Forstår ikke min bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91311
    AnonymForfatter

    Jeg har været temmelig dum med hensyn til min økonomi for nogle år tilbage. For 3 år siden kom jeg desværre i RKI for nogle temmelige dumme lån jeg havde taget og jeg stod uden arbejde og kunne ikke afdrage på dem. Derfor endte jeg i RKI.

    I mellem tiden nægtede min bank at udstede et visa electron kort til mig. Deres begrundelse, jeg var reg. i RKI. Nu er jeg ude af RKI. Arvede en del penge og de gik alle de indfrielse af min gæld. Jeg har den seneste tid betalt lån ud for 160.000 kr. og er nu ude af RKI.
    Jeg har hver måned overskud på min budget konto, samt at jeg har en opsparingskonto, hvor jeg ligger 2.500 kr. til side hver måned + at der er penge til overs på min lønkonto når vi når den 29. i hver måned. Oftest står der ml. 2-3000 kr.

    Nu har jeg i dag søgt om et Visa kort og dette vil de ikke hjælpe mig med! Jeg er temmelig forundret. Hvad mere skal jeg gøre? Jeg har de sidste 3 år, vist at jeg kan spare penge sammen. Har sparet over 40.000 kr. sammen de seneste år og har brugt hele min arv på indfrielse af gæld. Jeg mener selv jeg er ansvarsbevidst omkring min økonomi, men banken er dog ikke enig.

    Det skal lige nævnes at det er Lån & Spar og deres slogan er at “vi er til at tale med". Overvejer stærkt at skifte bank, for jeg synes overhovedet ikke de er til at tale med.

    Men kan banken nægte mig et visa kort eller bare et visa electron?

    #158656
    AnonymForfatter

    Skal lige nævnes at jeg er helt og aldeles GÆLDFRI! Skylder ikke en krone væk til nogen som helst!

    #158660
    AnonymForfatter

    Ja, banken kan “nægte" dig et Visa kort.

    Det er tydeligt at banken ikke stoler på dig, så den letteste løsning for dig er nok at skifte til en anden bank.

    Men det er da rigtigt at L&S bank er til at snakke med. Det bliver bare kun ved snakken.

    #158664
    AnonymForfatter

    Jeg kan bare tænke hvor lang tid der skal gå før de stoler på mig eller om jeg bare er evigt forbandet i den bank. Så det er nok det bedste at skifte bank, når de nu ikke kan se at jeg er blevet fornuftig omkring min økonomi.

    #158666
    AnonymForfatter

    “Desværre" kan din nye bank se at du har været i RKI, registreringen står svjv i 5 år og alle kan kikke dig over skulderen

    #158668
    AnonymForfatter

    Det skuffer mig i den grad at bankerne kan se det. Jeg er ude af det og så kan jeg risikere at det skal forfølge mig i endnu 5 år selvom jeg er ude af RKI og er gældfri.
    Jeg har fastindtægt, har haft mit nuværende arbejde i 2 år så jeg forstår ikke hvorfor?
    Jeg er gift, min mand og jeg er gældfri og ej heller han står i RKI og har aldrig gjort det.

    Jeg er målløs, én ting er at de nægter mig et visa dankort, men et visa electron?!?

    #158672
    AnonymForfatter

    Så om 6 mdr. når vi har til udbetaling til et hus, så vil banken også nægte os at låne til det, på trods af at vi trods igennem min krise sparede 5000 kr. op til sammen hver måned og kan nu ligge 8500 hver måned. For banken kan jo se at jeg har været registreret i RKI.

    Synes det er vanvittigt hvis det er sandt at man skal straffes yderligere. Jeg har taget min straf, betalt min gæld ud og er ude af det og så skal jeg yderligere straffes. Jeg kunne forstå hvis jeg havde begået økonomisk kriminalitet, men det har jeg aldrig øvet mig i.

    #158676
    AnonymForfatter

    Hvorfor skifter du ikke bare til en ny bank, der ikke kender din historie.

    Da du er gældfri og ikke står i RKI vil du uden problemer kunne oprette et visa-kort.

    #158678
    PrasmusForfatter

    Jeg ville klart prøve at skifte bank!

