Mybanker udvikler sig i forkert retning…

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 46 i alt)
  • Indlæg
  • #172264
    AnonymForfatter

    Mit indlæg gav anledning til mange kommentarer…..

    Tak eXeel fordi du har forstået mit budskab.

    Til John Norden: Jeg ønsker oprigtigt, at Mybanker vil overveje at oprette 2 debatforums. Uden at fornærme nogen kunne man oprette et debatforum og kalde det for “Økonomi for viderekommende" og et andet for os mere “jævne" folk som kludrer i begreber og ønsker at vide hvad der gemmer sig bag de økonomiske begreber på et helt jævnt plan. At kunne stille ganske almindelige spørgsmål som for nogle er “total logik for burhøns".
    Den ene gruppe kan holde sig fra den anden gruppe, så undgår alle parter at “fornærme" hinanden med “dumme spørgsmål". Et ordsprog siger, at “lige børn leger bedst".

    Nu tager jeg en god lang pause fra Mybanker og nyder sommeren og vender tilbage til nye udvidelser af økonomihorisonten i en forhåbentlig sober tone.

    God sommer til alle.

    #172274
    AnonymForfatter

    TAK Exceel (kan ikke lige huske om det staves således:-)
    Tak vendelbo osv. Det er sådanne nogle som jer, der gør, at man føler sig velkommen. Det er sådanne gode mennesker med konstruktive råd og syn på tingene, der gør at man føler sig OK.
    Jeg har personligt været noget “ked" af, at folk troede, at jeg løj om, at lån var gået igennem, havde vi fået huset, folk havde tjekket på forskellige sider om, der nu var gået lån igennem den den pris osv. Folk der kritiserede, at man var en dårlig staver, var man overhovedet folkeskolelærer osv.
    Det værste er, at der ikke engang blev skrevet undskyld osv. Det gør, at jeg havde tænkt mig at holde mig langt fra dette forum.
    Min nysgerrighed (samt mails om at der var dukket nye indlæg på på Mybank) gjorde, at jeg lige kiggede ind en ekstra gang…. OG hvor blev jeg lykkelig over, at folk som Exceel og andre (husker ikke deres navne), havde taget mig i forsvar. Det glæder jeg mig over den dag i dag.
    Ved godt spørgsmålene ikke er på et vildt højt niveau, men jeg var bare ivrig, spændt osv. og ville høre, hvad I troede osv.

    #172278
    AnonymForfatter

    test, når vi snakker om de mennesker, der har en stor gæld, og forsøger at lappe hullet med hurtiglån, så forstår jeg du ikke vil hjælpe. Men problemet er, at man møder sammeholdninger til almindelige banklån o.a.

    Vendelbo, god idé med opdelt forum, hvis det ikke kan komme til at virke sådan her. Og det lader det ikke til, “folk" har været herinde for længe og mistet meget af overskuddet.

    Heid, det var så lidt. Kan godt forstå dig. Der skal være plads til spørgsmål på “et lavere niveau", det er jo klart at jo mindre man ved, jo flere spørgsmål har man!
    Og så kender jeg da selv det, at man kan være spændt på noget som du var, og have lyst til at vide mere osv.

    #172280
    testForfatter

    Excel man hjælper ikke en alkoholikere ved at støtter vedkommende i selvbedrag.

    At jeg ikke vil hjælpe er følgeslutning uden grundlag.

    Tillid mig at bemærke at jeg i langt hoved parterne ikke besvare disse hvad kan jeg låne og at jeg ikke har skrevet andet til Heide ind at jeg kunne være nærvøs for hendes varme budget.

    For nu at tage heidis tråd, mener jeg klart at mistillid fra en debattør i et indlæg og kritikken af retstavningen fra en anden i et andet er irrelevant kommentar, men skriver man i et offentligt forum kan den ryge in finke af panden. Sådan er det. Bliver det hele forpolert ryger debatten sig en tur

    #172282
    testForfatter

    Ps hvad relevans har rki tråde. Se g.eks på det sidste indlæg? Rating på google?

    #172284
    AnonymForfatter

    Nej, man hjælper ikke alkoholikere på den måde. Men jeg mener ikke det er en sygdom at låne! Og jeg tvivler på det er rart at blive dunket i hovedet med den holdning. Der er forskel på lån!

    Du må helt selv vælge om du vil hjælpe eller ej, forstår ikke lige det der “følgeslutning uden grundlag". Mener du, at jeg antager noget forkert om dig? Det jeg skrev med, at jeg forstår godt du ikke vil hjælpe når det er ang. “Hvor får jeg lån, når jeg er i RKI?" og lignende, hvor jeg med “hjælpe" mener “hjælpe med at skaffe lån i deres situation".

