NemID Fakta

Viser 13 indlæg - 121 til 133 (af 133 i alt)
  • Indlæg
  • #167128
    testForfatter

    du er da vist gået i håbløs modus 🙂
    du skal ha en ny engangkode og aktiver din nemide med. OG du skal aktivere din nemide det rigtige sted med de rigtige indtastninger i første hug. Der er kun et forsøg.

    men noget virker skam det er ikke alt der er i stykker. 🙂

    #167130
    AnonymForfatter

    Til Scarlet
    Der er en mere der har fundet ud af NemID ikke er opfundet af de kvikkeste hoveder. Det er heller ikke just de kløgtigste dyr i skoven, der har udviklet dette misfoster.

    Da jeg skulle have rettet i min selvangivelse gik jeg op på Skattekonteret, der sidder folk der er uddannet til at bruge systemet og svar på spørgsmål. Man må formode de skal fyres nu, når folk selv skal rode med deres selvangivelser og andet. Det er det ønske dem på Borgen har.

    Kan desværre ikke hjælpe med hvordan du får det til at fungere, da jeg har frameldt mig NemID.

    Dem der har bestemt at pådutte folk dette produkt, har også bestemt, at de der ikke vil have NemID, er tvunget til at møde op, eller ringe til deres Bank, når de skal lave Bankforretninger.

    Nu vil moderen til dette makværk, ikke kendes ved barnet (NemID), se understående links.
    http://epn.dk/teknologi2/branchen/article2321062.ece

    Nu ævles der meget op sikkerheden skulle forbedres med NemID. Som jeg før har skrevet, var svindlen med de forrige netbankløsninger mikroskopisk lille.

    Som understående links beskriver, har kreditkort i USA end ikke en chip. Det var så vigtigt vi skulle have det. 250 millioner amerikaner, det er nok den befolkning på kloden, der bruger kreditkort mest. Her de ikke fundet det nødvendigt at havde nogen chip på kreditkort.
    http://www.dinside.no/861342/magneststripen-vil-eksistere-i-lang-tid
    Nu er hvidvaskningsloven nok lige så åndsvag som knivloven, den rammer kun de forkerte, de der er farlige for samfundet rammer ingen af disse love.

    Hele denne propaganda der føres fra DanID i fjernsynet og aviser.

    Nu virker hele det NemID, som med anekdoten om »The boiling frog story«
    Hvis man langsomt og stille forøger propagandaen om NemIDs fortræffeligheder ”hvor sikkert det er og hvor smart det er”, så regere folk ikke på forandringen, de acceptere det bare!
    Til dem der ikke kender “The boiling frog story” anekdote, er der et link her
    en.wikipedia.org/wiki/Boiling_frog
    Det gælder om at skrue langsomt op for varmen, så der ikke er nogen der opdager noget.

    Som understående links beskriver. Med hensyn til Bankparkerne har de også vildledt befolkningen.
    http://www.business.dk/finans/danskerne-blev-vildledt-om-bankpakke

    #167134
    ScarletForfatter

    Tak for de venlige indlæg !
    Det trøster lidt i min kvide.
    I dag har jeg været inde på min nem- og ude igen.
    Så forsøgte jeg skat, men det var heller ikke muligt.
    På det tidspunkt bævrede min underlæbe og tårerne pressede på.
    Nu er det ikke sådan, at man venligt vælger at oplyse de kæmpende masser om, at der ikke er tale om en fejl 40, men om noget, som ligesom lader være med at komme ud af komputeren.
    Talte med min bank og nu har jeg været inde både på bank og skat og konstateret, hvorfor jeg siden årsskiftet pludselig får alt for lidt i boligsikring : de flinke damer på Dragør Rådhus, har selv sat et ekstra nul på mine renteindtægter. Gid det var så vel !
    Frist mig ikke for hårdt med en tropeø eller en iglo langt fra alt dette !

    #167138
    testForfatter

    vel scarlet. Det er ikke nogen i kommunen eller skat der sætter et ekstra nul på dine rente indtægter. Det er en fejl fra den bank der har indberettet eller dig selv da du måske har ændret i din årsopgørelse. Personligt checker jeg min tal hvert år og har aldrig set fejl.

