Totalt på røven !

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91827
    AnonymForfatter

    Hej..
    Jeg er en ung mand i sin bedste alder ( 41 ) nyskilt og far til 2 dejlige piger på 4 og 7 år..
    Jeg er desværre havnet i en sådanne uoverskuelig situation at økonomien er løbet løbsk. Min gæld er simpelthen blevet for stor og spredt.. Jeg ved godt de fleste vil sige man ligger som man har redt, det ved jeg og jeg kunne sagtens tage situationen anderledes hvis ikke jeg havde mine 2 dejlige piger. Jeg er nået dertil hvor min psyke er i bund, mit nærvær, gejst og personlighed er forduftet. Jeg isolerer mig fordi jeg også har lånt penge privat og det gør endnu mere ondt på mig.
    Jeg har heldigvis fået en dejlig lille billig lejlighed og mine udgifter er temmelig små på nuværende tidspunkt. Men bankgæld tager et højt beløb hver måned og det er ikke lykkedes mig at få en fornuftig dialog med Danske Bank om hjælp, da jeg er blevet insolvendt. Når man får dette prædikat hæftet på sig er der ingen hjælp at hente..
    På nuværende tidspunkt er en altid dejlig og glad mand blevet forvandlet til det rene ingenting, på randen af ?? Ja de spekulationer kender vi vist alle.. Jeg ønsker absolut selv at betale min gæld, men kan ikke overskue den.. Hvorfor kan man ikke få hjælp til at samle den så livet kan gå videre..
    Jeg har ingen omkring mig med aktiver der kan hjælpe mig, desværre.. Hvad gør jeg inden det er for sent ? Sover ikke om natten og lige fået konsstateret en depression, har ondt i maven og intet selvværd lige nu, gemmer mig og er bare trist..

    VH. Ksa.

    #167518
    AnonymForfatter

    Det er en trist historie, men dejligt at høre du vil gøre noget ved det. Det lyder ikke umuligt at komme ud af.

    Det først jeg tænker (uden at være ekspert) er, at ud føler det værste er bankens store udlæg i din indtjening for at afdrage på dit lån til dem.
    Hvis du skifter NemKonto til en anden bank, har de vel ikke den magt mere. Det vil give mere ro på, forstår jeg dig ikke ret?

    Men kan du skrive mere om lånets størrelse, ÅOP og månedlige afdrag i øjeblikket?

    #167520
    AnonymForfatter

    Hej eXeel

    Skylder banken 240.000 og de tager 8000 kr. om måneden. Derfor er der ikke meget aft gøre godt med til andre kreditorere.. jeg prøver på livet løs at finde en løsning. Den ultimative løsning ville have været hvis jeg en gang for samlede det hele til et lån i banken så ville jeg genvinde den indre ro og måske blive et menneske igen.. samlet skylder jeg 420…
    Desværre har jeg ikke familie med aktiver til at hjælpe mig omend de hellere end gerne ville..

    #167526
    AnonymForfatter

    Hej eXeel

    Skylder banken 240.000 og de tager 8000 kr. om måneden. Derfor er der ikke meget aft gøre godt med til andre kreditorere.. jeg prøver på livet løs at finde en løsning. Den ultimative løsning ville have været hvis jeg en gang for samlede det hele til et lån i banken så ville jeg genvinde den indre ro og måske blive et menneske igen.. samlet skylder jeg 420…
    Desværre har jeg ikke familie med aktiver til at hjælpe mig omend de hellere end gerne ville..

    Hej med dig.

    Aldrig en sjov situation, men du har da det i mindste indset det er dig selv som har bragt dig i den – det er et stykke på vejen.
    Løsninger der kan hjælpe dig på vejen:
    -Overarbejde
    -Fritidsarbejde
    -Alt hvor du vil få penge for at lave arbejdet
    Desuden:
    Skær ind til benet mht til alt. Ikke skide sjovt, men brugbart!
    Af med tv-pakken, bladabbonnementer, andet hvad du nu har som “luksus"gode.

    Du kan også tjekke dine forsikringer / andre udgifter igennem, for at se om der er en besparing mulig.

    Bliver ikke sjovt at skulle vende den samme sten 17gange på en måned, men lyder til at være vejen frem for dig.

    Og om at få samlet det hele et sted? Som det ser ud i dag:
    Banken tager 8000 ved et lån på 240.000
    Nyt banklån på 420.000 ønskes
    Det får du jo ingen bank med til (og har du nok fundet ud af), men hvorfor vil du have dine private lån ind i det, for de er vel rentefri? Du må jo snakke med dem du har lånt pengene af og sige du er i problemer og høre om det er OK at de først får pengene om 1-2-3år.

    #167532
    HalliHalloForfatter

    Det var noget af en ynkelig historie ksa eller hvad du nu hed, men op med humøret, i morgen ser verden helt anderledes ud, måske du bliver lottomillionær, hvem ved.

    Jeg finder det dog lidt latterligt at du tror, at når bare du får lagt dine lån sammen, så er alt i sin skønneste orden, men enhver ved at det er umuligt i din numværende situation. Og måske hjælper dig heller ikke noget som helst.

