Boliglån studerende

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91928
    AnonymForfatter

    Vi tager den lige igen

    Kan ikke rigtig finde en debat hvor studerende har ville låne et realistisk beløb til køb af bolig.

    Jeg er studerende med 2 år tilbage ca. boligen jeg vil købe er en andelsbolig til 500.000 kr. Jeg har regnet ud, at jeg vil komme til at sidde for ca. 8.500 før skat. Jeg får mellem 12.500 og 14.000 kr. udbetalt pr. måned. Kan jeg få lov at låne penge til at finansiere min bolig?

    Har et par gange har overtræk, har dog aldrig hørt noget fra banken omkring det.
    Har et lån på 45.000 i banken og skylder 110.000 i for SU lån.

    Mit studie sikrer mig en god startløn på ca. 38.000 kr. pr. måned og der er meget lille ledighed indenfor feltet.

    Hvordan undersøger jeg om en andelsboligforening har en god økonomi?
    Er det bedst at vælge en andel med en lav månedlig ydelse men til en højere udbetaling, eller er det økonomisk klogere på sigt at vælge boligen med en lidt højere ydelse men derimod en lavere udbetaling? De samlede boligudgifter for boligerne bliver det samme for mig pr. måned.

    #168826
    thsvForfatter

    Begrænset indkomst og ingen opsparing til indskud?

    Glem dog den andelsbolig, eller få dine forældre til at låne dig de 500.000 kr med sikkerhed i deres bolig.

    Men start med at lægge et realistisk budget udfra dine udgifter det seneste år, så kan du se, hvor du bruger dine penge.

    #168848
    AnonymForfatter

    “Mit studie sikrer mig en god startløn på ca. 38.000 kr. pr. måned og der er meget lille ledighed indenfor feltet."

    Den der kan ende med at gøre ondt. Du aner ikke hvordan markedet ser ud om et par år, men det er naturligvis godt hvis det pt ikke ser helt surt ud.
    Men du risikerer at blive endnu et tilfælde af dem, der har købt hus i forhåbninger om at fremtiden skulle blive bedre.

    Hvorfor ikke leje noget i de to år?