Amagerbanken – Er den død nu

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #158304
    AnonymForfatter

    Jeg har fulgt med i debatten.

    Amagerbanken slukker og lukker med garanti ! Tænk jer 750 mio kr. det er mange penge. PFA-pension tør ikke spekulere og Nykredit heller ikke, det betyder mindre pension og kraftig stigning i adm.bidrag for lånerne og ham tidligere ejer af DBA heller ikke, for alle hans penge er tabte “forever"

    #158306
    Michael01Forfatter

    Ja. jeg synes ALLE røde lamper lyser

    Mange småaktionærer sælger nu, vil ikke købe flere aktier, og hvis de ikke sælger nu, er deres kapital helt udvandet

    #158308
    AnonymForfatter

    Sporer man en smule forbitrelse Halli Hallo ?

    Sandheden er jo, at det er gået præcist som jeg forudsagde for over et år siden.

    Amagerbankens aktionærer vil miste deres penge på den ene eller anden måde. Om banken går konkurs, eller kunderne mister pengene på den ene efter den anden udvandende aktieemission efter den anden er for så vidt ligegyldig.

    At udvande kursen fra kurs 17 til kurs 3 må dog være noget af den mest ekstreme kursudvanding man nogen sinde har set på det danske aktiemarked.

    Det siger lidt om hvor desperat en situation banken er i.

    Alle klynger sig til et fortvivlet håb om at Ree kaster penge ind i det sorte lokum igen, men om han går det er et åbent spørgsmål? Trods den vanvittige besluting om at gå ind i Amagerbanken i første omgang, må Ree vel formodes at have bare et mindste mål af realitetssans? Og selv hvis han tror på Amagerbanken, så er spørgsmålet om han overhovedet kan finansiere et yderligere bidrag på minimum 500 mio. kr mere. Sandheden er jo at langt fra alle småaktionærer vil skyde flere gode penge efter fallitboet, så derfor må Ree (hvis Amagerbanken skal rejse de 750 mio. kr) nødvendigvis skyde langt mere end 1/3 af beløbet ind i banken.

    Jeg må sige, at jeg synes det ser fortvivlende svært ud, og selv hvis det skulle lykkes at hive 750 mio. kr hjem, jammen så går der ikke mere end et år, før Amagerbanken igen skal ud at rejse 1 mia. kr, denne gang til kurs 0,25 eller endnu værre (for de tilbageværende aktionærer) skal konvertere statens hybridkapital til aktier, til noget der ligner kurs nul!

    PENGENE ER TABT KÆRE AMAGERBANK AKTIONÆRER, ERKEND DET FØRST SOM SIDST!

    #158310
    Michael01Forfatter

    Halli Hallo har jo tabt mange penge

    Men jeg forstår ikke, at Amagerbankenb kan bruge en finte, dispensation, på at nedskrive hele aktiekapitalen til 1/5 og så opskrive igen efterfølgende, for at få lov til at udsatede aktier med kæmpe rabat !!!

    Det her lugter langt væk af fup og fidusser

    #158320
    HalliHalloForfatter

    Nå, nu er BoSol også komme med i Nikkedukkekoret til GP.

    Nej, GP, jeg har tjent rigtig, rigtig mange penge på aktier i AmBk. Hvis du så beløbet ville du måbe, men du er jo så mistroisk at du ikke tror på noget.

    Trådet er slut for mit vedkommende her, da min tid ikke er til at køre i den evindelige og sædvanlige samme rille.

    #158326
    testForfatter

    ja men det glæder mig da hvis du ikke følger de råd du giver her halihalo 🙂

    #158358
    AnonymForfatter

    Halli Hallo du er jo simpelthen en lystløgner.

    Du har haft aktier i Amagerbanken så tilpas længe, at du som minimum har tabt 75% af din investering.

    Hvad er kursen på Amagerbanken i dag? Kurs 12?

    Jeg går ud fra du selv efter Amagerbankens kommende konkurs vil påstå, at du har tjent penge på Amagerbankaktierne.

    #158370
    testForfatter

    sagen om amagerbank bliver jo ved med at overraske. mon carsten læser aviser?

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2135150.ece

    #158372
    Michael01Forfatter

    Ja, og så skyder han nok ikke flere penge ind, hvilket ledelsen har sagt, er eneste redning.

    Dragør og Tårnby kommuner er nød til at trække alle deres indeståender ud af banken nu, ellers risikerer de sagsanlæg fra borgerne pga man ikke har sikret deres indestående i banken.

    Moody er tæt på at sænke vurderingen endnu mere (den kan snart ikke sænkes længere)

    Amager erhversvråd dropper banken

    Flere og flere småaktionærer har nu mistet håbet, og sælger, inden kkursen rammer en femmer

    Kursen falder fortsat, værdien er nu nede på 400 millioner 1/5 af værdien ved sidste aktieudstedelse, og de skal ud og hente det dobbelte i ny aktiekapital

    Jo Amagerbanken overrasker stadig

    #158376
    AnonymForfatter

    Det er mærkeligt og uforståeligt, at Finansiel Stabilitet vil yde lån til Amagerbanken – når kommunen og andre offentlige instanser ikke tør være kunde i banken.

    #158384
    testForfatter

    svend de kræver jo også at amagerbanken selv rejser en ikke helt ubetydelig sum selv først som de vel og mærket ikke sikre. Amagerbanken mente jo også selv at kravet var for højt.

    #158402
    AnonymForfatter

    test:

    Kommunen har ikke tillid til bankens ledelse – og den kommer ikke tilbage til Amagerbanken, selvom der tegnes ny aktiekapital på 750 mill.
    Hvorfor lukker Finasiel stabilitet ikke banken med det samme – og sparer tab på nye lån -borgerne skal jo betale under alle omstændigheder.

    Det er igen et tegn på det moderne samfund – der udviser mangel på realitetssans, og derfor kører samfundet nedad……………p.t. – selvom vi kunne køre opad.

    #158420
    AnonymForfatter

    Hvor har du den oplysning fra Svend?

    Forleden dag talte fjernsynet med en ledende, kvindelig medarbejder fra Tårnby Kommune. Hun oplyste, at de var meget glade for banken og ville være kede af, hvis den lukkede.

    #158424
    AnonymForfatter

    http://www.business.dk/finans/kommuner-kan-blive-tvunget-til-skifte-bank

    Det er måske ikke sket endnu – men læs……

    #158426
    AnonymForfatter
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.