fuldstændig uoverskueligt gæld.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 57 i alt)
  • Indlæg
  • #167250
    AnonymForfatter

    Tusind tak for hjælpen allesammen ! 🙂 jeg kæmper videre !

    #167252
    testForfatter

    Hvis du vi af med gælde bør du jo nok realisere nogle af dine aktiver din bil f.eks. advokat arbejder ikke gratis og du kan kun forhandle din gæld ned hvis du har noget at handle med. Uoverstigelige skriver du men der er da mange som stifter en gæld i den størrelse og afdrafdrager den. Du har jo da et par år til det

    #167254
    AnonymForfatter

    problemet er at min bil blev solgt på tvangs auktion for 2 år siden. 🙁 så det er rest gæld

    #167258
    AnonymForfatter

    Det du mellem linjerne antyder er, at du kan påberåbe dig en form for “sindsyge i gerningsøjeblikket" og af den vej få streget din gæld.

    Glem det!

    Alene ud fra det du skriver her, er jeg ganske overbevist om at du ikke vil kunne opnå gældssanering og at kreditorerne ikke kan pålægges noget ansvar for dit økonomiske uføre.

    Du kan selvfølgelig forsøge at opnå en frivillig akkord med dine kreditorer, men det er kun realistisk hvis:
    1) Du kan afdrage mindst halvdelen af gælden indenfor en overskuelig årrække (5-8 år)
    2) Har relativt få kreditorer (jo flere der er, desto vanskeligere er det at få dem til at samle sig om en løsning)
    3) Er villig til at leve på et eksistens minimum i den periode gælden afdrages.
    4) Har en stabil og sikker indkomst

    Hvis ovenstående ikke er opfyldt, vil det være spid af tid at kontakte en advokat.

    #167260
    AnonymForfatter

    @ General Prier.

    Jeg nægter ikke noget, jeg søger hjælp. Jeg står ved min sag, men jeg skal finde en vej ud af dette, for at få mit liv tilbage.

    Man kan sige, jeg måske godt havde en ide om, hvad helvede jeg lavede da jeg pådrog mig så stor en gæld.

    MEN! Efter diagnose og medicinsk behandling må jeg ærligt konstatere at jeg nu kan se hvad helvede jeg har haft gang i.

    Man kan sige kreditor, kan jo ikke barbere en skaldet mand. Og retten vil også kunne se, jamen uanset hvad og hvor længe kan jeg ikke komme levende ud af denne situation.

    Jeg vil bare gerne høre om der er andre på dette forum som har erfaring med dette.

    Og jo en advokat, kan handle invidiuelt med de enkelte kreditorer.
    og jeg vil våge den påstand at når de høre hvor meget jeg skylder og til hvor mange ved de godt at jeg ikke med et levende billede kan komme ud af den her situation.

    Går stærkt ud fra de også er interesseret i at få nogle penge.

    Jeg er naturligvis Flov. Gu fanden er jeg flov ! Men det kan jo bare ikke nytte noget desværre. 🙁

    #167262
    HalliHalloForfatter

    Du skal ikke fortvivle azus, du er ikke den eneste dårlige betaler, idet der vist bliver nyanmeldt over 300.000 hvert år i RKI.

    Det der virkelig kunne afskrække nogen til at optage gæld er, at lovgivningen blev udformet således at private firmaer m.v. kunne gå direkte til retten og kræve løntilbageholdelse hos skyldneren.

    Sådan er det vist i alle vore nabolande. Måske det bliver indført her en dag, og så er der ingen kære moder mere for at unddrage sig betaling. Ikke dermed være sagt at du er lige den type, men der er rigtig, rigtig mange, der ikke betaler af på oparbejdet gæld til trods for god indtægt.

    Så sidstnævnte er ikke møntet på dig azus, da din situation er helt speciel og kan fornemme er du er både flov og ked af situationen.

    #167264
    AnonymForfatter

    Jeg er ekstrem flov !!! Og tænker over de mennesker jeg har betroet med at jeg naturligvis ville betale tilbage. Må også sige at idioten her har også gjort alt hvad en normal forældre vil stå og hive håret af sig selv. altså 3 lån hos GE Moneybank på 10.000 på 20.000 og på 8.000 kr. og det var som 19 årig. Jeg følte dengang at jeg følte mig usårlig. Men det er man ikke, og måske tænker mange ADHD. blah det ingen ting. Så vil jeg bare sige. jeg har levet med den uden medicin i 20 år. og efterfølgende er mit liv blevet helt anderledes. på alle punkter. Det eneste jeg mangler er den lovende fremtid. Og den skal jeg arbejde for at komme ud af. Så jeg søger igen vejen ud af fængslet jeg føler mig i lige nu.

    Min kæreste er gælds fri. Men hun tænker jo naturligvis også på vores fremtid, med børn og hus, volvo og tdc. 🙂 Men som det ser ud lige nu så kan man bare ikke det. Og sådan er det!

    Men jeg er ydmyg, lytter og tager alt til efterretning.

    #167268
    HJLForfatter

    Hej igen

    Det er godt at høre at du er ydmyg, lytter og tager alt til efterretning.

    For mig at se skal du hurtigst muligt i gang med handling i stedet for at spilde din tid med at søge råd. Du har brug for at få din løn OP. Om det så er ved ekstra vagter eller lønforhandlinger det vurdere du bedst selv.

    Du skriver at det er fuldstændigt umuligt at klare din gæld.

    Jeg ved ikke om du har læst mine forslag men jeg vil gerne spørge dig.

    Har du lagt et budget over de af dine udgifter du skal betale for at have tag over hovedet?