    Det var heller ikke nødvendigvis rettet mod dig og at du gjorde alle de ting, jeg skrev, jeg synes var uhensigtsmæssige at gøre mod folk herinde.
    Har kigget på dine kommentarer til Heid i hendes tråd, og du har svaret høfligt og været behjælpsom, trods at du har haft en forsigtig tilgang til det. Du har givet hende gode råd og kommentarer, for at sikre hun havde tænkt det godt igennem.
    Sådan noget synes jeg er helt fint 🙂

    Og naturligvis kan der forekomme disse “upassende kommentarer" som folk kom med i hendes tråd, sådan er internettet ja. Men det betyder ikke det skal være okay, eller at man ikke kan opfordre til det sker mindst muligt og blive enige om, det er upassende.

    Det med RKI lån, kan godt se Mybanker ligger højt når man søger på det. Men det må jo bare være fordi, mange kigger herind. Det kan man ikke rigtigt ændre ved, og folk skal jo have lov at spørge. De skal bare ikke forvente, folk er villige til at hjælpe dem endnu længere ud i uføre, hvis det virkelig står skidt til.
    Så som sådan syhnes jeg ikke sådan en rating gør noget 🙂

    #172286
    testForfatter

    At låne sig ud af en ubalance i ens driftsbudget er en glidebane og man hjælper ikke folk ved at hjælpe dem til at få sådanne lån. Man hjælper dem måske til at stoppe deres selvbedrag ved at gøre dem opmærksom på problemet.

    #172288
    testForfatter

    Ps exel
    Nå vi nu taler om debat tone, hvorfor skal jeg så skydes i skoene at jeg sku mene at det er en sygdom at låne?

    Selv bedrag er ikke en sygdom. Det er en helt naturlig forsvarmekamisme vi har for at kunne beskytte vores sind.
    Og nej jeg mener heller ikke det er en sygdom at låne.
    Hvor eller hvordan mener du jeg har skrevet det?

    Men som sagt mener ikke det er hjælp at råde folk til at optage lån de ikke har råd til eller bare ukritisk støtte dem i deres harme over et afslag

    #172290
    AnonymForfatter

    Jeg synes, jeg skal gentage mig selv. Prøver lige at understrege det igen…
    Lån der skaber ubalance i ens driftsbudget, er lån man ikke har råd til at have og som man ikke kan betale tilbage på sin nuværende indkomst.

    Det betyder jo ikke lån til hus, hvor der er et stort nok rådighedsbeløb tilbage, billån hvor det samme er gældende og for den sags skyld også forbrugslån med en højere rente. Så længe man kan betale ydelsen, så skaber det jo ikke ubalance.

    Så kan godt forstå folk ikke vil hjælpe dem, der låner mere end de kan betale tilbage, da det sætter dem i en farlig position. Og man kan advare og argumentere for det, og når det så er gjort, er det op til personen selv at bestemme det videre forløb i deres liv.

    Du bragte alkoholikere ind i debatten. Alkoholisme mener jeg bestemt er en sygdom. Du sammenligner lånere med alkoholikere. Hvis ikke du mener, det at låne er en sygdom, så synes jeg din sammenligning var misvisende.

    Du forvirrer mig bare, for nogle gange lyder det som om du snakker om alle lån, andre gange kun om dem, der ikke kan betales tilbage. Men du understreger din pointe i sidste post, at det kun er lån, folk ikke har råd til at optage, du snakker om.
    Fint, der er vi enige.

    Og lige til sidst, man har jo ALTID muligheden for at mene, hvad man vil. Også at det er dumt at låne, og at det er dumt ikke at købe alt kontant og have en stor opsparing.
    Det her handler bare om, om man så alligevel kan have respekt for, at andre ikke deler den holdning.
    For når man nedgør dem, bliver ubehagelig og generelt ikke bidrager konstruktivt til folks spørgsmål og situationer herinde, så respekterer man ikke den anden part og deres valg. Det er dét, jeg gerne vil se forsvinde.

    Behold gerne holdningerne (ikke rettet mod dig), men hold dem for dig selv hvis du ikke kan give udtryk for dem på en moden, konstruktiv måde.

    #172292
    testForfatter

    så kort sagt exel jeg skal begrænse mine mening fordi du mener de er i konflikt med dine.

    og fordi du mener at alkoholisme er en sygdom har jeg sagt det?

    Sammenhængen mellem alkoholime og sygdom er ikke at du tror det ene er en sygdom, men at de grundlæggende bygger på et selvbedrag og en virkelighedsflugt.

    man tror man kan låne sig til et bedre liv eller at der er et bedre liv på bunden af flasken.

    men exel en af de rigtigt god ting ved at lev i dk er at man frit kan udtrykke hvad man mener uanset om folk som dig med deres manipulerede liggende andre folk ord i munden og højre moralske tanker om at de er bedre helst ville forbyde det.

