Nordea filialdirektøren: Du ka bare skifte bank hvis du er utilfreds!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91576
    AnonymForfatter

    Nordea filialdirektøren: Du ka bare skifte bank hvis du er utilfreds!!

    Det var svaret fra —– ——- filialdirektør i Amager Afdelingen, der forsvarede en af deres unge teenrådgiverpiger, som sjovt nok 95% af dem er piger.
    Det kan jeg jo så ikke da jeg har et boliglån hos dem.

    Det startede med jeg vil sælge ejerlejlighed, og købe hus.

    Teenrådgiveren —— ———— fra Sundbyvester Afdeling havde tilføjet diverse tillæg til min rådighedsbeløb, så det blev mindre og mindre.

    Tillægne hun lavede var så langt ude, såsom at jeg ville bruge 12.000 i benzin om året når jeg endda er arbejdsløs. Og feriepenge til udlandet, flere gange prøvede jeg at få ind i hendes hoved at jeg bliver altid hjemme i min ferie.

    Da jeg bad om at få en kopi af hendes beregninger, prøvede hun at udsætte det hele tiden, jeg måtte be om dem flere gange

    Der blev klaget over hende til deres “klagenævn", men forgæves (siger sig selv)

    Og det var —– ——-´s svar til mig, Du ka bare skifte bank hvis du er utilfreds!

    Ku de så ikke bare sige sandheden fra starten af at jeg ikke måtte låne penge til dem´NÅR min ejerlejlighed var solgt, det drejede sig mindre end 300.000,-

    Som start er mine aktie og obligationspenge, er hermed på vej væk fra nordea.
    Det er under 100.000,-

    Så jeg leder nu efter en god bank med en filialdirektør der IKKE er ligeglad med sine fordels+ kunde, nogen forslag?

    #163202
    thsvForfatter

    Er kun 95% af teenrådgiverpigerne, reelt piger?
    Vil det vil sige de sidste 5% er udklædte drenge eller har fået foretaget en kønsskifteoperation? 😉

    #163214
    AnonymForfatter

    Det er da også noget svineri, sådan at ansætte unge nyuddannede mennesker ! Det hører jo ingen steder hjemme..

    Og så også opsætte et rådighedsbeløb i forhold til bankens interne retningslinjer, nej nu må man da lige spænde hjelmen.

    Og sådan at indregne benzin hos en arbejdsløs, for du har vel tænkt dig at være arbejdsløs fra nu af og til du dør/går på pension ? Man leder vel ikke efter arbejde, det er sgu meget nemmere at være arbejdsløs – det forbedrer endda ens rådighedsbeløb betydeligt.

    Det er sgu også lidt svært for dig at blive hjemme, når du nu ikke har nogen steder at være 🙂

    Var halvdelen af din tekst skrevet med CAPS, så ville jeg sgu tro du var en dobbeltprofil !

    #163220
    AnonymForfatter

    Ja du er sjov…må man få et seriøst svar fra andre her

    #163228
    AnonymForfatter

    Gid jeg havde en ung teenrådgiverpige, min hedder Michael og er over 40 🙁

    #163246
    AnonymForfatter

    Pudsigt at både thsv og grafit på stort set samme tid har en kommentar til en kritisk Nordea tråd…

    Men jeg er ganske sikker på at mange gode Nordea kunder har oplevet noget lignende – unge banksælgere der ikke aner noget som helst om de produkter de ifølge filialens direktiver skal have solgt inden månedens udgang.

    Hvordan kan man tage sådan en bank seriøs?

    #163258
    AnonymForfatter

    Hej Gummisko

    Læs lige tråden nedenfor om “Råd til renteberegning" – så kan du se, at der er andre Nordea kunder, som er p****hamrende utilfredse.

    #163260
    AnonymForfatter

    1) Ja jeg har Nordea og er ganske tilfreds med dem, jeg vil da også klart anbefale dem til andre, hvis man spørger mig 🙂

    2) Hvis banksælgeren virkelig SKULLE sælge produktet, ville der nok ikke være blevet lagt “ting & sager" ind til fratrækkelse af rådighedsbeløbet.

    3) Om man kan generalisere hele banken på baggrund af dette, tror jeg næppe.

    Der må være lidt mere i historien end OP nævner – syntes dog det er ganske fint, hvis man som nyuddannet og nyansat holder sig til de retningslinjer der er udstukket fra bankens side.

    Jeg kan ikke forestille mig, at rådgiveren blot har lagt beløb ind, som hun selv har opfundet eller syntes var smart lige at ligge ind. Der må ligge nogle generalle retningslinjer de skal følge, man kan så forestille sig, at en gammel rotte i faget, nok er mere fleksibel og forstående end en nyansat.

    Jeg kan virkelig ikke tage OP`s indlæg seriøst, på grund af, at han nævner ting som teenrådgiver osv. Det virker barnligt og som om han virkelig bærer rundt på nag til selve banken.

    Og regner han virkelig med at være arbejdsløs resten af sit liv og aldrig rejse uden for landets grænser ? Man skal vel lave et holdbart budget der gælder ud i fremtiden, med de udsigter man nu har – istedet for ens situation p.t.

