Skandiabanken

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87191
    AnonymForfatter

    Ifølge bankens markedsføring i år, vil rigtig mange skifte over i år.

    Gad vide hvilken bank kunderne vælger, når den nye sydafrikanske ejer lukker Skandiabanken.

    Henrik Vad har jo selv givet udtryk for, at alle gebyrerne som de ikke har, kommer fra forsikringsdelen, og det er svært at tro at en ny investor, som køber til overkurs, vil beholde en underskudsforretning.

    #106582
    AnonymForfatter

    Det er Skandia-koncernen som Old Mutual har lagt købstilbud ind på. ( kun 68,6 % har accepteret indtil videre ) Skandia-koncernen giver såmænd ikke underskud – Skandias pensions selskab er det pensionsselskab der giver det største afkast, forsikringsdelen er markant billigere end de store herhjemme og internetbanken ( det er den uden gebyrer ) giver et overskud på ca. 5 mill i 2005.

    Gad vide om så ikke en ny ejer vil gøre opmærksom på priserne i selskabet, så forretningen bliver større, fremfor at lukke den ned. SkandiaBanken i Danmark har jo bevist at det med ca. 100.000,00 kunder kan lade sig gøre at drive bank uden gebyrer – tænk hvis det blev kommunikeret ud i de store medier, TV og som sponsor – så tror jeg snarere at bankerne lige under DB, BG Nordea og Jyske bliver nervøs for konkurrencen.

    For hvem vælger md overlæg en dyr bank – hvis man VED at der er billigere banker. Det gør kun dem uden PC. Er der i 2010 folk i Danmark uden en PC, det tror jeg ikke….

    Jeg er ihvertfald ikke bange for at investere på Stockholm i Skandia-aktier.

    #106584
    AnonymForfatter

    Jeg gentager:

    Henrik Vad har selv i dette forum udtalt at “gebyrerne" ikke stammer fra bankdriften. Og hvis man trækker “gebyrerne" ud af 2004 resultatet er der minus.

    #106588
    AnonymForfatter

    Ikke forstået. Du har et regnskab der omfatter mere end en bank, idet det også omfatter nogle gebyrindtægter. Så trækker du gebyrindtægter fra og siger at resten er bankdrift, eller hvad.
    Vis os lige regnskabet og fortæl hvilke to tal du trækker fra hinanden.

    #106594
    AnonymForfatter

    Det er useriøst hvis i er hoppet med på limpinden om at skandiabanken ikke har gebyrer… Der er massere af skjulte.., og deres 100.000 kunder, hvor mange af dem har kun en konto og ikke benytter dem.. ?

    #106602
    AnonymForfatter
    #106604
    MichaelForfatter

    Imponerende at denne tåbelige “jeg gider ikke Skandiabanken"-debat bare bliver ved og ved.

    #106610
    AnonymForfatter

    Har nu været kunde i Skandiabanken i 4 år og har gradvist flyttet alle bank, real-kredit og pension engagementer der. De er ikke 100% gebyr frie, men jeg tror man får svært ved at finde en biligere bank. Det er indlysende at en ren internetbank uden et omfattende filialnet kan tilbyde lavere renter, kurtage og gebyrer end murstensbanker. Om de så bliver ved med det er en anden sag, men jeg er sikker på at der så vil dukke alternativer op baseret på samme koncept .

    #106612
    AnonymForfatter

    Der er KUN gebyrer hvis du overtrækker din konto. SkandiaBanken er som Politiet, gratis indtil du ikke opfører dig korrekt.

    Kører du for stærkt får du en bøde, overtrækker du skal du betale et overtræksgebyr – det bliver vel ikke mere reelt.

    Og husk når du overtrækker i din bank og synes, det er da ok – så prøv at spørg om det er ok at du henter 2 liter mælk i Brugsen – men først betaler til den 1. i måneden !

    Der er VISA-kortafgift – men det er såmænd til VISA. Det er vel fair nok at de ( de = SkandiaBanken ) ikke gider betale alle ydelserne for kunderne, i forvejen skal de betale til de store, og åbenbart meget fattige banker, når en kunde bruger sit dankort, VISA-kort.

