kæresten skylder 30.000 for lejlighed, jeg står på lejekontrakten

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #170048
    AnonymForfatter

    Der er jeg så uenig. I det øjeblik man indbetaler depositum har man også forpligtiget sig og man har dermed 3 måneders opsigelse (standard) fra indflytningsdatoen hvor man skal betale husleje hvis udlejeren ikke kan genudleje det indenfor den periode. Dog får man naturligvis hele sit depositum tilbage i dén situation.

    Det bliver meget mere rodet rent juridisk hvem der har krav på hvad i det øjeblik hvor der er en der rent faktisk er flyttet ind, men hvor to personer stadig står på papirerne. Der er jo også lidt en beskidt finte i at få din gode kammerat kurt til at skaffe dig en billig lejebolig ret hurtigt da han har været skrevet op i 25 år.

    Men ja, jeg ville nok få LLO ind i det. De kan give et helt klart svar.

    #170054
    AnonymForfatter

    Det er tale om en lejekontrakt med 2 lejer, altså lejer 1 og lejer 2.

    Da lejer 2 aldrig tilflyttede overtog lejer de fulde forpligtigelser, og lejer 2 er fri for forpligtigelser.

    Havde der kun været en lejer, og var det et udestående med udlejer på 3 måneders husleje og indskud, korrekt. Men det er der ikke tale om her, hævdvundets ret begrebet træder også inde her.

    En tekniske fodfejl ved ikke rettidige at oplyse udlejer om lejer 2 fraflytningen eller ej indtræden, fraskrive ikke lejer 1 fulde juridiske ansvar.

    Derfor har lejer 2 ikke nogen problemer, såfremt det kan bevises at han/hun ikke har boet der. Og eftersom lejer 1 erkender at lejer 2 ikke har boet der, hæfter lejer 2 for intet. Lejer 1 overtog nemlig det fulde ansvar ved indflytningen uden lejer 2.

    #170056
    testForfatter

    Molan du glemmer jo en meget væsentligt ting. Lejer to har jo underskrevet kontrakten. Hvis udlejer ikke har været vidende om dette kan det faktisk udmærket være at han kva en bestemmelse i lejekontrakten har et krav mod den lejer der ikke flyttede ind. Du har kun ret hvis udlejer var eller burde være informeret om ændring.

    Det er ikke så simpelt som du gør det til.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.