Andelsboligkøb

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91162
    AnonymForfatter

    Kære debat,

    mig og min kæreste har fundet den perfekte (om dog ret lille) lejlighed med den perfekte beliggenhed. Han er snart færdig (dog ikke med sikkerhed for at få job) og jeg er studerende på overbygningen (med udsigt til en rimelig god løn).

    Andelsprisen er 692.000 og den månedlige ydelse er 2.300, plus ca. 600 til varme/el mv. Vi har ikke et særlig måske 50.000 til indskudog min kæreste har et uregelmæssigt studiejob pt., imens jeg har en indtægt på ca. 12.000 efter skat. Vores samlede månedlige indkomst (efter skat) er ca. 20.000

    Bankerne jubler (forståeligt nok) ikke over muligheden for at låne os penge (primært pga. min kærestes ustabile situation), men min kærestes mor har udtrykt villighed til at støtte os ifm. købet – ennda såfremt det betyder at hun optager lånet i første omgang, indtil min kæreste har fået et fast fuldtidsjob, efter at han har afleveret sit speciale (et par måneder endnu).

    En anden overvejelse er, hvorvidt det er en god idé, at bevæge sig ud på andelsboligmarkedet lige nu. Vi bor på kollegie og ville ikke flytte, såfremt det ikke var fordi, at vi virkelig er forelsket i denne lejlighed.

    Håber at i vil dele jeres overvejelser med mig og min kæreste om vores situation 🙂

    På forhånd tak!

    #156366
    HalliHalloForfatter

    Glem det, at forelske sig i en lille lejlighed, som måske er for lille om meget kort tid lyder ikke særlig intelligent.

    Spar hellere op til det helt rigtige.

    #156368
    HalliHalloForfatter

    Vil god begrunde det lidt: en lille lejlighed til over 600.000 kr. er for meget medmindre den ligger i det indre København med en fantastisk udsigt ud over søerne,

    Kan I evt. oplyse hos hvilken mægler i har set denne lejlighed hos samt angive salgsnr., da det så er nemmere at se hvad det er I har forelsket Jer i?