Billigste åop

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92185
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står og skal bruge omkring 300.000 kr lige nu og her til køb af en gave til min datter.
    Da jeg søger på lån hos mybanker,kommer Espreks bank og Ikano bank op med den billigste åop.
    Er der nogle af Jer som har nogle erfaringer med at låne hos en af de to fimaer ?
    Kan lånet indfries efter f.eks 1½ år, selvom løbetiden er meget længere ved oprettelsen ?

    #172342
    AnonymForfatter

    Mener du det seriøst?

    Du vil gå ud at låne 300.000 kr. hos et dyrt finansieringsselskab, som du vil forære til din datter (der forøvrigt skal betale gaveafgift af 5/6 af beløbet) ?

    Det lyder stærkt betænkeligt i mine ører!!!

    Hvis du har en god friværdi i huset, så optag et realkreditlån eller prioritetslån der. Det er klart den billigste finansieringsform.

    Hvis du ikke har friværdi eller opsparing, så har du efter min bedste overbevisning ikke råd til at forære din datter de mange penge. Ej heller er det sandsynligt du vil kunne låne helt op til 300.000 kr uden at stille sikkerhed for beløbet.

    Hvad skal hun i grunden bruge et så stort beløb til? Har hun narkogæld eller sådan noget?

    #172344
    AnonymForfatter

    LOL

    af og til får jeg et “billigt" grin af at læse de mange “opdigtede" indlæg der kommer her, jeg tror de er opfundet af folk der ikke kan få tiden til at gå, derfor er jeg heller ikke på Facebook 🙂

    #172350
    AnonymForfatter

    General Prier Du aner jo ikke intet om vore økonomi, hvorfor ikke bare svare på det du bliver spurgt om, i stedet for at gøre dig dum på noget du ikke ved noget om ??

    Der skal ikke betales gaveafgift, da jeg vil stå som ejer.

    Omkostningerne ved at låne pengene i ejendommen er for dyre, da min datter skal sælge “gaven, ponyen" igen om 1½ år.

    Jeg kan se på de to fimaer at den åop er næsten halvdelen af det som et forbrugslån koster i Danske bank.

    Er der nogle som kan svare på det som jeg spørger om i mit første indlæg ?

    #172352
    MichaelForfatter

    Nej, nu må I fandme holde…

    Jeg kan ikke lade være med at relatere dette idiotisk åndssvage spørgsmål til denne tråd:

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Mybanker+udvikler+sig+i+forkert+retning…&id=5702

    Låne 300.000 til en krikke som skal sælges efter 1½ år?? Hvor mange krikker koster lige 300.000? Er det en genopstanden Tarok eller hvad taler vi om?

    Helt ærligt: Hvis trådstarter forventer et ordentligt svar på spørgsmålet, så lad da være med at fyre sådan en indlysende løgn af!! Det er ganske enkelt for dumt og der er ingen der gider svare dig når det er så selvklart at historien stinker.

    Vorherre til hest… (og den koster sikkert ikke engang 300.000 til trods for den celebre rytter)

    #172356
    AnonymForfatter

    Michael : Der er rigtig mange ponyer der koster fra 250.000 og op efter. Jeg har da blandt andet en til 150.000 kr gående. Men det kommer jo slet ikke sagen ved. Om man køber en bil til 300.000 og en trailer til 150.000 eller en pony mere er vel fløjtende ligegyldigt. Det er jo ikke det jeg spørger om. Er det virkeligt så svært at læse og forstå ??

    #172358
    MichaelForfatter

    Endnu et klokkeklart tegn på løgnen: Hvis du har en krikke gående der koster 150.000 vil du aldrig nogensinde have behov for at låne hos en hurtiglåner! Og alene den første linie afslører jo også løgnen:

    “Jeg står og skal bruge omkring 300.000 kr lige nu og her til køb af en gave til min datter"

    “Lige her og nu"?? Hvem hulen har bare sådan lige pludselig behov for at låne 300.000 til en gave? Hvis du VIRKELIG skulle låne så mange penge til en gave ville det være noget velovervejet gennem mange måneder. Det er ikke bare noget der popper op i hovedet lørdag aften.

    Så vil du være venlig at gå væk med dine løgnehistorier? Det er idioter som dig der ødelægger dette forum.

