Ganske desperat

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91871
    AnonymForfatter

    Hej alle,
    Jeg sætter virkelig pris på dette forum, og har læst mange indlæg.
    Jeg er 42 år gammel, alene mor til 2 teenagere. Bor i lejebolig og ejer absolut ingenting. Jeg skylder ialt 250.000 væk, og har altid betalt alle afdrag til tiden. Det er kun forbrugslån, skylder ikke i banken. Har forsøgt at få lån i banken, men har fået gentagne afslag. Vil gerne betale min gæld, jeg har jo brugt pengene, men har simpelthen ikke pengene til det længere. Jeg er helt desperat og ved ikke hvad jeg skal gøre.

    #168120
    MichaelForfatter

    Og hvad mener du så at vi kan hjælpe dig med? Penge har vi ingen af.

    #168122
    AnonymForfatter

    Hvis jeg vidste hvad I kunne hjælpe mig med, havde jeg ikke skrevet her. Jeg har søgt om gældssanering og afventer svar, ikke at jeg er positiv i den retning. Jeg har afdraget månedligt på mine afdrag i over 10 år, men nu ser det for sort ud. Hvad sker der hvis man holder op med at betale på sine afdrag? Er der en mulighed for at samle sine lån et sted og dermed få et lavere månedligt afdrag? Jeg betaler pt 7.500 kr. pr måned på lån.

    #168124
    AnonymForfatter

    Her er hvad du kan se frem til:
    Du vil blive kontaktet af inkassoafdelingen hos långiver, og hver gang løber der gebyr på. Du vil blive indkaldt til Fogedretten, og hvis du ikke møder op vil du blive afhentet af politiet. Hver gang løber der gebyrer på. Du kan se frem til at blive indkaldt mindst en gang hvert halve år. Du vil blive optaget i RKI og kan derefter ikke låne noget nogen steder, ikke leje noget nogen steder og ikke købe på afbetaling. Du kan heller ikke eje noget af værdi, feks en bil. Heller ikke andre der bor hos dig vil kunne låne penge. Dette vil, med din gælds karakter, strække sig mange år ud i fremtiden, det kan sagtens blive over 20 år for dig. Muligvis vil du også blive opsøgt af fogeden, så han kan sikre sig at du ikke ejer noget af værdi der kan sælges.
    Hvad skal du så gøre?
    Lære at leve med denne nye situation!

    #168126
    MichaelForfatter

    Ja, TPX forklarer udmærket hvad der vil ske fremover. Din gældssaneringssag vil blive pure afvist. Forbrugslån saneres ikke.

    #168128
    AnonymForfatter

    Ekstra arbejde lyder som løsningen her, samt en beskæring af forbruget..

    #168130
    AnonymForfatter

    Ved godt overdrivelse fremmer forståelsen, men sådan foregår det nu ikke i den virkelige verden.

    Prøv at stille dit spørgsmål på et forum der omhandler gæld
    f.eks http://gæld.net/

    #168138
    HJLForfatter

    Hej Mia

    Hvad er det der gør at du ikke har pengene til det mere?

    Har du et godt overblik over din gældsposter så du ved hvilke der er dyrest, størst osv.?

    Har du eventuelt forsøgt at kontakte dem for at forhandle bedre vilkår?

    Har du et budget over dine faste udgifter eller er det her det går galt?

    Holder du styr på hvad du bruger dine penge på?

    Hvis du har tv 3 ser du så luksusfælden? (dette ikke ment nedladende, de giver faktisk mange gode bud på hvordan man ved små ændringer i dagligdagen optimere sin økonomi).

    Mvh HJL

    #168144
    PD 99Forfatter

    Drop smøgerne
    Drop kabel-tv
    Drop bil og bus/togkort (brug cykel i stedet)
    Drop ferier
    Drop gaver (eller lav dem selv)
    Drop nyt tøj
    Drop lommepenge til børnene
    Drop at spise ude/takeaway
    Drop at gå i byen
    Drop selvmedlidenhed

    Få et ekstra arbejde i det daglige (avisrute, servering, telefonsalg etc.)
    Få et ekstra arbejde i sommerferien
    Man kan sagtens arbejde MEGET mere end 37 timer, og man behøver ikke at holde ferie i 5 uger.
    Lej om muligt et værelse ud (børn kan sagtens bo 2 på et værelse, og du kan sagtens sove i stuen – check dog lige om det påvirker evt. boligsikring)

    Alternativt kan du bare blive ved som du plejer, give andre skylden, tude over at banken ikke kan lide dig, brokke dig over at vores svar er hårde og synd for dig og familien.

    Men det løser ikke problemet.

    Ovennævnte forslag er derimod en løsning. Det er ikke behageligt, men det virker (i modsætning til meget andet)

    Og det er faktisk skrevet i den bedste mening! 😉

    #168152
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

    #168158
    AnonymForfatter

    Drop alle forsikringer er da det dummeste råd jeg længe har hørt.

    Man skal ALTID have en ansvarsforsikring. De andre kan man så nærmere kigge på om de skal spares – det er jo så en vurderingssag.

    #168160
    AnonymForfatter

    Hej Mia,

    Jeg vil foreslå du bruger Forbrugerrådets gældsrådgivning, der har du alle de informationer du har brug for:

    http://www.forbrugerraadet.dk/tema/forbrugeraadets-gaaldraadgivning/?ref=5730

    Bor du i København kan du bruge Københavns kommunes gældsrådgivning:

    http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Gaeldsraadgivning.aspx

    #168174
    AnonymForfatter

    Enig med PD99.

    250.000 er rent faktisk ikke mange penge. Du skal bruge Al din energi de næste 2 år – og dine børn skal hjælpe. Børn skal arbejde, også med at bidrage til deres egen families velfærd.

    Men det er da ok med lidt selvmedlidenhed – jeg har medlidenhed med dig. Det må være meget ubehageligt at vide at man selv har bragt sig i en dum situation. Men hold op med at slå dig selv i hovedet og bid tænderne sammen. Det er en awesome følelse at have noget at kæmpe for.

    #168182
    HJLForfatter

    Ganske enig ansvarsforsikringen som er en af de 3 grundsten i enhver indbo/hjemforsikring kan være uheldig at undvære. Den dækker nemlig hvis du ved et uheld kommer til at lave personskade på en anden person, noget der kan løbe op i uhøre summer. (jeg taler uden erfaring). At du så får retshjælp og indbosdækning med er jo blot dejligt.

    Sæt nu din datter velter en fin ming vase ned næste gang i er på Nationalmusset i Beijing, der har jeg prøvet et par gange efterhånden – Hold kæft DE er DyRe. Sidst det skete kom regningen først 14 dage efter for der skulle en vurderingsmand på, 250.000 kr. ja og vi betaler stadig af men det går godt for vi følger blot nogle af de råd der står her i dit indlæg… Men du følger måske ikke med længere? – det er lidt kedeligt at svare disse indlæg hvor trådstarter ikke gider svare på de forslag der kommer. Kan vi ikke få slettet dem?

    #168184
    AnonymForfatter

    Slap dog af. Hun skrev to gange igår aftes.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.