Billigste åop

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #172406
    AnonymForfatter

    Hold jer lige til det I tror i ved noget om. Og jeg kan høre at det i hvert fald ikke er heste. Men til de uvidne kan jeg oplyse at.
    Min datter skal bruge ponyen til at ride konkurrense på på højt plan. Og da man ikke må ride konkurrense på en pony når man er over 16 år, skal ponyen selvfølgelig sælges igen til den tid, altså om 1½ år. Ponyen kommer selvfølgelig i fuld handelsundersøgelse inden køb, ellers kan jo den heller ikke forsikres.
    Jeg havde tænkt mig at afdrage omkring 10.000-12.000 kr om måneden i den periode hvor ponyen er vores.
    Jeg vil ikke omtage lån i ejendommen for at kunne få råd til denne pony. Jeg kan ikke se at det kan betale sig, da lånet skal løbe over så kort en tid.

    Jeg forstår ikke det med værditabet på en bil i 17 år sammenlignet med en konkurrencepony. Når man skal sammenligner de to ting, skal tidshorisonten vel være den samme, altså 1½ år. Og der vil jeg våge at påstå at bilen taber mere i værdi end ponyen.

    #172410
    testForfatter

    Hvis man spørg hvad det koster har man ikke råd. Gennerelt skal man naturligvis se på total omkostningerne ved lånet og der er jo også det der er formålet med de årlige kredit omkostninger. Klart at et lån med sikkerhed er billigere ind et uden.
    Du bør være opmærksom på at den faktisk brugsret over hesten kan gøre at din datter skal betale gave afgift af den.
    Personligt mener jeg man er ude på et farligt skrå plan hvis man låner til en så dyr gave, tror at noget er en 100% sikker investering og at man er en god far fordi man køber en dyr gave.
    Børn vi ha nærvær og ikke dyrer gaver.

    #172416
    AnonymForfatter

    Ja du taler som du har forstand til skøre kone!

    Come on, dybeste set ønsker jo overhovedet ikke at få noget råd i dette forum. Og du bliver decideret sur og agressiv, når nogen velmenende fortæller dig, at det du foreslår er en rigtig dårlig og dyr løsning.

    Så ærlig talt synes jeg du nu uden yderligere argumentation skal følge din “vi alene vide attitude" og gøre præcist hvad du vil. Det er dine penge, og hvis du ønsker at indlade dig på quicklånsselskaberne selv om de klart (også i et 18 mdr. perspektiv) er dyrere end et boligprioritetslån i banken (med pant indenfor 80% af ejendomsværdien) og selv om du ikke har undersøgt mulighederne for førindfrielse af quicklånet til bunds, jammen så kan vi andre da være fuldkommen lige glade. Det er din privatøkonomi, din beslutning og dig selv der hæfter for konsekvenserne af din beslutning.

    Noget helt andet er så at muligheden for at låne 300.000 uden sikkerhed for langt de fleste ikke er en reel mulighed. Tror du virkelig at det er i Ingvar Kamprads ånd (IKEAs stifter) at låne penge ud for sine blå øjens skyld? Trod du ikke at IKANO har så godt styr på kreditrisikoen, at IKANO kun låner blanko ud til folk som helt entydigt har meget lav risiko. Vi taler formentlig om at den samlede gæld ifølge seneste årsopgørelse skal ligge på under 40% af den offentlige ejendomsvurdering.

    Hvis du ikke kan få et billigt banklån i Danske Bank og Nordea, så kan du være evigt forvisset om, at du heller ikke kan få det hos IKANO Finans. Men held og lykke med forsøget!

    #172424
    AnonymForfatter

    Jo, jeg ønskede netop at få råd om det jeg spurgte om, ellers havde jeg ikke spurgt. Men I kommer med en hel masse udenom snak og om ting i helt klar ikke har forstand på, nemlig heste m.m.
    Jeg spørge til to låneformer, men bliver kaldt løgner og alt muligt af Michael oa.
    Det synes jeg er en meget underlig holdning at have til andre mennesker på et debatforum.

    Er det overhoved muligt at optage pant i et levende dyr ? Nogle der ved det, og kom nu ikke med alle mulige gæt.
    For hvis jeg kan optage et billån, som nogle tror, ville det måske være en mulighed.

    #172426
    thsvForfatter

    Jeg kan ikke forstå, hvordan I lige pludselig kan afdrage 10-12.000 på et lån, når I ikke har nogen opsparing, der kan bruges.
    Og selvfølgelig skal en pony afskrives på en eller anden måde, og der skal jo osse kunne findes en køber om 1½ år.
    Undersøg prioritetslån i ejendommen, lånet kan så genbruges om 1½ år til f.eks. køb af ny bil eller en renovering, hvorved man sparer oprettelsesgebyrer på fremtidige lån.

    1½ år til 8-10% i rente koster immervæk 24-30.000 kr i renter, så selv et ekstra gebyr på 6.000 kr kan let tjenes hjem igen.
    Derudover kan det jo være, at banken tilbyder lånet til en billigere rentesats end et rent forbrugslån, når I kan give pant i ejendom, banken skal jo blot være sikre på, at få pengene igen, da de ikke tjener synderligt meget på at yde lånet, hvis de ikke får de 300.000 kr hjem igen.

    Kan sådan en pony til 250-300.000 kr bare sælges igen i januar 2013?

    #172432
    AnonymForfatter

    Vi har ikke nogen opsparing, ud over børne- og pensionsopsparinger, da vi lige har købt ny bil kontant. Og det er NU at ponyen er til salg. Og det er nu vi har brug for pengene til den, det er allersidste chance, hvis hun skal nå at gøre sig bemærket internationalt. Den anden pony, tror vi ikke hun kan komme på topplan på, men hun kan sagtens ride nogle landstævner herhjemme på den, og holde salgsprisen oppe.

    #172438
    testForfatter
    #172474
    thsvForfatter

    Tag en snak med din bank, og hvor pantet skal placeres, der er jo muligheder i både ejendom, bil og pony.

    Hvad er sådan en pony værd om 1½-2 år, når den skal sælges?

    Hvor mange år kan den bruges til konkurrencer?

    Jeg tror stadig, at et lån med pant i ejendommen vil være billigst i længden, da kreditten kan genbruges til andre formål, når ponyen er solgt.
    Måske en løsning med 100.000 kr som kassekredit og 200.000 kr stående lån i boligen.

    #172480
    HalliHalloForfatter

    Hvad er der popper op på ens skærm, mens man er i gang med at skrive et indlæg? Nogen der har oplevet det?

    Hvorfor skrives der gave, når det slet ikke er en gave, men blot et udlån?
    Hvad er der popper op på ens skærm, mens man er i gang med at skrive et indlæg? Nogen der har oplevet det?
    Apropos gaver: I min familie giver vi dog ikke så store gaver, vi har et limit ved kun 100.000 kr.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.