    #172362
    AnonymForfatter

    Michael. Du lyder som en rigtig ubehaglig mand. Med et meget lavt selvværd, og muligvis også en rigtig dårlig indkomst.
    Når jeg vil købe en pony mere til min datter er det en beslutning, som vi tager i min familie, det har du slet ikke nogen indflydelse på. Og dine svar bære jo tydelig prøg af at du ikke har forstand på prise på ponyer, og måske heller ikke så meget andet ?

    #172364
    AnonymForfatter

    Kan du fortælle mig, hvorfor du skulle have mere ret til at være her end mig ? Det er dig dig der opfører dig idiotiskt.

    #172368
    MichaelForfatter

    Lad os for sjov antage at din historie er korrekt. I såfald er mit svar, at du jo naturligvis slet ikke har økonomien til at låne 300.000 til en gave!! Det er jo fuldkommen forrykt menneske. Og så endda låne hos en ekspreslåner?!

    Jeg går ikke ud fra at du forstår ovenstående, men bedre svar får du ikke.

    #172372
    AnonymForfatter

    Er det ikke billiger at låne til 8% i ekspres bank end til 12 % i Danske bank ?
    Beløbet er ca ½ gang mindre end vores årsindskomst, så selvfølgelig har jeg råd til det, hvorfor tror du ikke jeg har det ?

    #172382
    thsvForfatter

    Jeg kan slet ikke forestille mig, at nogen vil låne dig 300.000 kr på de oplysninger du kommer med.

    Men kan du finde en bank der vil, vil den kræve tinglysning af pant, hvilket alene udgør 5.900 kr i afgift for de 300.000 kr.
    Og over 1½ år vil renten nok betyde at et lån med pant i ejendom er billigst, f.eks. et prioritetslån.
    ÅOP i en oversigt er ligegyldig, det er vigtigere selv at udregne det billigste lån i praksis.

    Nej, der er ingen, der kan svare på det, uden et ordentligt kendskab til jeres økonomi.

    #172384
    AnonymForfatter

    Tag dig lige sammen og forhold dig rationelt/analytisk til problemstillingen i stedfet for at basere din beslutning på følelser og fordomme!

    Hvis du tager et prioritetslån til 2,75% – 4,75% i rente og på toppen af det betaler 2% i oprettelse og 1,5% i tinglysning, som du fordeler over 18 mdr., så kommer det sgu da aldrig til at give 12%

    Du lander ÅOP’en på et prioritetslån på 5,0%-7,0% !

    Hvis du ikke kan få det billige prioritetslån i Danske Bank, så afspejler det lige netop, at du ikke har særlig meget luft i din privatøkonomi. Eller formuleret på en anden måde, så er din privatøkonomi ikke er god nok til at du kan give den slags dyre gaver.

    Og nej, antagelseom at en pony holder værdien er ganske enkelt ikke gangbar. En hurtig googling viser at gennemsnitslevetiden på en pony næppe er over 20 år.

    Hvis vi antager at din pony er 5 år gammel og dermed har en restlevetid på 15 år, så skal investgeringen afskrives lineært med 1/15 = 6,67% pr år. På 18 måneder giver det en afskrivning på 10% svarende til 30.000 kr. Det er squ ikke bedre end en bil det årlige værditab på en brugt bil!

    #172396
    thsvForfatter

    Arh, det er vel lidt bedre end en bil, ponyen har en lidt længere levetid at afskrive over, men ikke ret meget.

    Er trådstarters økonomi så god, som man selv tror, så yder banken vel gladeligt et lån med pant i ponyen eller ejendommen til ca. samme rente som et billån!
    At ponyen skal sælges om 1½ år, er ligegyldigt ved låneoptagelsen, da banken er nødt til at sikre sig, at din datter ikke beholder ponyen i f.eks. 5 år eller mere.

    #172398
    AnonymForfatter

    En peugeot 307 har i gennemsnit en levetid på 17 år – næsten det samme som hesten!

    Og strengt taget THSV, skal man vel saldoafskrive både bilen og hesten (hvis man vil have et retvisende billede af værdiforringelsen)

    En pony med gigt, der er 70-år (omregnet til menneskeår) har vel næppe den store brugsværdi i de sidste leveår.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.