må de det ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91543
    AnonymForfatter

    Bare et simpelt spørgsmål ..
    Min kæreste ville gerne købe en computer, da han skal bruge en hurtigt , og søgte derfor et “rentefrit" lån ved danaktiv , hvor beløbet skulle betales om 6 mdr .. Okay fint ..
    Han ansøger så , får en mail om han er afvist .. han ringer dem op og hører .. Jamen det er en fejl , naturligvis kunne han få lov .. OKAY .. Han siger så : skal vi så bare gå ind og bestille ?? . Så svarer hun .. VI, når nu du siger vi hvem er så den anden .. det er min kæreste siger han så .. OKAY .. jamen så SKAL vi også have hende cpr .. (jeg står i rki) .. Og så får han blankt NEJ .. SAY WHAT ?? .. det er sku da ikke mig der skal låne til en computer.. Og han har ALDRIG stået i rki , kun mig der kom i rki inden vi blev kærester og har kæmpet for at komme ud .. Men hovedsagen er jo så : må de virkelig godt det ?? når det ikke er mig der skal låne , og vi ik engang er gift ?? Ja unskyld , men i mine ører lyder det bare helt gak .. Hvorfor skal han straffes fordi han får en kæreste der står i rki (før hans tid) .. Så skal folk måske begynde udspørger deres kærester inden de binder sig ?? .. synes det er helt til grin ..

    #162448
    ForbrugerenForfatter

    Ja det må de godt. Det er meget almindeligt, at de vil vide hvem der bor på samme adresse og hvis bare en af dem står i RKI, så afvises ansøgningen. Danaktiv må selv bestemme hvem de låner penge ud til. Det er ikke sådan, at man har krav på, at kunne låne hos dem eller for dens sags skyld hos andre.

    #162450
    AnonymForfatter

    okay .. synes bare det pis ærgeligt at det skal gå ud over ham .. Men ja hvis de selv må bestemme , er det jo nok ligegyldigt .. Han skulle gentligt bare have holdt kæft med at sige VI , så havde han fået lov .. det lidt til grin ..

    #162452
    ForbrugerenForfatter

    Det må han så huske til næste gang. Men hvis han har økonomi til det, så er det som regel billigere at få en kassekredit i banken og bruge den i stedet for.

    #162454
    AnonymForfatter

    ja det gør han så også nu , var kun lige fordi det skulle gå lidt stærkt med en computer og lige skulle finde en hurtig løsning .. Men nej.. hans bank er der ingen problemer med også selvom jeg står i rki .. heldigvis da .. 🙂

    #162468
    AnonymForfatter

    Hvor meget er du registreret i RKI for og hvornår har du afviklet din RKI gæld?

    #162470
    AnonymForfatter

    mangler 5600 , så ca et halvt år tilbage .. smider self så meget som muligt , hvis der er mere overskud ..

    #162472
    AnonymForfatter

    prøvede at få dem til at sætte det lidt ned hvis de fik hele beløbet på en gang så , men det ville de desværre ikke :S

    #162474
    AnonymForfatter

    Hej

    Der jo små penge.

    God kamp.

    #162478
    AnonymForfatter

    ja det nu ik noget at storklage over 🙂 Har nu også været en lang og sej kamp igennem .. har jo været LANGT længere oppe med mange forskellige sager , så det er bare så rart at kunne se en ende på det ..

    #162480
    AnonymForfatter

    Rentefrit??? Hvad er ÅOP?

    Beklager men intet er gratis.

    #162482
    AnonymForfatter

    han har gjort det før hos dem .. og man betaler mener det var 500 kr for at vente et halvt år , men så skal hele beløbet jo self også betales inden den dato .. Så på den måde kunne de jo egentligt også se at det er blevet overholdt en gang før , og der blev de betalt en måned inden frist .. men det har der jo sikkert ikke været penge nok i , .. de håber jo nok på folk forlænger lånet og så tager imod deres sindsyge renter ..

    #162484
    AnonymForfatter

    Nedenstående er fra danaktiv’s hjemmeside. ÅOP er alt for høj. Din kæreste skal låne pengene i banken eller eventuelt spare dem op. (findes altså også og så ender man ikke i RKI – bare et godt råd herfra)

    Fortsat god søndag

    “Gebyrer
    Det koster kun 5 % af lånebeløbet at oprette et Dan-Aktiv lån – dog minimum 350,-.

    Rente
    Du er sikret den samme faste rente i hele lånets løbetid.
    Låner du f.eks. 40.000,- og vælger at afdrage over 60 mdr. har et Dan-Aktiv lån en årlig nominel rente på 16,1 %, eller en ÅOP (årlig omkostning i procent) på 20,56 % – før skat, og kun 14,6% efter skat."

    #162488
    AnonymForfatter

    Men 500 kr. for at låne eksempelvis 5000 kr. er også alt for dyrt.

    Det svarer jo til en rente på 20 % p.a (procent per år)

    Endvidere skal han være opmærksom på at man ikke får rentefradrag for gebyrer, hvilket betyder at hvis de 500 kr. anses som gebyrer svarer det jo ca. 750 kr. i rente. (skattefar betaler jo 1/3 hvis man skal sige det lidt smart)

    #162492
    AnonymForfatter

    ja , giver dig da fuldkommen ret , at det er ondsvagt at betale 500 kr for et halvt år .. Men situation var kun at vi ikke havde tid til at vente på bank , og så var det lige en lynløsning .. men den har vi så heller ikke benyttet os af nu .. og gør det så heller ikke , da han fik sin kassekredit en smule op istedet ..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.