F10 for og imod?

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #164220
    humlenForfatter

    Tak Kloge Åge,

    Men vi har nu været gennem alle overvejelser, og ikke mindst så er de gamle lån allerede opsagt pr. 29. oktober, så den skillevej er passeret. Vi har heldigvis buffer på andre måder. Som sagt ved vi først om en stribe år hvad var det helt rigtige. Denne løsning her, var lidt “middle of the road agtig" og da det er privat økonomi med store beløb dette handler om.

    Det vil være meget interessant hvis nogen har betragtninger omkring mit ræsonement omkring obl. kurser.

    Vh.
    Peter

    #164356
    humlenForfatter

    Hej,

    Er der slet ingen der har erfaringer/viden vedr. Flex auktionerne, jvf. mit spørgsmål citeret her?

    Pfh. tak.

    Vh.
    Peter

    #164358
    ForbrugerenForfatter

    Problemet er, at det kan vi første svare på, når auktionerne er overstået, måske endda senere. Hvis vi vidste noget om hvordan renterne udviklede sig den kommende måned, kunne vi tjene milliarder på det.

    Det kan umiddelbart gå tre veje. Renten bliver ca. hvor den er nu, den stiger (måske endda kraftigt) eller den falder yderligere. Der er ingen som ved, hvordan det vil udvikle sig. Personligt tror jeg, at vi gennem de næste par år vil se svagt stigende renter i den korte ende, dvs. noget der ligner 0-3 års renterne. De lange rente (10+ år) vil stige noget mere, måske hele 100 basispoint, dvs. en rente som er 1 % højere end i dag. Mellemrenterne vil nok udvikle sig midt imellem. Men de øvrige senarier, er skam bestemt også mulige. Det vil heller ikke kommer bag på mig, hvis flexrenten F1 er på 7 % om to år, omend jeg ikke tror på det. Havde jeg f.eks. vidst, at renterne bare ville fortsætte med at falde i år, så havde jeg ikke låst min rente fast på et F3 lån, men fortsat med et F1 lån. Det betyder så også, at jeg har ændret holdning til rentens udvikling, i det jeg sidste år troede, at renten ville stige måske med 3-4 % i løbet af de næste par år. Men hvordan flexrenten udvikler sig afhænger i høj grad af, hvordan kineserne opfører sig på det finansielle marked (læs vil de stadigvæk købe masser af korte obligationer i Vesten).

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.