Spar Lolland overtager Eik Banks privatkunder

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Indlæg
  • #165694
    AnonymForfatter

    I kan få alt gebyrfrit i Danske Banks 24/7.

    #165706
    Jesper71Forfatter

    Hmmm, tror ikke helt på at det er så gebyrfrit. Danske Bank (og alle andre murstensbanker) har, alt andet lige, et højere omkostningsniveau. De penge skal jo komme ind et eller andet sted, hvad enten det er gebyrer eller renter.

    Min drøm er en bank uden filialer, uden rådgivere, uden direktører, bare et it-system hvor jeg kunne betjene min simple økonomi selv og som iøvrigt videreformidlede denne omkostningsfordel direkte til kunderne, ja så var jeg kunde fra dag ét.

    Jeg har ikke talt med en rådgiver siden jeg blev kunde i “Din Bank" der også inden Skandiabankens overtagelse var landets største netbank. Og der ligger adskillige bilkøb, et enkelt huskøb og aktieinvesteringer i den periode. Vi klarer os selv, bare vi har netbanken og et visa-dankort.

    Eikbank var ikke perfekt men så vidt jeg kan se det der kommer tættest på. Det skal lige siges at jeg er for magelig til at sprede min bankforretning på 3 forskellige pengeinstitutter eller shoppe rundt hele tiden.

    Jeg vil have bankernes svar på Bibob!

    #165708
    Jesper71Forfatter

    Nu følger jeg lige op på mit eget indlæg:

    Angående Danske 24/7, der betaler man gebyr på overførsler til udlandet selv om man benytter netbank! man betaler gebyr for at hæve kontanter i “fremmede" automater. Det var da et par eksempler på nogle gebyrer jeg ikke betaler idag.

    Og hvordan er det lige med depot i danske bank hvis man er 24/7 kunde? gebyrer?, kurtage?, handelsomkostninger/begrænsninger?

    #165710
    Jens1Forfatter

    @fuglen

    Der er godt nok ikke mange gebyr i Danske Bank 24/7, men det har så den pris at renterne er meget lave.

    @jesper71

    Jeg har også været kunde siden det hed Din Bank, Skandiabanken forfinnede systemet så du/jeg havde bankernes svar på BiBob, men så er det gået jævnt ned af bakke siden den kom til at hedde Eik Bank.
    Jeg er egentligt også for magelig til 3 Pengeinstitutter, men da jeg istedet for ca 75,-kr i rente på min opsparing(uden opsigelse, hvis jeg havde bundet dem i 3 år kunne jeg få ca 1200,-kr mere) kunne få ca 1600,-kr ved at flytte til et andet pengeinstitut, så var valget ikke svært, jeg vælger det tredie til pensionsopsparing da ingen af dem jeg har kikket på til min nemkonto eller der hvor jeg har min opsparing tilbyder aktiehandel.

    #165714
    Jesper71Forfatter

    Jamen lad os i fællesskab håbe på at Spar Lolland kan se behovet for en ren netbank med de laveste omkostninger og bedste priser, til dem med simple bankbehov og solid økonomi der kan klare sig selv.

    Det kan godt være det er naivt, men da Skandiabanken overtog Din Bank, blev produktet jo bedre, så det kan jo ske igen.

    Men det kommer nok an på hvordan Spar Lolland har tænkt sig at hive deres investering hjem igen, om de igen vil have flere kunder af ovennævnte type, eller om de vil prøve at malke os der er tilbage.

    Hvis de vil have flere kunder skal de egentlig blot vende tilbage til skandiabankens gebyr- og rente-politik.

    #165716
    AnonymForfatter

    Renterne er meget lave i DB 24/7 – ja, det er da også positivt, hvis du bruger dine kreditter.

    Hævning i andre automater er ikke så nødvendigt med alle de filialer DB har!

    De aktier jeg køber i vores depot koster 29 kr. pr. transaktion.

    #165722
    Jesper71Forfatter

    Du mener med alle de filialer de havde ;-), spøg til side, det kommer jo dels an på hvor man bor eller om man lige er sted hvor man ved den lokale Danske bank filial ligger og om man gider gå efter det.

    Jeg kan til gengæld bare gå hen til den nærmeste automat uanset hvem der driver den: 0 kr.

    Hvad med selve depotet? mit er gratis men Danske Bank skal tilsyneladende have penge for det selvom du selv ordner alt via netbank:

    Fra DB prisbog 2010: vedr. danske værdipapirer noteret i VP
    Grundgebyr pr. depot, pr. halvår, inkl. moms uanset antal
    fondskoder 75 kr.
    Aktier, investeringsforeningsbeviser og konvertible
    obligationer opbevares uden grundgebyr.
    Beholdningsændringer
    – pr. transaktion 12,50 kr.
    – + procentdel af nominel omsætning / beholdningsbevægelse + 0,001 %
    Omsætningsgebyret beregnes af alle nominelle
    beholdningsbevægelser – uanset årsag

    #165724
    AnonymForfatter

    Det er jo rigtigt, at det kommer an på, hvor du bor-:). Jeg synes 24/7 er rigtigt godt og billigt, men hvis du vil have den rene internetbank uden rådgivning (salg!), så er det sikkert billigere.

    Min pointe er bare, at 24/7 og Nordea gratis hverdag slår størstedelen af alle andre banker i landet.

    #165732
    AnonymForfatter

    til fuglen, jens1, jesper75

    fuglen
    din pointe er nok rigtig. med 24/7 og nordea gratis.
    danske var/er meget dyrere med andre produkter, 24/7 godt alternativ,
    andre banker er endnu dyrere eller ligner.
    DB-automater, fint i en by, hvor de har filial. Ellers?

    men – DB´s koncept (og Nordea, mm) er til et andet kundesegment –
    end tidligere skandia/Eik-kunder. DB, mm. er til
    dem, der ønsker til personlig pleje, måske også inde i filialen.
    Kan også godt nyde det – men det har sin pris.

    jesper har fint beskrevet, hvilke andre kunder der findes,
    og for dem findes pt ikke et tilbud.

