Lån til studerende?

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #157518
    MichaelForfatter

    Boligdebatten.dk er et meget specielt nicheforum. Det “bebos" stort set kun af lavindkomst-boliglejere, der er sure over at de ikke kan få foden inden for boligmarkedet. De mener generelt, at priserne skal bankes i bund og derfor er ethvert boligkøb på nuværende tidspunkt galimatias. Et hus i Kbh skal iflg. Boligdebattens debattører ikke koste mere end 1-1½ mill – ellers kan “almindelige" mennesker ikke være med hedder det sig.

    En anden stor ting der holder Boligdebatten kørende er det generelle sortsyn. Mange debattører mener, at hele verdens økonomi vil kollapse og ethvert tiltag der gøres for at undgå det er skidt. Banker, regeringer og Nationalbanker er alle med i én stor konspiration og andet blabla. Hold jer væk fra det sted – det er helt uden for pædagogisk rækkevidde.

    Her er tingene noget mere nuancerede, men jf. spørgerens økonomi er jeg helt enig i, at det ikke hænger sammen med et boligkøb på nuværende tidspunkt. Vent til indtægten ER forøget og til forbrugsgælden er betalt.

    #157520
    AnonymForfatter

    jeg vil gerne lige undskylde over jeg tilføjede mybanker til min udtalelse 🙂
    kan godt selv se nu at det var boligdebatten der fik mig til at koge over.

    jeg har fået nogle udmærket råd herinde fra, og det siger jeg tak for.

    #157586
    NultopskatForfatter

    Håber at du tillader jeg også ytrer mig…jeg tvivler nu på at I får huset for 700 k selv om I skulle få banken overtalt, der er sandsynligvis en kreditor der vil byde over, for at sikre sit indestående…

    #193758
    AnonymForfatter

    Er det i København eller Nordsjælland? Her kan du låne penge til at købe ejerbolig/andelsbolig som studerende: http://kbh-andelskasse.dk/

    #193762
    Delta meansForfatter

    Der er mange gode og dårlige råd herinde – og problemet med et debat forum, er at alle kan ytre sig ukritisk og uden nogen reel stillingtagen til fakta, hvor det let for helt karakter at beskyldninger og gisninger.

    Desværre er det sådan – ville håbe at debatører kun deltog hvis de havde noget reelt at tilføje der gav værdi for spørger – og ikke blot skrev for at skrive.

    Men sådan er det jo desværre – ville håbe I kunne få en rigtig sparring om jeres drømme – og ikke kun en masse overflødig støj.

    For jeg kan sagtens forestille min en model hvor det vil koste jer ca. 3-5.000 kr. pr. måned at bo i huset eksklusive varme – og I ville sandsyligvis kunne side endnu billigere med de rette råd.

    Ville ønske man kunne kontakte hinanden direkte herinde – så I kunne få nogle brugbare råd.

    #193766
    MichaelForfatter

    Hvorfor hiver XRG gamle tråde frem? Denne er 2½ år gammel og temmelig sikkert ikke relevant mere for trådstarter.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.