Lønkonto uden gebyrer?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • helstegtForfatter
    Indlæg
  • #91561
    helstegtForfatter

    Hej, jeg leder efter en bank hvor jeg kan have min Lønkonto/Nemkonto med tilknyttet Visa-Dankort uden at skulle betale en masse gebyrer.

    Findes der en bank hvor Visa-Dankort, Netbank, netbankoverførsler og hævning i andre bankers pengeautomater er gratis? Altså: Et sted hvor jeg slipper for at betale en masse småbeløb i gebyr hele tiden.

    #162858
    HalliHalloForfatter

    Gå ind på pengepriser.dk, der kan du se hvad de enkelte banker tager i gebyrer.

    Ellers er der EIK-Bank, hvor du kan hæve frit med et gratis VisaDankort.

    Andre banker tilbyder det samme, men da skal du som hovedregel være Garantkunde eller aktionær.

    Der findes dog enkelte sparekasser, hvor du kan hæve måske 3-4 gange gratis om måneden, hvorefter det så først “koster".

    #162890
    thsvForfatter

    Det er gratis som Fordel+ kunde hos Nordea frem til 1/1-2011.

    Derefter koster kontanthævning hos andre banker 5,-.
    Visa/Dankort er stadigvæk gratis fremover.

    #162900
    AnonymForfatter

    Mange banker tilbyder gratis netbank og gratis visadankort.

    Men hævning i andre bankers automater er der ofte gebyr på.
    Selv Nordea (som ifølge thsv er en billig bank) tager gebyr for dette. Her bliver de så slået af Danske Bank som kun tager 4kr. med 24/7 kontoen!

    #162964
    thsvForfatter

    Du fejllæser mit indlæg!

    Det er faktisk gratis, at hæve i andres bankers autometer lige nu, som Nordea fordel+kunde, hvor det koster 4 kr hos DB.
    http://www.nordea.dk/Privat/Kort%2bog%2bbetalinger/Kort/Priser%2bog%2bregler/803552.html

    Nordea er ihvertfald 7.000 kr billigere for os pr. år i sparet rente i forhold til DB’s tilbudte rentesats! Og 5.000 kr billigere end Eik bank, så selvom det er bruttobeløb før skat er vi godt tilfredse med skiftet.

    Ja, for mange kunder med gæld og god indkomst er Nordea det billigste valg, da de sikrer en lav rente, og specielt deres Boligkøbsprioritet er en suveræn konto til boligkøbere med fuld belåning.

    #162968
    ForbrugerenForfatter

    Og en med en indkomst på 450.000 om året har for lav indkomst til Nordea jf. Aalborgs indlæg i denne tråd. http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Afslag+p%E5+l%E5n+p%E5+40.000+Dkr&id=5080. Så god indkomst her er et eller andet sted over 40.000 per person om måneden. Og som der også er skrevet i mange andre tråde, så kan det godt være, at Nordea har “faste" priser, men det er ikke alle kunder selvom de opfylder de formelle krav, som f.eks. kan få en boligprioritet hos Nordea. Fat det nu thsv, det er ikke alle som kan få de faste lave priser hos Nordea selvom de opfylder kravene. Enten bliver kunderne afvist fordi de ikke tjener nok eller også bliver de kun tilbudt skodprodukterne i banken.

    #162970
    ForbrugerenForfatter

    Og jeg glemte at nævne, ligesom du blev tilbudt i Danske Bank, hvilket du er blevet utrolig bitter over. Danske Bank har endda tilbudt dig, at se på din sag, men du nægtede kategorisk. Det virker nærmest som om, du er på et korstog.

    Den bedste bank for en kunde er der hvor man får det bedste tilbud. Det bedste tilbud er ikke nødvendigvis det billigste, men det som bedst opfylder ens behov og der hvor kemien mellem kunden og bankrådgiveren fungerer.

    #162972
    thsvForfatter

    Og de 9,85% på et boliglån i DB i en tredje tråd, det er osse billigt ikke?
    Selvfølgelig soreterer bankerne dere kunder, det er jo en forretning de driver.
    I mine øjne er det blot klart lettere at få en god rente hos Nordea, end det er i den dyre Danske Bank, der så gerne vil fremstå som billig.
    Klart nemmere at koncentrere sig om budget, når amn ikke osse skal forhandle renten.
    og klart den bedste rådgivning i forbindelse med vores nye lån, og vi har tidligere prøvet:
    DB: 2 gange, specielt 2. gang som var omlægning til flekslån var katastrofal dårlig rådgivning. Begge gange forsøges der solgt pensionsprodukter ved siden af lånet. Kun budget ved købet i 1999, intet budget ved omlægning trods forøgelse, men osse belåning svarende til ca. 50% af ny vurdering. (Og kun 60% belåning som max, pga. træhus!)
    Skandiabanken: ingen direkte rådgivning, men let at opnå lånet, som var ca. 35% af handelspris.
    Nordea, 1. gang: let godkendelse udfra et sporadisk budget, belåning svarende til 75% af købssummen, et F1-lån vi overtog fra tidligere ejer.
    Eik bank: Alt for meget fnadder om andre lånetyper, og ikke svar på de stillede spørgsmål, førte til, at vi droppede konvertering i 2008 til BRF.
    Nordea, efterår 2010: Fin rådgivning, om at prioritetslånet jo var dyrere end et F1-lån, og ellers en yderst behagelig tone, og igen kun et sporadisk budget, da belåningen jo kun er på 30% af ejendommens værdi. Rådgiver mere intereesseret i årsopgørelser og lønsedler.

