NemID Fakta

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 133 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91679
    AnonymForfatter

    Nem-IDOTI, nej tak!

    Det ville være rart hvis nogle af alle de tv-kanaler vi har, havde vist lidt interesse for at oplyse befolkningen om, hvem der i befolkningen har ydret ønske om dette Nem-ID.

    Bryder mig ikke om at blive påduttet noget jeg ikke har bedt om. De mennesker der mener dette er så smart/nemt, de må også mene, det ville være meget nemmer, hvis der kun var en slags mælk-smør-øl-vin osv. i Netto. De samme siger, det er så nemt jeg kan få adgang til alle min oplysninger fra det offentlig, bank, forsikringsselskaber, osv., nu glemmer de i deres iver, de selvsamme får adgang til alle de samme oplysninger, hvor smart er det?
    Det er nok også de selvsamme mennesker, der nu skal ind og give sig selv kæmpe skattefradrag. Det skal regering nok vågne op til næste år, når de skattekroner mangler.

    Har selv overvejet udenlandske banker, men har ikke fundet en løsning endnu på, hvordan man kan slippe for dette tvangs produkt Nem-IDIOTI.

    Det bliver som med startspær på biler, hvis din bil forsvinder og du melder den stjålet til forsikringen, så anmelder de dig til Politiet for bedrageri, for de påstår den ikke kan stjæles når den har startspær. Det var kun efter DR i tv viste at man kunne stjæle en bil med startspær, at et forsikringsselskab udbetalte forsikringen pengene til en forurettet forhenværende bilejer. Adskillige har fået 6. måneder på vand og brød og ingen erstatning for bilen.
    Det samme kommer til at sker med dem der får lænsede deres konto ved Nem-ID svindel.
    Venter spændt på, at hører om hvordan det kommer til at gå for dem, der får stjålet deres identitet ved brug af Nem-IDIOTI.

    Diverse sikkerhedseksperter har udtalt, at man under ingen omstændigheder må bruge den samme kode til flere forskellige internet steder, hvad gør man præcis i Nem-ID (Bank, Skat, Kommune osv. samme kode). Nu hvor det er staten der vil overvåge folk og vil have dette indført, så er der ikke mange eksperter der vil udtale sig om Nem-ID, da de fleste er ansat i offentlige stillinger, eller lever af at betjene dem. De vil ikke fyres eller miste en god kunde. Det er nok også en af grundene til der er ingen af stats-tv stationerne, der har beskæftiget sig med denne ondskab.

    Det samme gælder E-boks, gad vide hvor mange der tilmelder sig der er klar over E-boks sender ens cpr-nummer til alle dem man tilmelder (FDM, værksteder, sportsklubber osv.). Det er helt vanvittigt, at E-boks sender folks cpr-nummer til instanser, der intet har med ens cpr-nummer at gøre. E-boks bliver vel det næste vi bliver tvangstilmeldt til.

    Det må være derfor debatten om dette tvang er helt død, det minder om hvordan man gjorde i det hedengangne Østtyskland og ligner nutidige Nordkoreanske tilstande!

    Det vrøvl de reklamere om i TV og aviser, at Nem-ID kan logges på overalt, er en usandhed, da der er masser af steder der ikke vil lade en downloade Java-applet, især internetcafeer og nogle biblioteker, hoteller osv. Hvorfor bliver denne fejlagtige statsreklame ikke stoppet, den slags løgnagtig propaganda foregår også kun i Nord Korea og nu i Danmark?

    Nu forlyder det at bankerne tvangsstilmelder en til Nem-ID (hvis man ikke selv vil æde giften) inden årets udgang. Det er kun steder som Nord Korea det foregår. Føj for fan… et land vi har fået.

    Hvor længe går der ikke, før forsikringsselskaber og andre tvinger en til at bruge Nem-ID, så de uden ens indflydelse kan få adgang til alle oplysninger fra alle andre Nem-ID man er tilsluttet.

    Prisen på Giroindbetalinger stig i pris, for at tvinge folk til at bruge netbank eller BS.

    Det bliver som med Dankortet gratis i starten, så kommer det til at koste penge at logge på Nem-ID.

    Nu viser det sig at Nem-ID er brudt ned flere gange, hvor alt så ligger stille (Bank, tinglysning osv.).
    Før dette markværk, kunne man skifte til en anden Bank, hvis den havde så mange nedbrud. Nu er man som i Nord Korea tvunget til at finde sig i dette Statstyranni. Direktøren for Nem-ID tager det ganske roligt, for de har monopol, så det blive som det passer dem.