    Hvis Ja – kan de skæres ned?

    Har du lavet en liste over dem du skylder penge med beløb rente ydelse og løbetid?

    Betaler du i dag af på nogle af dine lån?

    Hvis svarene er NEJ NEJ og NEJ så har du endnu noget at arbejde med.

    En ting er at du ikke har evnen i kraft af den høje løn det vil kræve.

    Men du kan glemme alt om gældsanering hvis du ikke betaler det af du burde. Hvis du slet ikke betaler noget i dag viser du INGEN vilje. Hvorfor skulle kreditor så tro på at du lige pludselig fra den en dag til den anden begynder at betale.

    Jeg fornemmer at du tror at du kan skremme kreditor ved at sige jeg skylder 20 andre penge hvis du vil have dine så kan du få det halve af hvad jeg skylder. Det er langt fra alle der hopper på den. Som andre også skriver så er du ung endnu, nogle kreditorer vil blot “holde live" i deres fordringer og så kan de følge dig i rigtig mange år frem. Man høre ofte om at nogle kreditorer sletter gammel gæld men her er tale om meget gammel gæld og små beløb.

    For mig at se er der kun en mulighed for dig og det er at tage noget mere arbejde.

    Du kunne jo starte med din liste allerede i dag.
    Kreditor 1 GE monybank 10.000 kr. rente ? ydelse ?
    Kreditor 2 GE monybank 20.000 kr. rente ? ydelse ?
    osv.

    Jeg håber ikke din kæreste er alt for skruk for så får du skisme travlt så RÅBER hun på børn om få år 🙂 Og tro mig børn har du IKKE råd til. Volvo kan jeg heller ikke anbefale hvorimod cykling er godt for dit helbred og miljøet. TDC må du for alt i Verden aldrig stifte bekendskab med så er du advaret… du mente nok ect. et cetera osv. 🙂

    #167270
    HJLForfatter

    Hermed mener jeg det du burde ifht. at du er nødsaget til at leve på et nærmest minimum af eksistensgrundlag og så betale alt det du får til overs til dine kreditorer.

    #167286
    AnonymForfatter

    HJL.

    Tusind tak for dit råd. Jeg har bestilt tid inde ved retshjælp og vil høre hvad vi kan gøre.

    jeg har isinde simpelthen at afbetale 100kr om måneden til alle kreditore jeg har.

    Mere har jeg ikke på nuværende tidspunkt at betale.

    Også ligeså meget for at vise at jeg gerne vil betale. !

    Jeg tænker sådan, det måske ikke særlig smart at priotere, men og sige jeg har 20 kreditore og 2000kr om måneden til det. aka. 100 kr til hver.

    hvordan lyder dette ?

    #167290
    Mr.M.Forfatter

    Hmmm, tror du skal have lidt mere på bordet.

    Med f.eks. 8% i rente, som er det der typisk tilbydes på en lille kassekredit uden sikkerhed, vil det være 4600 pr. måned bare i renter (dog før skat, men stadig 3000 kr.).

    Så din gæld vil stige med 1000 kr. pr. måned. Og det er er ved 8% – gæld som din er vel ofte imellem 12 og 30% i rente.

    #167292
    AnonymForfatter

    Igen. Jeg har ikke mere. Men så må retten jo kunne se jeg ikke har mere. og jeg ingen vej har ud af det. Jeg har desværre ingen uddannelse. Og som situationen er lige nu. tror jeg næppe det vil være smart at gå på uddannelse nu.

    #167294
    AnonymForfatter

    Hvis du har 12.000 udbetalt og kun kan afdrage 100 kr per måned så er der nogle af dine udgifter, der er for høje. Har du allerede byens billigste værelse? Har du de absolut billigste internet og telefon abbonementer samt forsikring? Bruger du penge på fastfood, by ture, cigaretter osv.? Hvis du skal have eftergivet noget af gælden er du nødt til at vise, at du har skåret helt ind til benet. Det kan jeg ikke få til at passe, at du har med 12.000 udbetalt og kun 100 kr til afdrag.

    Et eks.
    Husleje: 2500 kr
    Forsikringer: 300 kr
    Internet: 150 kr
    Telefon: 100 kr
    Mad og husholdning: 2000 kr
    Tøj: 300 kr
    Transport: 300 kr
    Diverse: 1000 kr

    Tilbage er 5350 kr som kunne afdrages.

    #167326
    AnonymForfatter

    Hej Alle!

    til jeres information, kan jeg fortælle at jeg igår har brugt hele min fri dag på at kontakte kreditore.

    Jeg ved ikke om det måske er tiden lige nu, der måske gør dem mere handle villige end alle andre.

    Faktisk har jeg stort set får handlet min gæld ned til 50% så fra 600.000 til 300.000 kr.

    Derfor har jeg måske muligheden for at få et personligt lån af mine forældre.

    Eller måske hvad man kalder for et arveforskud. Så måske er situationen slet ikke så led som jeg måske har gjort den til.

    Men jeg vil rigtig gerne takke jer allesammen for jeres indput og gode råd ! det har virkelig hjulpet mig til at kigge frem og se på lysere tider !
    til sidst vil jeg gerne ønske jer allesammen en rigtig god weekend !

    Mvh.

    Morten

    #167328
    thsvForfatter

    Godt at høre, og så ikke flere dumme forbrugslån fremover, vel?

    Og fortæl dine venner om dit gældshelvede, så de heller ikke kommer ud i en sådan situation, som du var i.

    Og husk din medicin fremover, så du bedre kan overskue konsekvenserne af dine handlinger.

    Thumbs up for at du brugte tid på at løse en (tilsyneladende) håbløs situation!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.