SIKKERHEDS-STILELSE THAI-KONE

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 87 i alt)
  • Indlæg
  • #158052
    Mor51Forfatter

    Jeg har netop læst denne debat (dog ikke de slettede indlæg). Jeg synes bestemt, at det lyder til, at spørgeren er blevet meget dårligt behandlet af sin bank (eller eventuelt at de har misforstået hinanden). Det ser ud til, at banken tager gebyrer for en anfordringsgaranti (som medfører en risiko for banken), mens det i virkeligheden drejer sig om en deponeringskonto, som kun skulle medføre et (mindre) oprettelsesgebyr, hvorefter pengene skulle kunne stå og trække renter. Forskellen på de to sikkerhedsstillelser kan man læse på myndighedernes hjemmeside om emnet her:
    http://www.nyidanmark.dk/da-dk/ophold/familiesammenfoering/aegtefaeller/krav_om_oek_sikkerhed.htm
    Så hvis det er rigtigt forstået, at spørgeren har indbetalt 60011 kr. på en spærret konto og ikke selv har adgang til pengene i 7 år, så er der faktisk tale om en deponeringskonto.
    Jeg faldt også over en anden tråd, hvor det samme emne bliver debatteret, måske kan det hjælpe spørgeren videre:
    http://www.thaiforum.dk/forum/viewthread.php?thread_id=9806

    #158054
    bjarne hymøllerForfatter

    JA TAK! netop Du forstod det rigtigt,og holdt dig til emnet,lad mig blot understrege
    at HALS SPARREKASSE AFVEG ALLE SPØRGSMÅL og udnyttede mit akutte behov for dette,
    så den familiesammenføring omsider ku gennemføres!De var endda langsomme EFTER penge var overført og lavede en FATAL FEJL mht. til hvem penge skulle sikres overfor,naturligvis
    hjemkommunen. Jeg har klaget til ANKENÆVNET for pengeinstituter,som jeg håber mybanker.dk omtaler noget mere, så folk klager mere til dem,og ja fortæler, som pressen, hvem af pengeinstituterne der gør hvad,,for at stoppe deres grådige holdning"går den, så går den!"

    #158278
    AnonymForfatter

    hej Du. jeg har med interesse læst dit indlæg, som en klage over den pågældende banks politik. (ikke som en klage over krav om sikkerhedsstillelse)
    Bankverden er en utroligt hård brance. Jah banken har “Taget R…. på dig. Men sådan er livet gamle dreng. Det du beretter er det rene vand hved siden af hvad førdtidspensionister iøvrigt er udsat for som bankkunder.
    En bank er et selskab, og som alle andre selskaber er banker skabt til at skabe overskud til aktionærerne. Kan du ikke “lide lugten i bageriet" kan du finde en anden bank.

    Og dog og dog der findes en bank “Oikos bank" i Århus og i København. De yder en god og høflig service også til førtidspensionister. De låner pengene ud til fattige i ulande. Er en alment godgørende organisation der ejes af et andelsselskab der ikke betaler udbytte til andelshaverne.
    Jeg vil tro at de vil være lykkelige for at tage den sikkerhedsstilleses sag. Du kan få en lille rente på dit indskud, men dog højere end den du beskriver og de behandler alle kunder pænt og ordentligt og alle indskud er dækket efter gældende regler for bankgaranti. Jeg vil tro at de har meget rimelige gebyrer for sager i sikkerhedsstillelse (på baggrund af indskud i banken). ihvertfald så er deres gebyrer generelt lave.
    De venligste hilsner pete from hell

    #158280
    AnonymForfatter

    Befriende at se moderationen i vågen tilstand. Og jeg noterer mig, at de modererede er de selvsamme, som jeg mange gange har kritiseret netop for tone. Thumbs up til Mybanker!

    #158282
    bjarne hymøllerForfatter

    TAK til “Peteform hell",der næsten kommmer som sendt fra HIMLEN!
    Så skal jeg da bare flytte pengene til Århus,fra Hals! Idet jeg håber/tror
    man godt kan “småhandle" eet sted, og supplere et andet OSSE som bankkunde!
    Dette osse fordi “ankenævn for pengeinstituter desværre er langsomme,og ikke
    helt så dygtige som man kunne ønske, MEN godt det er til!

    #158472
    bjarne hymøllerForfatter

    TAK for foreslag til “Petefromhell" ang. deponeringskt.til de famøse 60.011kr
    MEN AK OG VE!! nej helr ikke AIKOS bank er"LYKKELIGE" for at åbne et depot,de
    siger OSSE: helkunde eller intet!! sådan er bankverdenen(og forsikring) åbenbart,
    men andre steder kan man da godt handle uden man KUN handler de’r!!

    #159546
    bjarne hymøllerForfatter

    Vedr.mine beklagelser over Hals Sparrekasse beregner PROVISION af allerede rejste penge,
    som OBLIGATORISK sikkerhed for Thai-kone(primært overfor det offentlige,evt. hende selv)
    pt.ca 62000 kr,et GLÆDELIGT MEDHOLD og god behandling af PENGEINSTITUT-ANKENÆVNET!!
    Jeg fik 100% medhold OG REFUSION er kommet, sammen med uforbeholden undskyldning fra
    Sparrekasse-direktøren selv!

