kreativ gældspleje søges

Viser 9 indlæg - 31 til 39 (af 39 i alt)
  • Indlæg
  • #164372
    AnonymForfatter

    Hej Henriette.

    Jeg syntes at du summerer ganske godt op.

    Sidste lyd fra mig skal være at jeg virkelig vil tilråde den boligkassekredit for at i kan beholde muligheden for senere at trække jeres ekstra ordinære afdrag ud igen om nødvendigt.
    40.000,- til 5,5% er jo 2200,-i årlig sparet rente så det er da også noget.
    Og så kan i passende sætte løn m.v. ind på “modkontoen" og få 2 debetkort tilknytet og så får i også 5,5% i rente af jeres løn og budget m.v.

    Held og lykke i banken.

    #164384
    AnonymForfatter

    Ja – KlogeÅge – det kan jeg sagtens se som en god mulighed.
    Der er det “aberderbei" at de så vil have 1. prioritet i ejendommen – og så er det jo så også F1 lånet, der skal lægges om.
    Men jeg vil helt klart lufte overvejelserne for banken.
    Om ikke andet har jeg brug for at de regner alle lån igennem, for at kunne sammenligne om det kan betale sig at omlægge – set i forhold til lånomkostningerne.

    Mvh Henriette

    #164390
    AnonymForfatter

    Argh – så er de grådige.!

    Hvis en boligprioritet kakssekredit type er 1. prioritet altså indnefor de 80% fåes de til rente cirka 2-2½ %

    Til jeres 5-5½% skal banken da ligge i intervallet 80-95(100)%
    Defor burde jeres bank gå med til at ændre det eksisterende boliglån til en kassekredittype for et lille nominielt beløb til ekspedition.

    Ellers gå over gaden i et andet institut og få et sammenligneligt tilbud hvis i alligevel skal have omprioriteret. Du skal under ingen omstændigheder omprioritere dit F1 lån for at få en boligkassekredit til 5-5½

    #164416
    thsvForfatter

    Aha, du vil beholde dyr belåning, selvom hele belåningen kan komme under 80%!

    Tåge Åge burde være dit nick!

    #164426
    AnonymForfatter

    Hej igen.

    Ja – KÅ – og så skal belåningen være indenfor 75% af vurderingen. (I hvert fald i Nordea)

    tsvh:
    Jeg er på den ene side enig – vores belåning af egendommen vil ligge på mellem 70 og 75% hvis vi lægger al gæld ind på et realkreditlån. På den anden side, så er der jo batalt stifttelsesomkostninger på eksistrerende lån – så det er ikke så entydigt (har jeg lært herinde)

    Kan I ikke lade være med at kalde hinanden dumme navne her i “min" tråd.

    Mvh Henriette

    #164432
    thsvForfatter

    Jamen, så behold lånene, og betal den dyre overrente!

    Det er dog klart billigst at samle al gælden, undtagen billån og kassekredit i et stort realkreditlån, 1,5% stempel kan jo overføres!

    #164788
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes at du lovede at vende tilbage med bankens råd……

    Men de havde måske ingen der kunne bruges?

    #164802
    AnonymForfatter

    Ja – tak for kaffe!!!! Komikken vil ingen ende tage *SS*

    Vi kom til mødet – og vores normale bankrådgiver er på barsel. Så der sad en meget ung kvinde – og efter ca. 2 min samtale spurgte jeg hende, om hun måske er elev. BINGO

    Jeg sagde at jeg syntes vi skulle snakke sammen senere.
    Og gik hjem og skrev et brev til filiallederen. Jeg ved godt at elever skal lære – men mon ikke det vil være bedst hvis de starter som obsevatører.

    Nyt møde med filiallederen – som godt kunne forstå vi ikke syntes rådgivningen var ok.
    MEEEN NEJ, vi ville ikke låse F1 renten fast.
    Nej, vi ville ikke låne penge.

    Så enden på mødet blev at vi banker af på billånet – alt overskud går til det lån. Om knapt 1 år får vi huset vurderet – med de forbedringer vi laver. Og så ser vi på belåning.

    Vi skal dog mødes efter jul og gennemgå vore pensioner – så der ikke kommer grimme overraskelser når vi når dertil.

    Mvh Henriette

    #164828
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke nogen bankrådgivere kan lære dig ret meget Henritte, du virker nemlig til at vide mere end langt de fleste rådgivere.

    Så var det ikke bare nemmere at du blot sendte en mail til banken om hvordan du nu ønsker din økonomien indrettet….

Viser 9 indlæg - 31 til 39 (af 39 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.