Finansbankens overtagelse af EIK Bank

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #170914
    testForfatter

    surhed har da intet at gøre med det at gøre. I påstår at finasbanken er en super bank men det er helt ny. Så hvad bygger i det på?

    kunder i alle banker kan hæve gratis i dennes banks automat. Bank med hjertet tilbyder også gratis hævning i fremmede automater og i øvrigt så vidt jeg kan se bedre renter.

    som sagt mangler jeg stadig et argument for at finasbanken skulle være en god bank med mange fordele.

    gratis hævning i en fremmet pengeautomat har jeg meget sjællet haft brug for. Jeg har brugt det en gang og jeg har vel og mærket haft et fra indførslen.

    #170926
    J LarsenForfatter

    Superbank, hvem har påstået det?

    Jeg er en tilfreds Finans Bank kunde, som jeg selvfølgelig kun kan basere på den korte tid den har eksisteret, men end til vidre, har den vidreført Eik Banks politiker, som jeg også var tilfreds med.

    At den ikke passer til dig, så vælg en anden bank, det er vel derfor der er en flere forskellige banker.

    Når jeg sammenligner de forskellige banker, ja så har nogen banker bedre vilkår nogen steder, og andre banker andre steder, men samlet kan jeg ikke finde en bank der er bedre for mig, der kan godt være nogle der er ligeså gode, men man skifter da kun, hvis man enten er utilfreds, eller kan få nået bedre vilkår andre steder.

    #170930
    HalliHalloForfatter

    Test, hvorfor vil du vide hvor længe jeg har været kunde i Finansbanken? Men har været siden midt i 90erne, hvor den hed DinBank.

    Jeg mener bankens udlånsrenter er konkurrencedygtige. Tag f.eks. en lønkreditkonto, hvor renten er omkring 8%. Det er muligt at renten i enkelte banker er lidt lavere på dette produkt, men i mange andre er det betydeligt højere.

    Se venligst prislisten i Danske Bank, hvor det tydeligt fremgår at der opkræves depotgebyrer. For et par år siden købte jeg Danske Bank-aktier i banken, og selv her måtte jeg betale gebyrer, også for at handle aktierne, hvilket mange andre banker gør gratis vedr. egne aktier.

    Så jeg kunne egentlig godt vide hvorfor du har gratis opbevaring af værdipapirer i Danske Bank, når jeg måtte bøde. Igen gør Danske Bank forskel på sine kunder, hvilket jeg som nævnt tidligere er modstander af.

    #170962
    AnonymForfatter

    Jeg er bare utilfreds med, at Finansbanken ikke vil forhandle individuelt med sine kunder og ikke lever op til mine forventninger – jeg mener – J.Larsen – at debatten her har taget en helt forkert drejning – til en debat om angreb og forsvar og frisører og andet useriøse indlæg og det er ikke min måde, at debatere på – Jeg er stadig utilfreds med Finansbanken og tak til alle der har deltaget sderiøst. .

    #170964
    Britta HansenForfatter

    Efter Finansbankens overtagelse af EIK Bank har jeg forsøgt at få en bedre rente på mine pensionskonto. Men her var det heller ikke muligt at få noget bedre forhandlet igennem.
    Der er en forskel fra 1,40% til f.eks. 3% i flere andre pengeinstitutter. Det bliver til mange penge, såfremt der står væsentlige beløb på kontiene. Nu overvejer jeg at flytte pensionskontiene til andet pengeinstitut. Den oprindelige “Din Bank" er efterhånden helt forsvundet i de mange salg m.v.

    #170982
    AnonymForfatter

    Kære alle utilfredse Finansbankkunder

    Når I er så utilfredsfredse med denne bank, hvorfor flytter I så ikke bare over til en ny bank?

    Alt det brokkeri er næste ikke til at holde ud.

    Jeg er selv en glad og tilfreds Finansbankkunde.

    #171058
    AnonymForfatter

    Er netop ved at skifte til BRF bank…
    Så får man også lidt rente for sit indestående

    #171074
    testForfatter

    Jane, det har jeg skam allerede gjort. Du må jo gerne mene at det er irrelevant at man kan hæve kontanter gratis næsten hos frisøren. Relevansen er relateret til argumented med vigtigheden af den gratis hævning i andre pengeinstitutter penge automat. Det der altid undre mig i denne type debat er de følelser du og andre kan ha for en bank. Hvorfor er et spørgsmål til hvorfor nogen mener finas banken er en fantastisk bank ikke til at holde ud?

    Fakta er jo at det er ganske let at finde en bank der tilbyder en langt bedre pakke og ja jeg har skiftet bank

    #171078
    HalliHalloForfatter

    Hjeretelig tillykke med din nye bank, dette gælder også mister “test"

    Nu ved jeg ikke hvormeget bank der er i BRF-bank, kan man overhovedet have et depot og derigennem handle med værdipapirer.

    Det gode ved EIK-bank er for mig at jeg sparer over 800 kr. eller ca. 1600 kr. før skat i opbevaringsgebyrer, hvortil kommer at banken er 33% billigere at handle med aktier i end Danske Bank. Dette løber også i et ikke uanseligt beløb på årsbasis.

    Hvad ville jeg så opnå ved at skifte til BRF i merrenteindtægter på en lønkonto. Jeg ville kunne få en renteindtægt på 12-15 kr. mere minus skat eller godt en femmer om året.

    Nej tak, jeg bliver i EIK-Bank, nu Finansbanken.

    Til test, hvordan kan du have værdipapirer gratis i Danske Bank?

    #171084
    testForfatter

    Ved det faktisk ikke. Det er bare et gratis opbevaringsdepot.
    Men enig i at man skal vælge bank ud fra behov og ikke følelser

    #171086
    HalliHalloForfatter

    Det er da fint at du kan få gratis opbevaringsdepot i Danske Bank, når alle vi andre ikke kan det, ingengang for dens egne aktier.

    Du har ellers altid sagt at du var kunde i en eller anden andelskasse, men måske du har en bank på hvert gadehjørne. Blir dine værdipapirer også opbevaret gratis der?

    Vælge bank efter behov og ikke følelser: Jeg troede du var maskinmester af 3. grad og ikke psykolog.

    #171090
    testForfatter

    Anden grad faktisk men det er noget siden jeg har været på søen. Brugt banker lån og spar og bonus banken. Bruger 3 banker idag. Tja hvordan jeg kan få det gratis? Måske spørg jeg bare pænt

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.