Danske Banks høje rente

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #91677
    nielsensForfatter

    “Danske Indlån giver dig en høj rente på indlån." Ja, sådan står der på Danske Banks hjemmeside, men hvis man klikker sig frem til den høje rente, er den 1/8 % for beløb under 25.000 og 1/4 % for beløb over 25.000. Hvordan kan nogen kalde det for en høj rente uden at skrige af grin? Tilmed må man højst hæve en gang om måneden.

    #165042
    HalliHalloForfatter

    Jeg er også ved at død af grin når banker skriver, at man opnår en god rente, når satsen kun er måske 1/4%.

    Der er øjensynlig ikke grænser for bankers vildledning af kunderne.

    #165056
    HJLForfatter

    Det giver ingen mening at det er lovligt, hvad skulle udlånsrenten så hedde:
    Skyhøj rente?

    Det er i øvrigt ikke helt rigtig det du skriver man kan godt hæve mere end en gang så koster det bare 25 kr. i gebyr. dvs har du hævet 2 gange på et år har det været en skidt forretning. Du kan dog få 1,25 % ved en netopsparing vupti 10 gange så godt. Eneste krav er en netbank og min. 40.000 kr. mm. du er ung så er 10.000 kr. nok.

    Men hvad er din pointe ?

    Hvad er der galt med de oplysninger du kan finde her på mybanker ?

    Så vidt jeg lige kan se så er de da opdateret med hvor du skal ligge dine sparekroner 🙂

    #165074
    nielsensForfatter

    Det er bestemt ikke noget galt med oplysningerne på Mybanker.dk – jeg ville blot gøre opmærksom på, at det, der på jysk hedder, at “der er løwn i di hals", i banksprog hedder reklame.

    #165098
    JydenForfatter

    Du har fuldstændig ret, det er en hån mod kunderne den rente Danske Bank og de fleste andre banker giver på konti der ikke dagligt bruges til transaktioner, ligesom det på pensionskonti en en skændsel for dem der ikke følger med i, hvor man kan få en nogenlunde anstændig rente. Man ved faktisk ikke om man skel le eller græde.
    Det er bare med at finde de bedste tilbud her på mybanker, og så få flyttet de konti hvor renten har betydning.

    #165102
    AnonymForfatter

    Jeg er enig – især når man nu vil have os til at binde pengene i 5 år til en latterlig rente – 5 år – hvad kan der ikke ske på 5 år i renteudviklingen?

    JP siger ellers, at bankerne er så velpolstrede som aldrig før, det tror da pokker med de renter, man tilbyder, det er lige før, det kan betale sig at have pengene under madrassen, ok så skal man da heller ikke betale skat af de usle renter.

    Nu er jeg så “heldig", at en del af formuen skal bruges på en spritny bil, det var forhandleren ikke glad for 😉

    Der er for stor forskel i spændet mellem indlån og udlån, men hvad kan vi gøre!

    #165392
    AnonymForfatter

    Hej nielsens. Jeg hedder Susanne Faber og arbejder i Danske Bank og har læst kommentarerne med, at vi skulle skrive “høj rente" ud for Danske Indlån på vores hjemmeside. Vi opdaterer løbende vores hjemmeside, når fx markedet ændrer sig mv. Umiddelbart kan vi ikke finde det, du refererer til. Har du mulighed for at sende en mail til os til: sfa@danskebank.dk med angivelsen på siden?

    #165396
    nielsensForfatter

    Kære Susanne Faber
    Præcis sådan står der:
    Danske Indlån giver dig en høj rente på indlån.
    Og her et link til den side, I åbenbart ikke kan finde:
    http://danskebank.dk/da-dk/Privat/Opsparing-og-investering/Opsparing/Raadgivning/Pages/Vaelg-opsparingskonto.aspx

    med venlig hilsen

    Nielsen

    #165422
    AnonymForfatter

    Kære nielsens, Tak for info. Vi retter ordlyden, da det er en fejl. Mvh Susanne Faber, Danske Bank.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.