    I forbindelse med, at du henvender dig i den/de nye banker, så fortæl ærligt hvorfor du ønsker at skifte bank og hvad du ønsker af den nye bank (konti, korte etc. – vent evt. lidt med at nævne huskøb).
    Ved at gøre dette, ved både du og banken hvor I står og der kommer ikke kedelige overraskelser senere, hvis banken finder ud af noget de synes du burde have fortalt dem fra start af.

    Det er korrekt at din bank kan nægte at udstede kort og give dig lån, det er ikke en pligt de har, men jeg synes de efter din fremlægning er meget lidt fleksible, derfor : Ny bank!

    Mvh Peter

    #158690
    AnonymForfatter

    Jeg har i dag snakket med banken som mener der skal gå 1 år før de overhovedet vil gå med til et visa/dankort.
    Grunden: Jeg har lige været i RKI og de vil se at jeg ikke ender der igen.
    Så yderligere 1 år bliver jeg straffet. Synes det er noget pjat, de kan se på min opsparing at jeg sparer op hver måned og har overskud på kontoen og alle regninger er sat på min PBS og allievel så bliver man straffet.

    Så selvom jeg har kæmpet mig igennem, det der for mig har været den sværeste periode i mit liv, så bliver jeg endnu engang straffet. Har jeg ikke taget straffen én gang, ved at ende i RKI?
    Men man kommer åbenbart til at bøde for sine fejltagelser yderligere selvom man er ude af alt og har haft en sund og fornuftig økonomi i flere år nu.

    #158692
    NultopskatForfatter

    Rolig nu og stop den selvmedlidenhed…Du skriver selv at du kom ud af RKI fordi du arvede…ikke fordi du skar ned på udgifter og omlagde økonomien hårdt arbejde etc…

    Du er sgu nød til at overbevise banken om, at du nu har lært lektien og er blevet mere fornuftig mht. din økonomi, så du ikke må satse på en arv endnu en gang.

    #158694
    AnonymForfatter

    P_P, giv dig selv en lussing, og kom ud af din destruktive selvmedlidenhed.

    Den hjælper dig ikke, tværtimod.

    Hvordan andre mennesker vurderer dig har du alligevel ikke kontrol over.
    Istedet skal du koncentrere dig om det du har kontrol over, nemlig din økonomi.
    Hvis du vil have et visa kort lige nu, så må du skaffe dig en bank mere som er villig til at udstede sådan et.
    Du kan feks oprette en opsparingskonto i en anden bank, hvor du indsætter dine opsparede midler, og hvor du så får et visa kort tilknyttet. Det kræver vel ca en opsparing på 25.000 at gøre.
    Ellers må du jo bare vente til L&S giver sig.

    #158696
    AnonymForfatter

    Det har ikke en hylende fis at gøre med selvmelidenhed, men ren og skær at jeg i 2½ år har været fornugtig omkring min økonomi og har ikke misset et eneste afdrag, har ikke modtaget et eneste rykkerbrev. Da jeg kom i RKI var det et wake up call.
    Hvad pokker ved du om, om jeg har skåret ned på diverse udgifter? Jeg har netop for 2½ år siden lagt hele mit liv om, så diverse udgifter blev skåret væk som jeg sagtes kunne leve uden. At jeg så arver er jo kun mit held, at jeg kan få banket alt gæld ud af verden!

    Så læs grundigt inden du kommer med din kritik. Jeg har i den periode jeg har stået i RKI formået at banke en opsparing sammen så livet ikke var alt for surt, så sommerferie og evt. nye ting til hjemme var der råd til.

    #158698
    AnonymForfatter

    Here we go again….

    Reality check, please…..

    Du spørger, vi svarer ud fra de oplysninger du har givet.

    Trøst og medlidenhed må du finde andre steder.

    #158700
    AnonymForfatter

    Og jeg svarer – søger ikke melidenhed, kun svar og vejledning! Thats it! og det er vel kun normalt at man stiller spørgsmålstegn til ting man er uforstående overfor!

    Tror det er første og sidste gang jeg benytter mig af denne side, for magen til ubehøvelet svar skal man lede længe efter.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.