    #172296
    AnonymForfatter

    Var nu af den opfattelse, at det var generelt set, man kaldte det en sygdom. Kan godt se der er en lille procentdel på Google, der ikke gør.
    Det er nu noget både alkoholikere og afvænningsstederne selv kalder det. Men lad den da ligge, hvis du ikke er enig – det er ikke det, debatten handler om. Så kan man gå meget i petitesser, da.

    “Sammenhængen mellem alkoholime og sygdom er ikke at du tror det ene er en sygdom, men at de grundlæggende bygger på et selvbedrag og en virkelighedsflugt."
    Så det handler ikke om en afhængighed? Det kan diskuteres, men jeg synes det er en anden snak. Jeg forholder mig ikke til det eksempel mere, da vi er uenige om hvad alkoholisme er.

    “man tror man kan låne sig til et bedre liv eller at der er et bedre liv på bunden af flasken."

    Du bliver ved med at være uklar om, hvorvidt du snakker om lån man ikke kan betale tilbage, eller lån til hus, bil eller måske endda forbrug, hvor man godt kan klarer ydelsen.

    “men exel en af de rigtigt god ting ved at lev i dk er at man frit kan udtrykke hvad man mener uanset om folk som dig med deres manipulerede liggende andre folk ord i munden og højre moralske tanker om at de er bedre helst ville forbyde det."

    Okay, jeg tror bare, jeg lader den ligge her… Vi kommer ikke videre 🙂

    #172298
    testForfatter

    pointen er for nu at at skære det helt i pap at du med andre i den her tråd ligger andre folk ord og holdning i munden.

    jeg aldrig sagt om alkoholisme var en sygdom eller ikke. Jeg har udelukkende sagt at der er en sammenhæng ikke mellem at optaget lån til et hus og alkoholisme, men mellem det selvbedrag et liv finasieret med forbrugslån er og alkoholisme. Selv bedraget er fælles nævnere ikke om det er en sygdom eller ej.

    men det er da interessant at tænke over om ikke kærestesorger også er en sygdom. :-)Faktisk er definitionen på sygdom et helt tema i sig selv for et andet debat forum

    min advarsel mod at tage lån og tanker om det er naturligvis kun nævnt i de sammenhænge hvor det har været et overforbrug eller tankeløst forbrug man har været på vej ind i.

    Som sagt er der efter min mening meget få indlæg der går over strege, men jeg synes faktisk det er være når man bliver langt holdninger i indlægne som man ikke har.

    Og ja jeg mener ikke tonen i debatten er så meget et problem som at man ikke fra mybankers side bare vælger at slette tråd som f.eks. RKI tråden.

    #172308
    AnonymForfatter

    Hvis jeg må blande mig.

    Ja jeg sidder og læser disse indlæg mest for fornøjelsens skyld. Jeg forstår excel mht til tonen på Mybanker og synes også den til tider er hård. Jeg synes dog ikke at test er en der skal flames. Test er en af de erfarne brugere ja men jeg synes ikke at han går over grænsen.
    Der hvor jeg mener man går over grænsen er hvor man kalder folk løgnere eller sviner folks profession fordi de ikke tager sig tid til at stave/rette deres indlæg på et internetforum.
    Hvis folk sviner folk på denne måde mener jeg dog at de skal have af samme skuffe. Folk der kaster med lort fortjener lort.
    Test udtalelse om alkeholisme mener jeg er urelevant og hvis man føler sig truffet der (uden at være alkoholiker) er det flueknepperi.
    Just my 10 cents…. Min meaning er selvfølglig ikke en skid mere værd end i andres, jeg læser bare en del her inde og kunne ikke lade være med at blande mig.

    PS klokken er 0130 familien er gået i seng jeg ligger på sofaen og drikker lidt wiskey og rødvin. Jeg gider ikke læse mit indlæg igennem for fejl og så er jeg endda folkeskolelærer….
    Nu vil jeg gå ud og pisse…. 6 ugers ferie !!!

    #172310
    testForfatter

    Se det var et indlæg jeg gerne ville gi en stemme. Skål og god ferie

    #172312
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes også der er alt for mange pernittengrynede herinde. Om en folkeskolelærer skriver urelevant er da helt ligegyldigt og irrelevant, ikke?

    Og om f.eks Nr.Nebel Sparekasse sætter renten ned med sølle 0,25% er vel også ligegyldigt – bliver vel ikke til mange penge alligevel, da jeg formoder at de fleste herinde har ganske få midler at gøre godt med.

    Tænk i store baner……

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.