    #159560
    Mor51Forfatter

    Tillykke med det, Bjarne. Det glæder mig at høre, at du fik medhold, og at sparekassedirektøren gav dig en undskyldning

    #159562
    bjarne hymøllerForfatter

    TAK til mor 51,fra familiefar 44 Aar her!
    Gudskelov der er retferdighed og anstendighed til i finansverdenen endnu!
    Rart om osse de der svinede mig til i deres indleg,ku sige tillykke,men
    det forventer jeg ikke,hverken nu mens DR dokumterer FATTIG DK.elr siden…

    #159564
    AnonymForfatter

    Er det muligt at vi også kan få lov at se ankenævnets afgørelse? Jeg mener har du mulighed for at lægge den herud på nettet? Da din oprettede tråd virker lidt rodet, og svært at se hvad dit problem egentlig har været.

    #159572
    bjarne hymøllerForfatter

    Som det fremgaar af mybanker.dk s udmerkede OVERSIGT,har der veret MANGE indleg,
    de fleste IRrelavere,nogle tilmed SLETTET af mybanker.dk fordi de var uegnet.
    Jeg resumerer; klagen gik paa manglende oplysninger,selv direkte adspurgt.
    Af noedvendighed bestilte jeg en OBLIGATORISK"konto" paa godt 60.000 kr for at frem-
    skynde en meget langsomlig SAGSbeh.om familiesammenfoering FRA BANGKOK.(udlendingeservice har en rekke krav,det blot endnu et langsomlig og dyrt et.Et endet eks. er,vi har maatet leje BOLIG I DK,lenge inden vi maate komme!
    Da vi endelig ku komme hertil,gjorde Spar Hals det at de trak 2.5% af summen(>kr1500/Aar)fra min loenkt.
    (jeg er osse GARANT og vort felles barn har opsparing der)det var en IKKE oplyst"provision"vi nu har faaet retur,og det er nu 0.00%,renten af de godt 60.000 kr er dog beskeden.Alle udgifter osse klagegebyr OG en Undskyldning fra Direktoeren selv.
    Nb. BOERNEOPSPARINGen er MEGET god hos dem.(nok nr 1 i DK).

    #159582
    MichaelForfatter

    Jeg har været inde på Pengeinstitutankenævnets hjemmeside og kan intet finde omkring Sparekassen Hals overhovedet. Alle ankenævnets sager er at finde derinde.

    Så det kan man jo så tænke lidt over…

    #159600
    AnonymForfatter

    Lige præcis Michael.

    Tosse Bjarnes påstand er en stor fed løgn !

    Han har ikke fået medhold ved pengeinstitutankenævnet, og hvis man læser lidt med i tråden så vil man se, at han ikke havde indgivet klage før han henvendte sig på Mybanker.

    Pengeinstitutankenævnet behandler slet ikke sager så hurtigt.

    #159602
    MichaelForfatter

    Den lange sagsbehandlingstid i Pengeinstitutankenævnet har for nogle måneder siden været oppe på den ansvarlige ministers bord.

    http://www.ft.dk/samling/20091/almdel/eru/bilag/228/860407.pdf

    Citat: “Finansrådet og Forbrugerrådet har oplyst, at sagsbehandlingstiden
    i Pengeinstitutankenævnet under normale omstændigheder
    ligger på omkring seks måneder.
    Aktuelt ligger sagsbehandlingstiden imidlertid på ca. 12 måneder."

    Vores kære Bjarne har altså fået sin sag behandlet på under 2 mdr selvom sagsbehandlingstiden pt. er omkring 1 år – fantastisk.

    Indlægget fra Bjarne er et kæmpe gigantisk selvmål og det er jo nok derfor han er blevet så tavs.

    #159610
    bjarne hymøllerForfatter

    “kære" General Prier,man må spørge HVIS SIDE ER DU PÅ? Ud over DIN EGEN altid!

    JO! Pengeinst. A. Har påtalt det åbenlyst Urimelige overfor Sparrekassedirektøren
    (elller dennes stedfortræder under ferie) Så D E(SPAR HALS) har indrømmet deres fejl!
    Jeg har det sort på hvidt!hørte jeg et lille “tillykke!..naej og slet ikke
    “det manglede sgu bare" “Michael! og jer andre negative egoister,jeg gider ikke skrive lignende til jer,men ville helre scanne BREVET med UNDSKYLDNING FRA DIREKTØREN
    (ja jeg brugrSTORTskrift,når det passer mig)
    men jeg har ikke råd til sådant high tech,og stod osse
    ENE dansker med “sagen" på i et BANGKOK i BORGERKRIG,mens general Prier og co.ynkede sig selv over finanskrisen og aktiekurserne på Amagerbanken mv.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.