    Regeringen er som Kim Il-Jung. Det nytter ikke med embedsmænd, der udformer love, der skal harmonisere markedet. Sådan et sted kaldes Nord fuck… Korea og alle sulter i det land. DK stræber efter at blive et kommunistisk fuck… Valhalla."
    Videnskabsministeren Charlotte Sahl-Madsen (V) er Kim Il-Jung i kvindelig udgave. En som ikke har nogen relevant uddannelse til at varetage ministerposten og udtaler sig om ting som hun ikke har begreb om. At høre Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen i dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2010/11/09101425 forsvare sikkerheden i Nem-ID, er som at høre komiske Ali under Irak krigen sige, at Irak ikke var invaderet, det var selvom at USA stod i Bagdad.

    For øvrigt, så kan jeg ikke forstå, hvorfor der ikke er en eneste bank der har tilbudt, at deres kunder der ikke vil have Nem-ID, kan få lov til at beholde deres gamle internetbank. De kunne ganske givet skaffe sig en hel del nye kunder. Da de to systemer kan køre samtidig i dag, kan de det også i morgen. Så får vi da idet mindste et valg til os der ikke vil have Nem-ID. Især nu hvor der har været alle disse timelange nedbrud. Hele samfundet er handikappet med dette Nem-IDIOTI.

    Det skal nok heller ikke glemmes, at hvis folk siger ja tak til Nem-ID, så lægger Dan-ID en sniffer fil på deres harddisk, Dan-ID kan, så til en hver tid kan gå ind og snage i hvor og hvornår, folk har brugt Nem-ID. Var der nogle, der igen kom til at tænke på det gamle DDR’s ”Stasi” og Nord Korea, hvor det var og er hverdag!

    Er man ellers i tvivl, så læs og hør på denne adresse:
    http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2010/11/09101425.htm
    http://www.digi.no/856848/124-000-nordmenn-har-opplevd-id-tyveri

    #165006
    HJLForfatter

    Hvis du skal have bare lidt ud af din lange smøre så vil jeg da gerne tilføje, at Danske Bank har et back-up system der gør at du kan komme på netbank selvom nem-id systemet er nede. Så vidt jeg ved fortsat som den eneste bank.

    Det fis du skriver med snifferfil den må du længere ud i syperspase med det tror jeg ikke på.

    #165008
    AnonymForfatter

    Beklager den lange smører, men dette er et kæmpe indgreb i den personlige frihed.
    Ville ikke gøre det længer med flere dokumentationer for rigtigheden.
    Du skule hører DR linket der omtaler de snifferfilen og hvem der har adgang til den. I yderste konsekvens kan de se/læse hele indholdet af din harddisk. Måske noget der sker fremtiden!
    Der er mange der ikke har sat sig ind i hvad de tilmelder sig.
    Tak! for din oplysning om Dansk Bank. Jeg er spændt på om det holder stik.
    Den ene internetbank jeg har, skrev at den lukkede min internetbank ned for 3. uger siden, men den virker stadig.
    For øvrigt står det i Jyllands-Posten, i dag, at det i fremtiden skal til at kost penge at lokke på NemID.
    Læs dette hvis du tør: http://epn.dk/teknologi2/branchen/article2242459.ece

    #165012
    HJLForfatter

    Vi er enige om, at alt for meget står uvist hænd. De konkluderer til sidst i artiklen, at der vi fortsat må vente og se hvad der sker i en evt. svindelsag. Jeg ligger dog mest vægt på flg. de siger det skal være nemt, hvilket jeg faktisk syntes det er.

    Jeg overholder de fleste regler dvs. det er kun mig der bruger mit nem-id, ingen får min kode at se og jeg tjekker dagligt om mit kort er i min pung.

    De uafklarede faktorer som om min pc er godtnok opdateret bekymre jeg mig slet ikke om for idéen med nem ID er jo at man skal kunne logge på en hvilken somhelst computer man lyster, den på biblioteket, den på jobbet osv. Jeg er så navi at jeg tror på at skulle der ske et misbrug af mine log in informationer så vil det kunne spores om et er en hacker eller mig der har brugt min kode. I øvrigt har jeg svært ved at se hvordan en hacker skal kunne bruge min kode til noget, fjolset har jo ikke mit nem-id kort 🙂

    #165014
    HJLForfatter

    I øvrigt hvis jeg lige skal tilføje det med Danske Bank så holder det altså 100 % stik det kræver dog at du har oplyst et mobil tlf. nummer til dem og at du har et aktivt hævekort. Der sendes nemlig en sms til dig når du oplyser dit cpr. nummer og de sidste cifre i dit kortnummer 🙂

    Det er afprøvet herfra og det virker.

    #165072
    AnonymForfatter

    Er der for øvrigt nogle der ved hvordan man fjerner den DanID sniffer fil der lægges på ens computer.
    Jeg mener min ene netbank, har lagt en ind på min harddisk, selvom jeg ikke har tilmeldt mig NemID, de har helt sikkert forsøgt!
    På forhånd tak!