    Jeg må tilslutte mig koret, af de som synes det er åndssvagt at påstå SkandiaBanken har skjulte gebyrer og ande priser. Alle priser står på deres hjemmeside – og alle får de samme priser uanset om man spiller Bingo med rådgiveren, har gået i skole med bestyrern eller tjener mere end den almindelige dansker. Læs Politiken fra lørdag, og se hvilken bank der er billigst i Danmark, det er såmænd Ska…………

    #106616
    AnonymForfatter

    2 fejl:

    Visagebyrer er ikke til VISA men går 100% til banken.
    I lørdagspolitiken er Skandiabanken ikke den biligste..

    #106618
    AnonymForfatter

    Indput fra mig til dig, det er bedst ikke at anføre i et indlæg at der er fejl når dette ikke forholder sig således. Så kommer du til at virke meget useriøs, og på sigt ved man at du udtaler dig, bare for at udtale dig.

    Jeg er ansat i den finansielle sektor, hvorfor du ikke behøver betvivle mine ord vedrørende udgift til VISA.

    VISA-kortafgift koster 95.- om året, dvs, bankerne betaler 95.- for at udstede et kort, det koster 35.- at få lavet og så skal det sendes ud til kunderne, det er to gange porto. Du ved Pin-koden kommer en dag efter. Derfor koster et kort ca. 150.- for bankerne pr. stk. Når du så har tabt dit kort, fordi din mor har ladet dig drikke vin koster det så ca. 40-45 kr. at udstede endnu et kort. Det er absolut IKKE en overskudsforretning at udstede kort.

    – og så er transaktionsudgifter ikke medregnet. Det koster x-antal kroner til en EDB-central pr. hævning.

    I lørdagsudgaven af Politiken havde SkandiaBanken det billigste :

    – boliglån, ejer og andel.
    – kurtage på handel med værdipapirer

    Samt det at have et lønkonto med kredit og kort tilknyttet. Også udregnet efter om der er løbende omkostninger som fx. i Nykredit, Danske mv. hvor det koster et gebyr at få overførsler, betale indbetalingskort etc.

    Dvs. er man en gennemsnitsdansker, hvis sådanne findes 🙂 så er SkandiaBanken den billigste bank.

    Selvom jeg altid har arbejdet i de store danske banker, og dermed ikke “handler" hvor jeg er ansat, har jeg altid været kunde i de billige netbanker, først NEXTbank så Firstviewbank, Basisbank og da jeg blev boligejer SkandiaBanken. Jeg har udregnet ( meget hurtigt ) at det har sparet mig for ca. 55.000,00 gennem de sidste 10 år. Jeg vil dog også erkende at jeg har haft mange billån, hvorfor besparelsen er så markant.

    Jeg optog et boliglån på 1.000.000,00 i SkandiaBanken til kurs 100 uden gebyrer. Min nabo har et Nykreditlån som blev udbetalt til kurs 97,45 og med 7.500 i gebyrer. På en dag sparede jeg 33.667,265.

    Han er i øvrigt kunde i SkandiaBanken nu !

    #106620
    AnonymForfatter

    Der er vist ingen som bestrider at banken har omkostninger.
    Den fejlagtige påstand var, at visagebyret gik til Visa. Sandheden er at gebyret fremgår af bankens regnskab under gebyr- og provisionsindtægter.

    #106622
    AnonymForfatter

    Det er ikke useriøs når Skandiabanken skriver nul gebyrer.Jeg har alt i en konto jeg har kun betalt for visakortet ellers intet.Jeg har både løn og budget og pensionkonto, men nul gebyrer.
    Mvh jk

    #106624
    MichaelForfatter

    Det er da muligt, men udgifterne til Visa fremgår vel under udgifter? (jeg har ikke selv checket regnskabet). Som Frederik Pedersen skriver, så ryger gebyret direkte videre til Visa (minus nogle egenomkostninger), så der er ikke mere at koge suppe på her.

    Utilfredse bankkunder kan jo bare blive i Nordea, BGBank eller Danske Bank – her er der da rigeligt med gebyrer og dårlige renteforhold. God fornøjelse.

    #106626
    AnonymForfatter

    Fejl igen: Der er ingen gebyrer i Nordea.

    Undskyld venner, det var dagens joke for nogle dage siden.

    Bevis: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2005/12/12/12092126.htm
    “Som eksempel kan jeg nævne, at når man køber en dåse makrel, så er det ikke et gebyr, man betaler, men en pris for varen"

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.