    Min rådgiver ringede faktisk tidligere i dag og rent ud af posen “Kasper – det er meningen jeg skal ringe til dig og minde dig om, at det er billigere at bruge din kassekredit i stedet for dyre kontolån m.v." – “Jeg skal også ringe og spørge om du har lyst til at investere for dit indestående, i stedet for bare at have det stående som indlån på dine konti"

    “Det er lidt selvmodsigende, men det beder systemet mig om" “Så har du lyst til at VI investerer?"

    VI spurgte jeg tilbage, det er vel mine penge – hvor kommer VI overhovedet fra?

    “Ja det er jo mig der trykker på knappen" 🙂

    Ovenstående var i god, sjov og høflig omgangstone – vi blev enige om, at de bare skulle blive stående.

    Jeg har haft en gæld på ca. 150.000 hos Nordea og ikke en gang er jeg blevet afvist, snakket grimt til eller lign.

    Jeg er altid blevet modtaget pænt, forstående og blevet fleksibelt behandlet. Både før og efter finanskrisen.

    Min rådgiver kalder mig verden dårligste kunde for dem, jeg skyldte dem mange penge da renten var lav, nu har jeg indestående og renten er høj..

    Og hvis vi lige skal snakke om, at tage banker seriøst – hvorfor er det, at Nordea ikke har taget del i nogen bankpakker what so ever og Danske Bank nærmest har opfundet de danske bankpakker og snuppet 1/3 fra dem ?

    Så hvilken bank er mest holdbar og rentabel ? Der er vel kun en person til at betale renterne og tilbagebetalingen af pakkerne – og det er kunderne i de respektive banker !

    #163266
    HalliHalloForfatter

    Johnni, gå over i Jyske Bank på den anden side af Amagerbrogade og få en snak med dem.

    Ellers vil nogen nok sige 24/7 Danske Bank om ikke så længe.

    Personlig ville jeg gerne skifte fra Danske Bank til Nordea, da jeg har hørt meget godt om den, ligesom dens produkter tiltaler mig.

    #163270
    AnonymForfatter

    HEHE LOL

    Griner stadig

    #163272
    AnonymForfatter

    Grafit.

    Jeg skriver teenagerådgiverpiger pga. måden jeg er blevet behandlet på og at de så dækker over hinanden i nordea
    “Du ka bare skifte bank hvis du er utilfreds"…jeg er stadig måløs over at de er så ligeglade med en god kunde.

    Kan du ik fatte at jeg ikke lyver om hun selv lagde mere på beregningen!, det er sgu da amatøragtigt – derfor ordet teenrådgiverpiger!

    arbejdsløs resten af livet?? hvad snakker du om?? lol
    Fat det nu jeg bliver hjemme når jeg holder ferie og bruger pengene til noget mere vigtigt HVIS det kommer på tale, ellers bliver de gemt til senere, fat det nu jeg er fordel+ kunde og har været det i mange år

    Jeg er god kunde i nordea jeg skylder kun på mit lille boliglån, også bliver jeg behandlet sådan!, som sagt kan de ikke bare sige sandheden fra starten af, istedetfor det det amatøragige p**!

    jeg er ikke kommet her for at diskutere, men at få råd til at finde en anden mere kundevenlig bank.

    diskution slut.

    #163274
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    Tak endelig et svar jeg ku bruge til noget 🙂

    #163276
    ForbrugerenForfatter

    Du kan også prøve i Amagerbanken. Der ligger garanteret en filial lige rundt om hjørnet. De har jo selv sagt, at de er en bygge/boligbank.

    #163282
    Michael01Forfatter

    Hvis det er ude på Amager, spå er der jo også Amagerbanken

    #163286
    thsvForfatter

    Sjovt nok var vores første henvendelse i en mindre afdeling, osse til en af de yngre kvinder i tyverne, og hun fulgte klart en dagsorden fra et kursus, og havde ingen erfaring, så i 1. omgang fravalgte vi Nordea, og prøvede DB, der dog ikke er synderligt interresserede i gamle kunder, der kun vil have en bankforretning.

    Så henvendte mig til den rådgiver, som vi havde brugt lidt i 2008, og han var venlig, ældre og klart mere rutineret.

    Vores rådgivere i Danska Bank (fra 1999) har osse været yngre, dog alle mænd, så klart de osse har fulgt en dagsorden fra et kursus, og ikke ydet individuel rådgivning.

    Jeg savner 80’erne, hvor et slogan var: “Et kendt ansigt"

    Men klart at Nordea er lidt skrappere i deres økonomi-vurdering til Fordel+lån, da de jo skal yde den oplyste rentesats, hvor DB kan graduere efter kundens ækonomi (og tilbyde gode kunder en dårlig rente først). I gennemsnit tror jeg dog, at Nordeas boligkunder opnår en billigere end Danske Banks gør.
    Selv generalen måtte jo henvise til Nordeas sats for at få den, og reelt er hans lån dyrere end Nordeas Boligkøbsprioritet, da der ikke er tilkoblet en budget/opsparingskonto med 4,75% i rente til DBs annuitetslån.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.