Spar Lolland overtager Eik Banks privatkunder

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • Jesper71Forfatter
    Indlæg
  • #91701
    Jesper71Forfatter

    Spændende at se hvad ejerskiftet for af betydning os Eik Bank kunder.

    Tror vi er mange der har øjnene stift rettet på vores staser, gebyrer og vilkår 🙂

    #165462
    Lars KrogForfatter

    JEP 🙂

    #165480
    HalliHalloForfatter

    Spar Lolland er mig bekendt ikke kendt for at være en billig bank, men nu må vi jo se…..

    Er det ikke dem der også ejer Finansbanken, og er den billig? Jeg ved det ikke, men tror det ikke eller tager jeg fejl?

    #165488
    Jesper71Forfatter

    Ja, så kan de ikke se mig for bar’ skosåler 🙂

    Men Men, nu er der jo ingen der siger at de vil overføre Eik Bank kunder til Spar Lolland produkter og vilkår! Tværtimod lyder det at Eik bank fortsætter som selvstændig forretnings enhed.

    Det ville jo også være ret dumt at sluse os ind i en murstensbank, der er jo en grund til at alle disse mennesker har valgt en ren netbank med lavt omkostningsniveau.

    Nu hvor de “dårlige" erhvervsengagementer er sorteret fra Eik Bank, bør det da også være muligt at drive det videre som en sund selvstændig forretning.

    Hvem ved måske de kunne have lyst til at satse offensivt og vokse på privatkunder. Hvis de vil bevare indlånsoverskuddet skal de ihvertfald sørge for meget konkurrencedygtige renter, gebyrer og vilkår. Så er vi sikkert mange der gerne bliver.

    #165496
    AnonymForfatter

    https://www.sparlolland.dk/sparekassen/priser/gebyrer/

    Eksempelvis……

    Udbetaling
    Hævning i kassen gratis
    Egne pengeautomater gratis (Der findes ingen i Jylland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    Fremmed pengeautomater 5 kr.
    Checks 7 kr.

    Eller:

    Kort (årsgebyr)
    Internt hævekort gratis
    Dankort gratis
    VISA/Dankort 150 kr. (Dette kan man vel forhandle om????????????????????)
    MasterCard Standard Debit 150 kr.
    MasterCard Standard 200 kr.
    MasterCard Guld 1.000 kr.
    MasterCard Platinum 1.500 kr.

    Boliglån: (https://www.sparlolland.dk/sparekassen/priser/pdf/udlaan)

    c) Boliglån 7.50-11.75 7.714-12.278 8.4-13.2 Eksp.gebyr 6.250 kr. Offentlige afgifter:
    SparFlex 3.90-4.90 3.957-4.991 100 % udny. 4.8-5.8 Eksp.gebyr 6.250 kr. Stempel 1,5%
    (I ÅOP er medregnet +0.50 % p.a. 50 % udny. 5.7-6.8 Tinglys.afgift 1.400 kr.
    i prov. af kredittens maksimum) 25 % udny. 7.7-8.9
    AndelsSpar 7.300 7.502 7.9 Eksp.gebyr 2.750 kr. Offentlige afgifter:
    TreKronerSpar 3.948 4.007 4.3 Eksp.gebyr 3.500 kr. Stempel 1,5%
    Tinglys.afgift 1.400 kr.
    Ejerskifte-boliglån
    Ejerskifte-boliglån 7.10-10.10 7.291-10.489 8.0-11.3 Pakkegebyr 6.250 kr. Offentlige afgifter:
    Stempel 1,5%
    Tinglys.afgift 1.400 kr.

    #165498
    AnonymForfatter

    6250KR.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hmmmmmmmmmmmmmm

    #165502
    Jens1Forfatter

    Heller ikke mig 😉

    Jeg tror desvære ikke på at det skulle blive bedre, de skal jo først rulle de ulemper som vi er blevet påført siden det blev Eik Bank tilbage, mindre rente på indlån og højere gebyr generelt.
    Hvis vi bliver overført til murstens banken og deres vilkår (de er gebyrgribbe af værste skuffe, deres gebyrblad fylder 36 sider :-0), er jeg den der er smuttet.

    #165504
    Jens1Forfatter

    Lønkassekredit, som er en af de produkter jeg bruger. Ligger Lolland nr 106 ud af 114 på Mybanker. Så alene der er der 105 Banker/sparekasser der er bedre.!

    #165508
    AnonymForfatter

    36 sider !!!

    Kan du sende et link?

    #165510
    AnonymForfatter
    #165512
    AnonymForfatter

    SUK.

    Det er altid noget det ikke koster penge at hente deres 36 sider lange gebyrliste.

    Kan slet ikke overskue det.

    Jeg smutter helt sikkert også, hvis de vilkår bliver gældende.

    Nå men så må juleferien bruges til at finde en ny bank.

    Glædelig jul til de gamle skandiabank kunder. 🙁

    #165518
    HalliHalloForfatter

    Er det i grunden ikke ligegyldigt hvor mange sider en prisliste er på? Bare priserne ser fornuftige ud.

    Hvor mange sider er Danske Banks og Nordeas prislister i øvrigt på?

    Før I maler fanden på væggen, så kunne det jo også være at Spar Lolland vil fortsætte med Eikbank som en slags direkte bank med bedre vilkår end moderbankens.

    I må væbne Jer lidt med tålmodighed……………

    #165520
    Jens1Forfatter

    Hvis de ikke kommer med væsenlige forbedringer (læs tilbage til SkandiaBank tiden),jeg har skrevet en mail til dem, og håber at de hurtigt kommer med en udmelding hvad de vil med Eik Bank kunderne, jeg har overvejet og undersøgt hvad jeg så gør, det bliver så en løsning med flere deltager.
    Lønkonti flyttes til PenSamBank,Opsparing uden opsigelser, er forlængst flyttet til Bankmedhjertet, aktie depot og pensions depot flyttes til Nordnet.

    #165524
    Jens1Forfatter

    Eik Bank en hjemmeside pr. produkt, overskueligt, da du kun får de priser du har brug for.
    Danske Bank 42 sider (incl 2 siders indholdsfortegnelse)
    Nordea 4 sider
    Pensam Bank 1 hjemmeside, svarende til 1½ side

    #165570
    Jesper71Forfatter

    Undskyld, men hvorfor sidder i og gransker en anden banks (spar Lollands) prisliste???

    De har jo sagt at Eik bank videreføres som selvstændig virksomhed – dohh!

    Lad nu være med at male fanden på væggen, i/vi ved pt. nada!

    Det eneste vi ved er at der endnu ikke er nogen der har ændret i vores betingelser. Så alt andet lige er det business as usual.

    Spar Lolland er jo ikke dumme, hvis deres betingelser var så fantastiske havde de jo selv skaffet de 90.000 ekstra kunder.

    De kan da godt regne ud hvad der vil ske hvis de bare overførte eikbank kunderne til sparekasse-vilkår: pist væk med netbanks-forretningsmodellen og pist væk med kunderne. Det ville da ikke være særligt smart at smide +300 mio væk på den øvelse.

    Hvis jeg skulle ønske noget, så var det at de skærpede netbanksprofilen ved at forbedre indlånsrenten så den igen ligger i top tre. (0,1 er bekymrende).

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.