indlån Norsk bank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • henrik666Forfatter
    Indlæg
  • #91067
    henrik666Forfatter

    ER der en her på My banker som ved om man kan sætte penge ind i en Norsk bank uden at have adresse i Norge ?? eller hvordan ??

    mvh henrik666

    #155064
    RedaktionenForfatter

    Som privatperson skal man have et fødselsnummer eller et såkaldt D-nummer for at oprette en konto i en norsk bank. Banken kan sikkert hjælpe dig med at få et D-nummer mod pas-legitimation.

    #155066
    AnonymForfatter

    Du kan finde info om, hvordan man får et D-nummer her: http://www.norge.no/oss/#a3185
    De norske banker plejer vist, at kræve at se dit originale pas, inden du får en konto.

    JENS

    #155070
    henrik666Forfatter

    Hej jens yog andelsgut

    Har i selv på nuværende tispunkt penge på Koto i Norge.

    Jeg arbejde i stavanger i perioden 1990-95 ,havde dengag S-banken har stadigvæk mit bankkort men kontoen er lukket.Skrev til dem sidste år men fik det at vide at jeg skulle have adresse og personnummer.
    Jeg er ikke sikker om man kan bo i danmark og have norsk personnummer samtidig.???

    Jeg mener at have læst et sted at Norge har 4000 milliader i deres såkaldte olifond (nogle af dem tjent på oliefeltet ekofisk som de byttede sig til for torskekvoten i nordsøen engang i tresserne ,hvor dumt af danmark) Hvis det nu rapler helt eu og alle de middelhavslande skal have flere 1000 milliader vil det da værre en god ide at have det ene ben plantet i norge.

    mvh henrik666

    #155672
    AnonymForfatter

    Hej,
    Nej jeg bor der ikke jeg har blot arbejdet med en norsk bank i sin tid. Jeg tror du har helt ret i at man ikke kan få et norsk personnummer uden at have adresse der. Men D-nummeret kan man vist godt få, og det burde banken acceptere hvis legitimationen ellers er i orden

    Jens

    #155732
    henrik666Forfatter

    Hej

    Jeg har talt med Larvik Bank ,de vil godt sørger for at jeg får et D nummer .skal så indsende en blanket til skat Dk + kontakte finnanstilsynet Dk ,så det er mere omstændig end som så . Lidt ærgerligt for Larvik Bank har en jubilæumskoto som giver 3,70% med kun et års binding og 4 % ved 2år ,som stopper d 1/5.men nu er jeg da forberedt på hvordan man gør .alt det parpir for sølle 500000 kr ,for så lidt man gider næsten ikke.

    mvh henrik666

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.