Burde der ikke være en bagatelgrænse for at kræve årsopgørelse??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91786
    AnonymForfatter

    Jeg ved at banker/kreditbank er i deres fulde ret til at kræve alverdens dokumentation for at låne penge. Men jeg føler bare sådan lidt at der burde være en bagatelgrænse.

    Jeg er ikke rig ikke højt uddannet eller lignende og heller ikke dårlig betaler hverken i RKI/Debitor registerede eller lignende. Får udbetalt 15.000 kr. måned efter skat og har fast job.

    Jeg ville gerne have en ny cykel til 5000 kr. Men føler sådan lidt at banken ville se en årsopgørelse blot for et ønske om en trækningsret på 5000 kroner som jeg sagde jeg ville betale tilbage over 2 måneder.

    Det er jo ikke en villa til flere millioner eller en dyr bil jeg gerne ville låne til. Jeg har intet imod at vise lønsedler eller lignende, men føler at årsopgørelsen er et meget personligt dokument som jeg helst kun vil dele med nogen den dag hvis jeg skal købe et hus, bil eller lejlighed.

    Sikkert nogen som ikke er enige, men jeg føler at nogen bankers big brother tendenser er ved at gå over gevind.

    Frederik

    #166852
    MichaelForfatter

    Tja, det er der jo en indlysende nem løsning på: Lad være med at låne penge.

    Du burde vel kunne spare de par tusinde op på nogle få måneder og komme ud over det “problem". Iøvrigt kan man få glimrende cykler for under 5000 kr.

    #166854
    AnonymForfatter

    Det ved jeg udemærket godt, men jeg synes stadigvæk at visse bankers big-brother tendenser går over gevind.

    Noget helt andet jo at Vi privatkunder må tage skrældet fordi nogen banker var for hovmodige med at låne penge ud til visse erhvervskunder. Det er jo heller ikke rimmeligt.

    #166856
    AnonymForfatter