Firma med speciel adresse

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #171524
    AnonymForfatter

    Helt enig,Squashbuddy.

    Men en ting er folk der spørger til råds om banker og drømme, men andre der tror at de kan blive kreditgodkendt herinde til at købe et hus til xxx ,- er jo for langt ude.

    Det mindste folk kan gøre er at gå i en bank / banker, få noget på skrift, også skrive deres indlæg herinde.

    #171662
    AnonymForfatter

    Beklager min lydløshed herinde siden mit indlæg, jeg har haft lidt travlt på det sidste.

    Selvfølgelig afspejler et individs stave og formuleringsevner, personens intelligensniveau, det er da ren logik. At det dog ikke afspejler et individs evner som håndværker, mekaniker osv. er en anden snak.

    Det er jo nok ikke verdens mest intelligente person, der ikke kan formulere sig bedre på skrift end Morten Lange gør i sine indlæg. Det er samtidig så smart, at man evt. kan skrive sine indlæg i Word før man poster, der kommer både røde og grønne streger under ordene hvis man har lavet åbenlyse fejl. Så kan man højreklikke og se diverse forslag.

    Så hvis computeren er bedre til at stave og formulerer sig, så er det nok ikke studenterhuen der trykker.

    Men det jeg egentlig ville frem til, det er – at hvis en virksomhedsejer virkelig skal udtale sig, på firmaets vegne, så burde man gøre det på en ordentligt måde og så firmaet fremstår troværdigt.

    Jeg tvivler på, at nogen herinde ville finde det seriøst og troværdigt – hvis de modtog et tilbud fra bank, realkreditinstitution eller lignende med samme stave og formuleringsfejl som Morten Lange evner at gøre det, i de indlæg han har skrevet.

    #171676
    testForfatter

    Grafit nej på dig er det sku ikke huen der trykker men gryden.
    Du udtaler dig uden hverken at vide hvad intiligens er eller hvad det at stave kræver. Der findes flere eksempler på banebrydende forskning og opfindelse der er gjort af folk der var dumme efter din tåbelige definition.

    Kort sagt sæt dig ind i tingende eller hold dine små lumre halv racistiske fordomme om folk med stave problemer for dig selv.

    #171680
    AnonymForfatter

    Der er skam intet racistisk i mine udtalelser, racisme sker på baggrund af fordomme – mine udtalelser bygger alene på erfaring.

    Ingen ville jo tage et eksempel som nedenstående seriøst vel?

    hej vi er malerfirma mortenskovlange,vi maler ritig got og saiøst og er ritig goe til det.vihar fået klaer men det var dume menesker der ik fostå maling got. vi mange tilfreds kune.hvis du vil ha maled køken jeg maler got.jeg ny adrese ogikke betale regnin men vil du hav malet 300kr m2.

    Det er for helvede et firma der udtaler sig, hvis potentielle kunder ikke kan tage en firmahenvendelse seriøst, vælger de så firmaet?

    Samtidig ses det jo gang på gang, at det er folk med mindre heldige stave og formuleringsevner der liiiige skal bruge 10.000 fordi deres syge moster er død og derfor er deres netbank gået ned og ingen regninger er betalt – og hvor kan de i øvrigt få slettet deres rki-registering?

    Jeg siger ikke, at folk der har svært ved at stave og formulere sig er dumme mennesker. Jeg siger heller ikke, at folk med disse problemer er dårlige til deres arbejde, eller generelt snyder folk. Dog er det nok ikke verdens mest intelligente mennesker, der ikke behersker disse basale ting.

    #171684
    testForfatter

    Grafit som ordblinde møde jeg ofte idioter som dig med lige akkurat din type fordomme. Måske sku du tage gryde af og bruge lidt af den intiligens du bilder dig selv ind at du har. Har du lagt mærke til at det ofte er de dummeste der hurtigst til at fordømme andre og har en fuldstændigt overdreven selvforståelse?

    Men som sagt hvis du bare var halvt så intiligent som du tror du er ville du sætte dig ind i sagerne før du udtrykker din ringe agt over for folk der har andre evner ind dig selv.

    Det ku i øvrigt også anbefales at du lige checker op på hvad racisme er

    #171692
    AnonymForfatter

    Kære bruger test 🙂

    Jeg har intet sagt om ordblinde og det er jo fuldt forståeligt at ordblinde ikke kan stave og formulere sig ordentligt.. Dog vil jeg sige, at jeg selv har gået i klasse med en ordblind og han lærte da fint, at stave og formulere sig fint på skrift. IMO handler det mere om drive og gåpåmod – og altså ikke blot give op og sige “åhh men jeg er jo ordblind" Nej så må man sgu kæmpe for det, ligesom min gamle klassekammerat gjorde det.

    Det virker heller ikke som om, at Morten Skov er ordblind, han formulerer og tegnsætter bare ekstremt dårligt og dovent.

    Det er vel alt andet lige mere troværdigt og tillidsbyggende, hvis et firma “tager sig sammen" til at udrydde stave og formuleringsfejl, førend dette udtaler sig på skrift.

    Det virker dovent og umodent, at man ikke lige kan køre en stave og grammatik kontrol på sin udtalelse, inden man udsender denne offentligt. Især når Word og lignende programmer kan hjælpe med dette.

    #180892
    AnonymForfatter

    Firmaet “Den lange pensel" er ifølge CVR-registeret ophørt. Dette fremgår dog ikke af firmaets hjemmeside.

    #180894
    AnonymForfatter

    Ps: Grafit, du har vist et problem med nutid-r.

    “der ikke kan formulerer sig"

    #180898
    AnonymForfatter

    Hvis man skal ansætte folk, som her en håndværker, bør man gøre sig klart hvad det er man ønsker. Hvis man synes det er vigtigt at en malermester er dygtig til at stave korrekt, skal man selvfølgelig bede om dokumentation for hans karakter i retsskrivning. Der er andre som måske i højere grad vil vægte kvaliteten af det udførte arbejde, prisen herfor, eller om manden er disponeret for farveblindhed.

    #180902
    AnonymForfatter

    Du har så sandelig ret, en enkelt nutids-r fejl har sneget sig ind! Det var dog ikke pointen med mit indlæg.

    Tjep hvis du gad at læse tråden, hvilket jeg indrømmer er svært på baggrund af ejerens kundskaber, inden for videreformidling af information på skrift. Vil du se at det ikke er en ansat håndværker, men rent faktisk ejeren af virksomheden der ytrer sig på firmaets vegne!

    #180904
    AnonymForfatter

    @Grafit:

    Jeg har under et anfald af kedsomhed læst denne bedagede tråd. Det lyder som et enkeltmandsfirma der er ophørt. Jeg tror ikke mangelfuld tegnsætning er årsag til det, det er dog selvfølgelig muligt hvis han er skiltemaler.

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.