    Du modtager hvert år et brev med posten, med mindre du har tilmeld dig e-boks fra din bank med de tal de rapportere ind til skat. Du har læge før nemide haft en skatte mappen med en tast selv kode. Det her ikke noget med nemide at gøre.

    men hvis godt humør forvrøvle de konspirations teorier kan opmuntre dig så frit for.

    Når du nu næste gang har fået din nemide aktiveret så gå ind på nemide nu og opdatere din profil med dit mobil nr. og din email adresse.

    har selv brugt nemide 3 gange idag. Rygterne op problemerne med Nemide er stærkt overdrevne. Systemet køre og det virker.

    #167144
    ScarletForfatter

    Min bank opgiver de reelle renter.

    Skat har heller ingen problemer med dem.

    Det har de så på boligsikringen, som beregner ud fra tal, hentet i den blå luft.

    Test, sku du ikke se, at få dig noget levertran ? Du virker svært i underskud.

    #167714
    AnonymForfatter

    Til orientering
    Nu er de ”Kloge” kommet frem til, at det ringe, næsten ikke eksisterende netbanktyverier (under 0,05 promille, 6,8 millioner i 2009 til under 500.000 kroner i 2010) faldet lidt mere i 2010, især før NemID blev indført.
    Samfundet har betalt Bankerne 500 millioner for NemID, bl.a. for at formindske en svindel der næsten ikke eksisterede.
    Hurra, samfundet bærer præg af vi har råd til den slags formøbling af skattekroner og gaver til Banksektoren.

    Dog indrømmer Marianne Mosbek, kontorchef i Finansrådet:

    ”De færre netbankindbrud kan derfor ikke som udgangspunkt tilskrives NemID, mener Marianne Mosbek.”

    »Nej. Men vi er meget glade for NemID og ser den som en højnelse af sikkerheden på et område, hvor sikkerheden allerede var høj«, siger Marianne Mosbek.

    Altså, jeg ville også være glad, hvis jeg fik 500 millioner skattekroner for at have forbedret ingenting!
    Se:
    http://politiken.dk/incoming/ECE1192791/faerre-hackere-laenser-din-konto/

    Nu skal skatteyderne til at betale 13. milliarder for at rydde op efter Amagerbank, hvor en lalleglade Bankledelse/bestyrelse har lejet ludmaner og deraf straffrit beriget sig i bonusser og andet og kørt det hele i sænk.

    Har disse milliard gavepakker, til en komplet uduelig Banksektor ingen ende!

    Nu kan det læses at Danske Bank er kommet på listen over de farliste Banker i Europa!!
    Se:
    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2333658.ece

    Der har tossen Peter Straarup huseret i snart en menneskealder, nu med det resultat, at A.P. Møller begynder at rører på sig, nu skal Danske Bank have ny bestyrelsesformand. Mon ikke han hurtigt, får lempet Straarup ud af døren. Hvis ikke, får Danske Bank rod ingen ende, før en ny Bank konkurs.
    Regningen for at rydde op, vil igen ende hos skatteyderne.
    Se:
    http://penge.dk/nyheder/finans/danskekolding-relation-mellem-maersk-og-bank-aendres-ikke

    Mon ikke pensionsalderen snart skal hæves til 80 år for almindelige dansker, så vi kan nå at betale skat nok, til at dække for alle disse svindlerier lavet af inkompetente Bankledelser.
    Folketinget mener jo, befolkningen skal betale for denne oprydning.

    #175722
    HJLForfatter

    Hvordan går det med brugen af nemid?

    Personlig er jeg fortsat godt tilfreds.

    Jeg kan se på diverse reklamer at man nu kan købe en Nemid nøgleviser til 99 kr.

    Mvh HJL

    #175724
    testForfatter

    stadig super tilfreds. er i mellem tiden på nogen af min maskiner. den her f.eks. gået over til linux mint og der virker det også fint.

    super rart at man altid kan komme på sin bank selv fra ens androd phone.