    #162974
    thsvForfatter

    Helt enig!

    Og ikke et korstog mod Danske bank, blot en konstatering, af hvor høje renter de opkræver af kunder, der sandsynligvis ville opnå fordel+renten hos Nordea, eller bedre vejledning om at vente med boligkøbet.

    Jeg fremsendte såmænd budget og lønsedler til DB osse, men kunne ikke opnå lavere rente, uden et møde, og ærligt talt, så er den 0,1% som DBs laveste sats er, ikke alt det ekstra arbejde værd. Og gider ikke høre salgstalen om pension igen og igen, hvor 5 produkter er rigeligt hos Nordea.
    Som min bror siger: “Danske Bank" har du råd til det?
    Og de er nu selv kunder i banken, qua deres virksomhed.
    Men han ville klart foretrække Skandiabanken, hvis den stadig eksisterede og tog erhvervskunder.

    #162976
    ForbrugerenForfatter

    Og så “vælger" du kan at besvare første del af indlægget.

    Og der findes både gode og dårlige rådgivere i alle banker. Da jeg skifter til Nordea i sin tid, var det blandt andet fordi der var god kemi mellem os og bankrådgiveren. Da vi skiftede bort var det igen pga. bankrådgiveren, der var bare sket det i mellem tiden, at han var blevet forfremmet og flyttet til andet steds i koncernen og vi havde fået en ny, hvor kemien bare ikke var der og vores vilkår blev kraftigt forringet pga. af overgangen til Fordel+. Jeg ved godt, at Nordea så siden hen har forbedret fordelene for kunderne i Fordel+ programmet, fordi de mistede alle deres bedste kunder, dengang de indførte det. Der kunne de bedste kunder uden problemer skifte til andre banker og få MEGET bedre forhold. Og jeg vil aldrig nogensinde være afvisende overfor, at jeg kunne finde på engang at vende tilbage til Nordea, hvis de på et tidspunkt fremstod som gunstige for os.

    #162978
    ForbrugerenForfatter

    Jeg fik ikke lige set dit andet svar.

    Du har helt klart været uden for en af de dårlige rådgivere, hvor kemien ikke fungerer.

    Jeg er heller ikke sikker på, at DB er billigst for erhvervskunder, specielt hvis de ikke er store. Jeg har indtryk af, at små erhvervskunder hos DB ikke har særlig gode vilkår.

    En bank som Skandiabanken ville aldrig tage erhvervskunder, da de er mere risikable end privatkunder, med mindre man taler om AP Møller, Novo Nordisk og andre store solide virksomheder.

    #162980
    AnonymForfatter

    Du kan prøve at indtaste dit forbrug af ydelser her

    http://www.pengeogpensionspanelet.dk/da/Forbrugerinformation/Beregner.aspx

    og så kan du se hvilken af de testede banker der vil være billigst.

    #162982
    ForbrugerenForfatter

    Og der er jeg rimelig sikker på, at banksælgeren (eller var det i virkeligheden en af pensionssælgerne du havde fat i?) har overtrådt bankens kreditpolitik. Jeg ved, at når vi skal låne mere, skal de både se årsopgørelser, lønsedler og budget og i følge vores bankrådgiver (og han er i hvert fald over for os bankrådgiver og ikke banksælger) siger, at det er bankens kreditpolitik.

    #162984
    testForfatter

    og når vi nu ser bort fra følelser og ser på fakta så lad mig lige bemærke at få at få gratis visa dankort skal man ha sin løn konto i EIK og at ulempen ved eik er at de ikke har en eneste automat i dk. Derfor tilbyder de vel nok gratis hævning i andre automater. Ulempen ved EIK for mig er helt klart at de ikke tilbyder mig valuta hævning. Ku via mit visa kort i når jeg ankommer til det pågældende land mod gebyr. Det er relativt dyrt i forhold til mange banker som tilbyder gebyr fri valuta (udover det de naturligvis “tjener" på kursen).

    så summasumarum når i er færdig med at skændes subjektivt om hvilken bank i har haft dårligoplevelser med er det vigtigt at se på hvad ens bank behov er og hvad det ikke er. Jeg valgte f.eks. EIK bank fra fordi de netop ikke længere tilbød mig gratis valuta hævning via visa og ændrede mit prioritets lån til et fastforrentet lån.

    Gratis visa dankort er det et utal af banker der tilbyder men typisk mod noget som f.eks. en løn konto i banke, boliglån i banken, aktier eller garant indskud.

    Den eneste rigtige vej til et bank valg er en oplistning af de du bruger og det der betyder noget for dig. Og så tager du kontakt til et par banker og undersøger hvad de kan tilbyde dig.

    du kan da godt spørge per, poul og frands og deres holdninger til et give bank men det ville jeg personligt ikke basere mit valg på

    #162988
    ForbrugerenForfatter

    Der kan du bruge f.eks. Forex. De er billigere end bankerne. De har ingen gebyrer ved valutaveksling og de har bedre kurser end bankerne er min erfaring.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.