FIH kan som en af de eneste banker kun have een kontohaver

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #91950
    Michael01Forfatter

    FIH kan kun have een kontohaver – Hvad mon årsagen til dette er ?

    Dette er ikke smart for samlevende, som vil sikre hinanden ved hjælp af fælleskonti (ved død) samt indskydergaranti ved over 750.000

    #169136
    JydenForfatter

    Er det ikke bedre at have hver sin konto i hver sit navn, så kontoen ikke bliver låst ved dødsfald, som jeg har fået og vide sker ved fælleskonti.??? Med hensyn til indskydergarantien er det jo så også 750.000 kr. pr. konto, så resultatet bliver vel i sidste ende det sammme på dette område.

    #169138
    Michael01Forfatter

    1. Fuldmagt falder øjeblikkeligt bort ved dødsfald.
    2. Hele indestående går ubeskåret til samlevers tvangsarvinger

    #169154
    testForfatter

    Hvordan sikre en fælles konto mod dette? Den fælles konto bliver låst og halvdelen af indestående går i arv til den ene part måske faktisk det hele. Det er op til skifteretten.
    Lav en gensidig livsforsikring i stedet

    #169166
    testForfatter

    lige en opdatering. hvis du som jeg formøder ønsker at sikre din samlever en del af de 750.000 kroner og vi formoder de er dine skal hun eller han betale gave afgift af dem. Selv om kontoen har to ejere vil skifteretten kunne stille spørgsmålstegne ved om hun eller han vitterligt ejer halvdelen af pengende.
    så gift jer eller lave en gensidig livforsikring

    #184320
    Mr.M.Forfatter

    Har også netop oprettet mig hos FIH, og fået samme svar, at der kun kan være en kontohaver.

    Er det et problem, hvis vi flytter penge fra vores fælleskonto til min konto i FIH? Vil halvdelen så betragtes som en gave fra hende til mig?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.