    OG

    forsikring kommunen og alle mulig steder. Virker meget bedre ind den gamle digitale signatur

    #175728
    HalliHalloForfatter

    Jeg er desværre ikke så godt tilfreds, f.eks. er jeg utilfreds med at Danmarks største bank (Danske Bank) endnu ikke har indført et såkaldt “kontokik" uden at skulle anvende sit nøglekort.

    Vedr. Nøgleviser:

    Hvad skal man med sådan en himstregims af et stykke legetøj? Og hvorfor får man den ikke tilsendt gratis? Jeg bruger ca. 12 nøglekort om året, hvilket også koster knapt 100 kr. i portoudgifter for dem, nå men det må de jo selvom, da jeg alligevel aldrig kunne drømme om at bestille dimsen.

    #175736
    HJLForfatter

    HalliHallo det undre mig også meget at den skal koste penge nettop af samme årsag som du skriver.

    Mon ikke vi snart får kontokik i Danske Bank? Personligt bruger jeg efterhånden næsten kun kontokik via konens iphone når det kan lade sig gøre på den må det da også snart komme til almindelig netbank.

    #175742
    testForfatter

    Køre også fint på Android

    #179262
    AnonymForfatter

    Ja, så er det vist at man siger »var det ikke det jeg og andre har forsøgt at beskrive ville ske«. Der var bare så mange kloge Åge der sagde det var ikke muligt at snyde NemID, det var så smart.
    Det vi ser nu, er ganske givet kun toppen af isbjerget, nu hvor proppen er røget af flasken, så kommer tyverirene ganske givet til at eksplodere. Det er lette penge for dem der vil svindle. Det største problem er nok ikke de penge de stjæler, men vist de også stjæler alle personlige oplysninger de får adgang til med dette unde (NemID). NemID åbner også op for alle oplysninger i skat og sygehusvæsnet, lægejournaler, forsikringer, osv. det totale identitetstyveri.

    »Hvis du eller din virksomhed er blandt de 3,5 millioner danskere, der bruger NemID, så skal du lige nu være ekstra opmærksom. Der er nemlig risiko for, at pengene ikke længere står på kontoen, oplyser Radio24syv.Forsker i persondataret ved Aalborg Universitet og næstformand i Rådet for større IT-sikkerhed, Charlotte Bagger Tranberg, mener, at NemID’s troværdighed er i bund.- Problemet er, at danskerne har fået ødelagt deres tillid til NemID. Nu skal de tage ekstra forholdsregler for at kunne bruge det, siger hun.«
    »Tyveri fra netbank: Antivirus havde ikke hjulpet
    Angrebet på Danske Banks netbankkunder var skræddersyet til at omgå NemID, siger sikkerhedsfirma. «

    Se mere her: http://politiken.dk/tjek/digitalt/ECE1545289/tyveri-fra-netbank-antivirus-havde-ikke-hjulpet/
    Identitetstyveri i 20 år: http://jp.dk/aarhus/krimi/article2403988.ece
    NemID åbnede anden persons data: http://epn.dk/teknologi2/article2419360.ece
    Kriminelle har fri adgang: http://www.bt.dk/digital/nemid-aabner-din-computer-for-it-kriminelle

    #179270
    testForfatter

    godthumør og nemide fakta ja det er jo en dobbelt vits men ny vil jeg så undtagelsesvis svare og påpege et par fejl i det du skriver. Angrebene er foregået målrettet mod danske kunder og derfor har man undgået opdagelse længere ind normalt. Det er ikke fordi Nemide er designet forkert. Angriberne har overtaget kontrollen med ofrene maskiner via hjemmesider der har være inficeret. De åbner derefter et ekstra pop up vindu i netbank og beder om en kode til. Den nemide kode de så opsnappes kan bruges en anden nem ide transaktion. De kan altså ikke overtage din nemide frem over kun når du selv tasterne koderne ind til dem.

    Det simple råd er at når man bruger net bank skal nemide koden kun bruges en gang fra pc og kun når man godkender betalinger fra ipad og androide app. Iphone appes kender jeg ikke.

    hvad et misbrug der startede for 20 år siden har med nemide har jeg intet håb om at jeg godt nok nogen sinde forstår

Viser 13 indlæg - 121 til 133 (af 133 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.