Træk på prioritetslån/optage realkreditlån?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • KalleKagenForfatter
    Indlæg
  • #91139
    KalleKagenForfatter

    Jeg står og skal bruge ca. 350.000 til en tilbygning og har mulighed for at trække pengene på en prioritetskonto, der p.t. forrentes med ca. 2,4%. Jeg spekulerer på om det er mere attraktivt at optage et fastforrentet realkreditlån med en løbetid på f.eks. 15 år nu hvor kursen på 4% er på ca. 98. Gode råd modtages.

    #156074
    thsvForfatter

    Det er jo meget billigere at trække på prioritetskontoen, kun 2,4% i rente, hvor 4% lånet ligger omkring de 4,5% i rente og adm.omk., hertil kommer så gebyrer til optagelsen. Fordelen er dog den kendte rente, men 4% 15 år er for længst lukket, det er 3% 15 år, der er aktuel i kurs ca. 95,7 pt.

    #156342
    KalleKagenForfatter

    Hvis man betaler p.t. 2,36% i variabel rente sammenholdt med et fastforrentet på 3% på en hovedstol på kr. 350.000 og der er tale om småpenge i kurstab, virker det så alligevel ikke som et attraktivt alternativ på trods af et (forhåbentlig) mindre beløb i etableringsomkostninger?

    #156414
    thsvForfatter

    Nej ikke i mine øjne!
    Hvorfor betale gebyrer en gang til for at låne penge.
    Tillægslånet vil typisk ligge i 60-80% af værdien, hvor adm.bidraget er høj (0,8-0,9%) og der er osse altid et vist kurstab ved et obl.lån, det er vist 3% 10 år, der er aktuelt pt. Den reelle rente vil derfor være ca. 4,0% + oprettelsomk. ved 3% lånet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.