    Jeg læser imidlertid mellem linier at der er håb endnu, da du mener at du er i din bedste alder og har 2 dejlige piger. Så alt ser heldigvis ikke så sort ud for dig, som du måske umiddelbart tror.

    #167542
    AnonymForfatter

    ksa, det er et afdrag på 40% om året. Det er self en del.
    Du svarede dog ikke på, om ikke det ville give en ro, hvis du fik lønkonto i en anden bank, så de ikke kan bestemme hvor meget du skal betale af?

    #167544
    AnonymForfatter

    Send mig en mail på jblarsen@gmail.com – så vil jeg gøre et forsøg på at hjælpe dig.

    #167548
    JAPForfatter

    Hej ksa. Jeg synes det er flot at du samtidigt med en depression aktivt arbejder på at løse dine økonomiske problemer. Det er godt at du har fået reduceret dine omkostninger med en billig lejlighed og det er godt at du nedbringer din bankgæld hver måned. Det er meget bedre end hvad de fleste andre i din situation ville formå. Du ser meget sort på din situation lige nu, men den er altså ikke permanent, hverken hvad angår din økonomi eller din sindstilstand.

    Umiddelbart ser din økonomi ikke håbløs ud. 8000kr er meget at betale på et lån på 240k. Som det er nævnt i tråden kan det være en mulighed at flytte din NemKonto, men omvendt kan det også være en idé at lade tiden gå lidt og lade banken se at de rent faktisk får pengene af dig hver måned. Chancen for at de vil hjælpe kan kun blive større med tiden.

    Prøv at lade være med at fokusere på de umulige løsninger (at samle al gælden og at få hjælp fra familien) – det hjælper hverken på humøret eller økonomien. Der er helt sikkert nogle alternative løsninger, som du måske ikke synes er optimale, men som alligevel er bedre end status quo.

    Så længe du træffer fornuftige langsigtede beslutninger bliver det aldrig nogensinde “for sent" at gøre noget. Tværtimod vil tiden arbejde for dig.

    #167554
    AnonymForfatter

    @eXeel

    Det ville absolut give ro at få en lønkonto i en anden bank. Jeg har forelagt den mulighed for Danske bank i håb om et bedre samarbejde, de næsten bare griner og siger med øjnene gør du dog bare det.. Jeg har det sådanne at jeg meget gerne selv vil stå til regnskab for mine gerninger, men det er en mulighed jeg vil overveje igen..

    Iøvrigt tak for alle de gode svar.. Rart med god konstruktiv kritik når man ligge ned og beder om hjælp..

    #167556
    TobiasAK89Forfatter

    Hej KSA

    Som din økonomi ser ud nu, kan jeg godt forstå at du er meget påvirket af det.

    Dog er det utrolig positivt, at du afdrager så meget på din gæld hver måned. Uden at kende dine rentesatser, kan jeg dog hurtigt konkludere, at banklånet burde være ude af verden om cirka 3 år. Dette kan godt virke som en fuldstændig urealistisk tidshorisont, for dig, men tag fat i dine andre kreditorer, og hør om muligheden for at få stillet dine andre lån på pause. Altså fortæl dem at dit banklån bliver afbetalt i meget stor stil lige nu, og det vil deres lån også blive, når banklånet er ude af verden.

    Og for alt i verden, lad være med at stift ny gæld, det ville være det absolut væreste du overhovedet kunne gøre.

    Held og lykke med det hele.

    #167588
    AnonymForfatter

    Nu er det jo sådan set ikke banken med lønkontoen som afgøre hvor meget det tages fra til lån, da INGEN bank på tage penge fra din konto uden DIT samtykke, uanset gæld.

    Kun staten (læs SKAT), må tage fra din nemkonto uden dit samtykke, det kan private kreditorer som en bank ikke gøre lovligt.

    Når det er sagt, så er det et beløb man skal have for at overleve, resten har banken sådan set ret til at kræve, og hvis man ikke frivilligt gør med til det, så hedder er det retsag/personlig konkurs – og tro mig når jeg siger, det ønsker sprøgsmåls stiller sig ikke.

    #167590
    AnonymForfatter

    Du bør melde ud til dine kreditorer at du ønsker at indgå i en frivillige afdrags ordning, og alternativet er personligt konkurs som vil give dem 0 eller meget lidt.

    Alle dine kreditorer kan hvis du ønsker det, få indsigt i dine afdragsmuligheder eks. 8000 om måneden (hvilet i øvrigt er meget flot) og din gæld. Når de kan se, du afdrager eks. med lige dele hvor måned til alle, så kan ingen være utilfreds.

    Du har dog selv en interesses i at afdrage de dyreste lån først, eks. dit bank lån. Etv. privat lån, må du ned på dine grædende knæ og bede om tilgivelse, men de får først deres penge at se igen om 3-5 år. Kreditorer som ikke er private, er et problem fordi de skal overtales til ikke at få dig konkurts begærret, så dem skal du finde en acceptabel løsning med. Den man indbefatte minder til banken eks. 6000 om måneden til banken og 2000 fordelt på de resterende så de ser der sker noget.

    Men i sidste ende skal alle dine kreditorer være enige om ordningen, ellers kan du går ned økonomisk. Men med din økonomi og afdragsvillighed på 8000 månedligt, ville det være ufattelig dumt af kreditorerne.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.