Børneopsparing

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #163338
    KrisserForfatter

    Tak for tilbuddet om et møde, som jeg dog må takke nej til. Jeg er af den holdning, at hvis det man vil sige ikke kan tåle at stå på skrift, er det fordi man ikke ønsker at stå ved det.

    Jeg kunne måske have forstået hvis du ikke havde svaret fyldestgørende på de teknisk komplicerede spørgsmål lige med det samme. Spørgsmålene af rent juridisk karakter virker det som besynderligt du ikke svarer på. Det andet virker suspekt:
    * Hvis dit firma af en eller anden grund ikke skulle være omfattet af de juridiske regler, ville det have været let at skrive dette og hvorfor, da du jo må have undersøgt reglerne.
    * Hvis der er tale om en forglemmelse eller manglende viden, havde det logiske svar været ‘hov, det havde jeg ikke lige tænkt over, men det får jeg da rettet op på hurtigst muligt’ – og så havde den ikke været længere.

    Din udmelding om at du foretrækker at svare under fire øjne, giver jeg ærlig talt ikke meget for. Det kan da være at alt er som det skal være i dit firma, og du har fundet hemmeligheden bag højt afkast og lav risiko. Ud fra hvad du har skrevet, virker det dog mere sandsynligt at der er et eller andet som ikke er som det skal være.

    #163344
    AnonymForfatter

    Det er nok værd at bemærke, at der i det dokument, der skal udfyldes hos http://www.bornefonden.dk, står følgende om omkostninger:

    Omkostninger
    Stiftelse af fonden udgør 7.500 DKK i opstart inkl. en begunstiget. Efterfølgende begunstigede koster 1.000 DKK pr. stk. Fonden koster 1.000 DKK på år i drift pr. begunstiget. Beløbet trækkes fra opsparingen én gang årligt.

    Hvem Kenneth Lindskov er kan man læse på http://www.logicminds.dk/om-kenneth-lindskov. Der står godt nok ikke meget om erfaring med konkrete emner som investering, men måske går det ikke så godt i coaching branchen lige for tiden?

    #163364
    KrisserForfatter

    [sarkasme]Ah, altså en billig model, i modsætning til bankernes dyre investeringsforeninger.[/sarkasme]

    #163370
    AnonymForfatter

    Helt enig Krisser… Bankerne tager jo de største gebyrer for at passe en børneopsparing…. eller noget 🙂

    #163394
    AnonymForfatter

    Hvor ærgerligt. Det kunne ellers have været sjovt, hvis Krisser lige stillede et par af sine dødkedelige negative og kritiske spørgsmål til informationsmøderne 25/11 eller 9/12.

    #163416
    testForfatter

    kissers sprørgsmål er både god og relevante. Det er vist andre der sku overveje hvad det er de bedrager med af l…

    det er dyb userøst ikke at svare på relevant kritik når man nu bevæger sig ind på et debat forum for at reklamere for sit produkt. Personlig mener jeg staidg det er svindel der ikke kan stå for en nærmere granskning. Del er det på kant med eksisterende lovgivning, dels tilbyder de en helt urealistisk kombinanition af afkast og risiko kombineret med Høje gebyre.

    #163442
    AnonymForfatter

    Alle de problemer!!!

    Vi har oprettet en almindelig børnekonto til børnebørnene, hvor vi indsætter penge til fødselsdag/jul, så kan forældrene hæve eller lade være evt. til større anskaffelser, da farforældrene fandt ud det, gør de det på samme måde.

    Fordelen – vi aner ikke, hvad de har brug for/størrelse tøj, og gider de have det, vi køber – skal det byttes o.s.v.
    I vores familie kan de åbne en BR butik uden problemer.

    Heldigvis er der en lille kusine, der kan overtage meget af det.

    Så alt i alt er det en Win/Win for alle parter, forældrene ved hvad der er nødvendigt, og vi ved pengene på sigt kan vokse/bliver brugt fornuftigt.
    Sådan kan man nemlig oprette en børnebørnskonto uden problemer.

    #169982
    AnonymForfatter

    Forbrugerrådets magasin, Tænk, bringer i sin april-udgave en klar advarsel mod Kenneth Lindskovs firma, ‘Professionel Børneopsparing’, og Borneopsparing.dk. Jeg har ikke kunnet finde en online-version, men Dansk Aktionærforening har lagt et kort resumé på nettet her: http://www.shareholders.dk/art/templates/anbefaling.aspx?articleid=1188&zoneid=31

    Med venlig hilsen

    Jens Møller Nielsen
    Dansk Aktionærforening

    #169992
    HJLForfatter

    Nu holdt manden jo op med at skriver herinde for snart et halvt år siden skulle vi så ikke bare lade den ligge der ?

    Jeg er da langt mere spændt på hvor trådstarters børneopsparing er endt 🙂

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.