Bank Med Hjerte

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91643
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Er igennem en bekendt blevet gjort opmærksom på internetbanken “Bank Med Hjerte" – en afdeling af Swedbank i Danmark. Sådan som jeg umiddelbart ser det har de nogle indskuds-konti som måske kan være interessante for mange i disse lav-rente/dekort tider. På deres konto Faitrade er forrentningen 2% p.a. og man kan hæve indsætte som man vil UDEN dekort. Herudover giver de 1% til fairtrade ,- så der er også noget ideologisk ved kontoen. Kontoen er omfattet af garantiordningen på 100.000 Euro. Banken har ingen filialer, men der oprettes en internetbankkonto, så man kan overføre fra/til andre bankkonti. Deres børneopsparing virke også ret fin. Da jeg selv skal placere ca. 650.000 syntes jeg at det virker fornuftigt, for man kan jo altid flytte pengene, hvis der kommer bedre produkter. Er der nogle som ser nogle “ugler i mosen " ved denne bank?

    Med venlig hilsen

    Markmus

    #164486
    AnonymForfatter

    Glemte forresten lige at skrive i ovenstående, at de kræver at man er medlem af FDB for at kunne blive kunde hos dem. Jeg er det ikke selv, men min sambo´s medlemskort kunne godt bruges så længe vi havde samme bopæls-adresse.

    #164490
    AnonymForfatter

    Utroligt at FDB ikke optager danske statsborgere som medlemmer boende i udlandet !
    hvilket gør at udlandsdanskere ikke kan blive kunde i din Hjertebank !

    #164502
    AnonymForfatter

    Jeg benytter “bank med hjertet" til både opsparing og børneopsparing igennem 8 måneder nu og har intet negativt at sige om banken.

    #164504
    andykrautForfatter

    Har for 14 dage siden oprettet en konto,venter kun på diverse pinkoder så jeg kan komme igang,har en del penge stående hos Basisbank til en rente under 1 procent så det er mere en dobbelt op hos Bank med Hjerte, og så kan man flytte pengende som man har lyst til, ud fra det jeg har læst på deres hjemmeside har jeg ingen betænkligheder, bedste tilbud uden binding p.t.

    #164508
    PD 99Forfatter

    Nu er det nok de færreste, der vælger bank af idealistiske årsager, men vær opmærksom på at de “1%" til Fairtrade højst kan udgøre et bidrag på 250 kr. årligt. Så velgørenheden er til at overse.

    Bank med Hjerte ønsker i øvrigt ikke at oprette denne type indlånskonto til forbrugere med adressebeskyttelse. Jeg forstår ikke helt bankens bekymring, men Bank med Hjerte (Swedbank) kender tilsyneladende ikke CPR-lovens § 38, stk. 4 , § 42, stk. 4-5, og § 43 hvorefter de sagtens kunne få adgang til adressen i nødvendigt omfang.

    #164514
    ForbrugerenForfatter

    Nu kender jeg ikke til bankens tankegang, men måske det kunne hænge sammen med, at de ikke må sende reklamer til de kunder? Men det kan også være et spørgsmål om, at deres system ikke understøtter beskyttede adresser? Det har noget at gøre med, at medarbejderne ikke må kunne se adressen i systemet, men hvis de skriver breve fra banken, så bliver den korrekte adresse skrevet på brevet.

    #164540
    AnonymForfatter

    Jeg har billån i BMH og er meget positiv over deres support og tiden brugt på mig inden jeg valgte dem.
    Det er meget gennemskueligt, det jeg har haft behov for ved dem.

    Og så er det et engangs DEPOSITUM det koster at være med i FDB. 200 kr tror jeg det er. Som du kan få tilbage når du stopper 🙂

    #164562
    PD 99Forfatter

    Så kunne banken sende reklamen pr. e-mail – det er også billigere og mere miljøvenligt. Men i øvrigt medfører dansk lovgivning vel fortsat at forbrugerne kan frabede sig at modtage reklamer. Så jeg tror fortsat at Bank med Hjerte (Swedbank) bare ikke forstår CPR-loven (jvf. tidligere referencer).

    #164628
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg er kun tilfreds med Bank med hjerte. Har både bilån og andelsbolgkredit hos dem. Og så er det en stor svensk bank, som har lavet Bank med hjerte – så i min verden er der ikke noget at være bange for.

    Det med adressebeskyttelse har også undret mig. Men så snakkede jeg med en af de søde medarbejdere hos Bank med hjerte, og fik forklaret, at banker i Danmark generelt er koblet op på “personnummerregister". Har man beskyttet adresse, så kan adressen ikke kontrolleres. Og når Bank med hjerte ikke har filialer, så skal de kunne se adressen i “personnummerregister"for at kontrollere, at det er en rigtig person. Meget kringet, men sikkert rigtigt.

    #164646
    PD 99Forfatter

    Hvordan kan det så være at ANDRE banker gerne tager imod kunder med adressebeskyttelse UDEN at se dem fysisk, når blot de legitimerer sig med kopi af pas og sygesikringsbevis?

    Bank med Hjertes forklaring holder ikke – henset til disse andre banker, der sagtens kan håndtere kunder med adressebeskyttelse.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.