    DB´s svaghed indenfor 24/7 er måske ikke engang de diverse
    gebyrer – formentlig på højde med lign. produkter af andre
    banker:
    – ingen, eller få renter på indestående
    – diverse, lidt irriterende gebyrer, selvom man gør det hele selv
    – investeringer? udlån?
    – altialt ikke det dyreste
    DB´s svaghed ligger i deres uoverskuelige prislister/hjemmeside/
    utilstrækkelige søgefunktion. Man har også behov for personlig
    rådgivning bare fordi man ikke finder alt uden at lave
    tidskrævende research på DB-siden.

    —-

    @jesper71
    da jeg kiggede på linket, sendt af Jens, blev jeg rimelig skeptisk,
    at Lolland vil tilbyde tidligere eik-kunder produkter, der matcher.

    skandia, som overtog DinBank (som jeg ikke kender), har i Norge fortsat
    noget af koncept, vi kender.

    Tror Lolland købte Eik for den internet-teknologi, de har.
    Når jeg ser på netbankens side – det er så gennemtænkt – kiggede nogle
    demoer af andre banker. Jamen, der er verdener imellem.

    Lolland satser formentlig på, at gennemsnitskunden er for dovn til at
    skifte og samtidig kan de glæde sig over, der ikke findes meget
    seriøs konkurrence, som kan trække kunderne.

    #165734
    Jesper71Forfatter

    Jamen, så vil jeg heppe på nordnet.dk eller skrive et brev til Frank Rasmussen (iværksætteren bag Telmore, Bibob og nu MVNO) det må da lige være noget for ham 🙂

    Det kunne være forfriskende hvis der kom lidt konkurrence fra en helt anden branche.

    Udfordringen er desværre at bankerne har en frygtelig masse reguleringskrav der i sig selv driver omkostningerne i vejret. De små pengeinstitutter har vanskeligt ved at følge med.

    #165736
    HalliHalloForfatter

    Er Finansbanken ikke en selvstændig bank længere?

    Så vidt jeg har forstået det, så skal EikBank forblive en selvstændig enhed og medarbejderne flyttes fra Oslo Plads til Finansbankens lokaler i Kalkbrænderihavnen.

    Endvidere har jeg forstået, at EikBanks netbankpolitik skal fortsætte, og man forventer at deres mere eller mindre gode vilkår skal smitte af på SparLollands kunder.

    Men nu må vi jo se om det også bliver en realitet…………….

    #165740
    Jesper71Forfatter

    Så er der lidt mere information her: http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/Sparrekassen_Lolland/article2284016.ece

    Men hold op hvor har de meget fokus på hvad det betyder for deres egne (Spar Lolland) kunder og meget lidt på alle os fra Eikbank, som sidder klar med “cancel" knappen. Lidt uforståeligt egentlig, det ville godt nok være rart med en beroligende melding.

    Personligt har jeg allerede talt med den første potentielle nye bankmulighed og jeg skal hilse og sige at de er meget sultne.

    Kom nu Spar Lolland, fortæl alle os fra Eikbank hvad i har af planer med os!

    #166002
    ArnieForfatter

    Depot i Danske Bank er gratis for aktier, investeringsbeviser og konvertible obligationer, som det jo også fremgår af de betingelser du har kopieret fra Danske Bank.

    Det er nok også de færeste der andre papirtyper?

    #166458
    AnonymForfatter

    Desværre har min afdøde computer (7 år) ikke været til gavn længe, og den nye skulle jo lige installeres, så jeg har ikke kunnet følge debatten før nu.

    Jeg har i tide fået en konto i Nørrre Nebel Sparekasse, så hvis Lolland Sparekasse ikke lever op til tidligere Din Bank/Skandia Bank´s målsætning, er jeg også den, der er smuttet.

    Jeg går ud fra ledelsen af Lolland Sparekasse også læser med på MYbanker.

    Så kan de lære det, kan de, hvis ikke de vil gå ind i det, vi vil have a’la’ Din Bank, så er der jo ikke de pænt formuerende kunder tilbage, da de købte banken – vi smutter nemlig.

    Jeg venter dog til den endelige overtagelse – formentlig i februar.
    Til den tid har jeg endnu flere penge til rådighed – meeen renten og betingelser betyder altså en del, selv om skattefar stadig er en “anelse" grådig.

    #166702
    AnonymForfatter

    Åh nej.. hvad har jeg NU overset? (og ikke fået lavet “i tide"..)

    ..og ja, jeg håber også at Lolland læser med, for jeg har faktisk så meget mavesyre over hvad der er sket siden EIK marcherede ind, at jeg er parat til ligefrem at ofre på at skifte, også til et andet pengeinstitut uden betydelig forbedring af mine forhold, men mere ala “så kan de lære det", for jeg har tvangsdrukket nok af EIK’s natpotte til at der SKAL ske noget, så Lolland please;

    Lad os nu få nogen udspil på bordet hurtigt, og få genskabt konkurrencedygtig NETBANK, og få fjernet noget af alt den elendighed som færingene fik trukket ned over hovederne på os.

    Eller med “alt" mener jeg vel alt hvad de nuværende forhold byder på, som økonomisk forsvarligt, men noget skal der altså ske, ellers er jeg i den grad også ude med mine kære spareskillnger, og der er mine få “EIK-venner" og min familie bestemt også.

    Alle venter…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.