    #165076
    AnonymForfatter

    Vil bare lige tilføje en kommentar hetil. Der er mange steder som forlanger dit CPR nummer selvom de teoretisk ikke har noget at bruge det til. F.eks kan du ikke handle på CDON.com hvis ikke du vil oplyse dit CPR nummer. Det havde jeg en diskussion med dem om for to år siden, men kom ingen vegne. Fakta er at CPR nummeret ikke længere er så hemmeligt som det vist var meningen. I dag er det helt almindeligt at firmaer, foreninger osv. registrerer folk ud fra deres CPR nummer. Den med at du ikke må oplyse de sidste fire cifre lader til at være en gammel skrøne…

    #165078
    testForfatter

    godt ondt i hovedet kan man jo ha efter en julefrokost men så godt humør at man skriver sådan en gang vrøvl

    #165086
    AnonymForfatter

    I tilfældet med E-boks hvis du tilmelder f.eks. din sportsklub, så sender de dit personnummer til klubben. I en sportsklub er der antagelig ikke særlig stor datasikkerhed.
    Du skulle læse det link, hvis du ikke allerede har gjort det: http://www.digi.no/856848/124-000-nordmenn-har-opplevd-id-tyveri
    Hvor flere 100.000 nordmænd har fået stjålet deres personnummer og identitet, på grund af sløset omgang med persondata.

    #165088
    AnonymForfatter

    Sov du bare videre

    #165092
    testForfatter

    der har til alle tider være mennesker der lider af paranoia og andre vrang forestillinger. tager man enkelt elementer ud af indlægget fra godthumør kan de virksom fornuftige og relevante indvendinger og bekymringer, men punkterne holder ikke til en nærmere granskning. Ser man på det vedkommende skriver som helhed er det klart det det sandsynligvis er tale om en behandlingskrævende tilstand. Jeg har lidt erfaring med denne type “personer" fra 9-11 debatten og det er fuldstændigt umuligt at køre nogen form for almindelig debat med dem.

    så ja jeg sover godt og har det fint med det. Der er ikke noget at være bange for. Der er ingen efter os og ingen værdensomspændende konspiration

    #165100
    AnonymForfatter

    Til test
    Jeg kan se, at du kun kan bidrage med at svine debatøre til, uden selv at være i stand til at bidrage noget fornuftigt indlæg, som vedrører emnet. Du stille lægelige diagnoser på debatøre, udtaler dig om emner du på ingen måde har sat dig ind i.

    I dit indlæg kan det ses at du også ødelæger 9-11 debatten, derude er desværre personer som dig, der kun skriver for at svine folk til. Håber det bidrager til noget positivt i din dag.

    #165104
    testForfatter

    Ja det der ødelægger debatten er jo de uomstridelige fakta der modbeviser de konspirations teorier du bringer til torvs.

    #165154
    AnonymForfatter

    Tja, jeg er faktisk blevet glad for mit nemID, de 5 sekunder ekstra det tager at indtaste en kode er nemt sparet i forhold til bøvlet ved at have glemt koder til andre hjemmesider som skat, kreditinstituttet osv.

    -om de smider en snifferfil ind på maskinen ved jeg ikke, men er egentlig også pænt ligeglad, tror DanID er rimelig ligeglad med hvad jeg sidder og bruger min PC til, at tro at de lige netop vil bruge tid på at undersøge hvad jeg laver på min PC vil efter min mening være en fordrejet storhedsvanvid på egne vegne.

    Hilsen En glad nemID bruger.

    De gentagne sammenligninger med Nord Korea er temmelig forskruede efter min mening.

    #165202
    AnonymForfatter

    Til Squashbuddy
    Det er da kun godt at du er tilfreds med dit NemID.

    Nu har jeg aldrig forstået mig på, hvorfor der er nogen der er så glad for at kunne logge sig på kommune/skat og andet, hvad laver de der, har de ikke andet at bruge tiden til?

    Jeg kan ikke forstå, hvorfor staten vil lade nogle (borger), der for en stor deles vedkomne ikke aner noget om økonomi, rode rundt i systemet, hvor det før var fagfolk der betjent det.

    Med hensyn til den snifferfil, så er det tanken om nogen en dag gør det. Bl.a. når det lykkedes hakker at få hul på DanID. Hvis du ellers gider sætte dig ind i sagen, så er der her et link til nogle store databaser der lige er hakket og brugernavn og passwords- kombinationer på flere millioner mennesker er lagt ud på The Pirate Bay: http://www.dinside.no/858160/gizmodo-og-lifehacker-hacket.

    Der er da stadig mennesker, der ikke har noget mod at lægger nøglen til hoveddøren under måtten.

    Hvis man ikke gider læse hvad eksperter skriver i div. avis artikler, så må man ønske at leve i uvidenhed, jeg lagde bare nogle fakta ind om NemID. Der er ikke viden jeg har fundet ude i skoven.

    Hvis det ikke ligner det der foregår i Nord Korea, hvad ligner det så?

    Staten går ind og bestemmer hvilken internetbank løsning folk skal have, lukker for det frie valg.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 133 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.