Danske Bank i gult…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91435
    AnonymForfatter

    Hej debattører

    Så har vi set det med – Danske Bank ændrer i en periode på 5 uger sit logo, for at udbrede sit budskab om, at de i magasinet “Tænk Penge" er blevet kåret til én af landets billigste banker.

    Jeg synes det er super godt gået af Danske Bank, at ændre noget så grundlæggende som deres logo.

    Hvad synes I?

    #160504
    AnonymForfatter

    Tja, tror nu ikke kun at det er pga. af den undersøgelse at de ændrer logo.

    Som jeg læser, det er det mere et valg baseret på, at DB er træt af at have ry for at være end dyr bank for private, og derfor vil de signalere “discount bank" med denne nettofarve.

    Men anyway – tror sgu folk er lidt ligeglade med logoet, bare banken er billig :-), og det er den jo så åbenbart.

    #160790
    JydenForfatter

    Et indlæg med betragtninger om Danske Banks gule farver findes i Jyllands Postens erhvervstillæg den 26.9.2010 af Susanne Svendsen der er forlagschef på Gads Forlag.
    Hun skriver bl.a. artikeln der hedder “Ugens spotvare" “Alternativet til at være gebyrgrib er åbenbart at være discountbutik. Måske skulle landets største bank i stedet satse på at finde… sig selv"

    #160836
    AnonymForfatter

    Markedsføringsmæssigt er det vel nærmest et genialt træk – banken har fået en masse opmærksomhed på baggrund af en troværdig undersøgelse af selveste forbrugerrådet (normalt bankernes værste fjende)…

    Og de fremhæver budskabet ved hjælp af et par enkelte farver – det er da gennemført!

    #160840
    AnonymForfatter

    Det er kun fordi Direktøren er Brøndby fan! :-s

    #160842
    AnonymForfatter

    Fodbold har du vidst heller ikke forstand på 🙂

    Det er Brønshøj BK der spiller i gult og sort!

    #162138
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen af Jer der har været i en Danske Bank for nylig?

    Nu render alt personalet rundt i en gul T-Shirt med påskriften: Gæt, hvem “Tænk Penge" har kåret til en af landets billigste banker.

    Og så kan man deltage i en loktrækning om et gavekort til Profil Rejser til en værdi af 20.000 kr. samt 10xBrasserie Smartbox til en værdi 499 kr., hvis man altså kan gætte det rigtige svar.

    Vinderne får besked den 4. november d.å.

    #162140
    HalliHalloForfatter

    Og bladet “Tænk" ligger nu også til gratis afhentning….

    Jeg ved godt alle Jer trofaste 24/7-kunder jo sjældent kommer i bankens filialer, så det er blot en service fra min side at jeg meddeler dette.

    #162152
    thsvForfatter

    Det er vel en gul førertrøje ligesom Contador, der heller ikke har rent mel i posen.

    DB er dyr for de unge kunder, der ikke kan forhandle sig frem til laveste rentesats, hvor f.eks. nordea tilbyder samme rentesats til alle fordel+kunder, som amn automatisk bliver som boligejer med boliglån.

    Men Thumbs up, for at DB teoretisk tilbyder 4,5% på boliglån, skal man ikke udnytte kreditfordelen, er det lidt billigere end nordeas 4,75% på boligprioriteten. Dog er deres max-grænse stadig på 9,85%, så det er helt sikkert at gennemsnittet bliver højere end Nordea sats.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.