Finansbankens overtagelse af EIK Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92076
    AnonymForfatter

    Jeg har et såkaldt Boligmax Lån optaget i Skandiabank, renteaftalen var/er i henhold til Danmarks Nationalbanks rente på indskudsbeviser, samt bankens tillæg på 1,35%.
    De 1,35% er bankens fortjeneste og kan i henhold til bankens finansielle situation reguleres og det gjorde EIK Bank, da de havde overtaget Skandiabank, hele 2 gange først med 0,50% i august 2009 og igen i februar 2010 med 0,75%, begrundelsen var i begge tilfælde bankens finansielle situation, bedre betegnet som økonomiske problemer.
    Herefter var bankens egen rente 1,25%, således at den samlede rente til banken nu var 2,60%.
    Jeg har efter EIK blev overtaget, af Lollands Sparekasse og fremover hedder Finansbanken været i skrivende kontakt med dem og forsøgt, at forhandle min rente ned til et niveau der mere ligner den aftale, jeg indgik med Skandiabanken, den oprindelige aftale, men Finansbanken finder ikke anledning til, at sænke renten, selvom jeg påpeger, at den er kunstigt opskrevet p.g.a. EIK Banks vanskeligheder – Finansbanken hverken kan eller vil forhandle individuelt med deres kunder har jeg fået meddelt – de fastholder renten.
    Er der andre der har lignede negative oplevelser med Finansbanken?

    #170708
    testForfatter

    Tja og så har du jo faktisk et fast forrentet proriteslån. Både nordea og dansk bank kan gøre det bedre men der er der ingen Max rente. Jeg har haft samme lån men forlod banken før krakket

    #170742
    AnonymForfatter

    Jeg er heller imponeret over Sparekassen Lolland. Er også gammel – og tilfreds – Skandiabank-kunde, som var en betydeligt mindre tilfreds Eik-kunde og nu er en utilfreds kunde i Sparekassen Lolland/Finansbanken, der nu er på vej ud. Anledningen var at man – uden at orientere mig lukkede to kreditter med følgende begrundelse ‘da du er flyttet til udlandet. Sletningen er sket i overensstemmelse med vores kreditpolitik.’ At jeg havde over en million stående i banken gjorde ikke noget indtryk. Jeg er nu ved at flytte til en mere internationalt orienteret bank. Det her var nu et nummer for småt…

    #170858
    HalliHalloForfatter

    Din Bank, Skandiabanken, Eik-Bank og nu Finanansbanken under Spar Lolland kan jeg på det varmeste anbefale alle at blive kunde i.

    Jeg har altid fået en rigtig god og absolut seriøs behandling i denne bank.

    #170864
    testForfatter

    hej halihalo
    må man spørg hvad du bygger denne anbefaling på?

    #170874
    AnonymForfatter

    Jeg har oplevet PRÆCIS det samme. kan se ift Pengeinstitut-ankenævnets afgørelser at det ikke nytter at klage. suk.

    #170876
    AnonymForfatter

    Det er da godt, at nogle mener de får god behandling men som det fremgår af mit indlæg, så har jeg ikke fået en fair behandling efter overtagelsen af Skandia Bank og EIK Bank – det er defor jeg har lagt mit indlæg ind.

    #170880
    J LarsenForfatter

    Jeg er en tilfreds Finas bank kunde, selvfølgelig vil jeg da gerne have en højere rente på mine konti.

    Du kritisere Finas banken, for ting EIK bank har gjort, for som jeg læser dit indlæg, så har Finas banken ikke ændret ved dit lån.
    At du gerne vil tilbage til Skandia Bank vilkårene, kan jeg godt forstå, men hvis du vil have individuelle fordele, så vælg en murstensbank, med de fordele og ulemper det giver.

    #170882
    testForfatter

    I har da naturligvis lov til at være tilfredse men med den kortetid finasbanken har eksisterert var jeg bare interseret i hvad i bygger det på? Dankort systemet og netbank er jo faktisk ydelser banken køber til jer. I relation til scan, Eik og nu finasbanken også.den forringelser der er sket overtager bank jo både kunder og forpligtelser.

    #170894
    AnonymForfatter

    Til J. Larsen.

    Prøv at læse mit indlæg grunddigt – Renten på lånet er kunstigt hævet p.g.a. EIK Banks økonomiske problemer – den merrente de tog for at forsøge at redde banken hjalp ikke – den merrente har Finansbanken bare overtaget – de burde gå de overtagne aftaler igennem og vurdere om aftalerne var rimelige, både overfor kunden, som overfor banken – men nej de er ikke til at forhandle med – den eneste trøst er, at jeg skal have det samme i indlånsrente, som de pålægger mig i udlånsrente. Murstensbank er helt uden for dette emne og debat – Finansbanken er en netbank hvor kunderne burde have fordele af lave driftsomkostninger i forhold til “fysiske" banker.

    #170900
    testForfatter

    som koberg kunne jeg virkeligt godt tænke mig at få at vide hvad der er så fantastisk ved den bank. Hos Scandiabank var der nogle signifikante fordele ved at være i en ren internet bank. Alle tidligere scandiabank kunder husker jo stadig de gratis hævninger på visa kort i ind og udland og danmarks billigste boligprioritetslån.

    Gratis visa/dankort kan man så går få i danskebank uden at være kunde der.

    så hvad fordel er der ved den bank?

    som jeg ser det har de et dankort der virker, en netbank der virker, ikke specielt billige lån eller specielt gode indlånsrente. Måske eller måske ikke kan man stadig hæve gratis i pengeautomater i dk, men det kan man altså også i rema eller ved frisøren

    #170904
    HalliHalloForfatter

    Der er så utrolig mange fordele ved at være kunde i Finansbanken, så jeg vil kun nævne et par stykker her:

    Gratis opbevaring af værdipapirer (betalte før op til 7-800 kr. i Danske Bank om året for dette).

    Faste priser på udlån, så man ikke skal forhandle om at få den rette pris (I danske bank fik jeg engang et lån til den allerbedste rente i banken, men efter et par år var den steget til den allerhøjeste sats i bank) Sådan noget kalder jeg svindel og humbug! Et udlånsrentespænd på f.eks. fra 8-16% er ikke noget for mig mere, så disse banker holder jeg mig fra, da det kun er lavet for at “snyde" den ikke opmærksomme kunde.

    Endelig er kundeservicen altid i top, både når det gælder skriftlige og mundtlige henvendelser.

    Og jeg kunne blive ved.

    Enhver vidste at Skandiabanken ikke have noget overskud og blot skulle have kunder ind i butikken for derefter at hæve priserne eller sænke fordelene, men de valgte altså at sælge banken inden de selv ændrede priserne.

    #170908
    testForfatter

    øh jeg betaler ikke noget for opbevaring af værdipapire i danske bank og det er ikke dem der er min primære bank

    på hvilke rente satser mener du helt præcis at finasbanken er konkurances dygtig?

    hvor længe har du været kunde i finasbanken?

    #170910
    testForfatter

    ps http://www.finansbanken.dk/om/nyhedsarkiv/Pages/Rente%C3%A6ndring.aspx

    som det fremgår her har finasbanken som mange andre hævet rente spændet.

    så vidt jeg kan se tilbyder de ikke konktrance dygtige indlånsrente eller udlånsrenter.

    #170912
    J LarsenForfatter

    Ja Koborg, så er vi jo enige.
    Det var Eik Bank der ændrede dine vilkår, og Finans Banken er en internet Bank der for at holde omkostningerne nede, har ens vilkår for alle.

    Til både Koborg og test.
    I har set jer sure på Eik Bank og ført det videre til Finans Banken, og så er det lige meget hvad andre siger, så er i stadig sure på Finans Banken.

    Kan i også hæve penge gratis ved frisøren klokken 10 om aftenen?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.