indekskonti

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #91039
    nielsensForfatter

    Jeg har en indekskonto i Finansbanken under udbetaling og med en rente på 2,9 pct. Ganske godt og ingen problemer overhovedet, men den 9. april blev banken fusioneret ind i Spar Lolland, og renten faldt til 1 pct. Jeg fandt omgående et andet pengenstitut til min konto, men åbenbart tager det lang tid at flytte sådan en beskeden konto. Hvor lang tid? Ved nogen det? med venlig hilsen

    #154714
    AnonymForfatter

    Hvilken bank har du skiftet til ?

    Jeg skiftede selv og får nu 3% i rente, det tog 6 bankdage

    #154716
    nielsensForfatter

    Til den sparekasse, der ifølge mybanker givet mest i rente. Jeg vil ikke reklamere med navnet, men du kan selv finde det. mvh.

    #154720
    AnonymForfatter

    Vi må holde begge øje med hvor længe Sparekassen bliver ved med at give 3% 😉

    #154722
    nielsensForfatter

    Og hvis jeg siden 1971 havde holdt øje med indexkonto-renten, havde der i dag stået mere end det dobbelte på min konto. I alt for mange år havde man tiltro til, at ens oprindelige bank var konkurrencedygtig. med venlig hilsen

    #154736
    SoleilForfatter

    For mig tog det cirka 6 bankdage, da jeg flyttede til Nørre Nebel Sparekasse (jeg finder det ganske uforståeligt, hvorfor man ikke i dette forum skal nævne navne på pengeinstitutter, der giver gode renter, ganske ligesom jeg mener, vi skal angive navnet på de pengeinstitutter, der giver for ringe renter eller behandler os skidt). For flere år siden flyttede jeg indexkontrakter fra Almindelig Brand Bank til Eik Bank, fordi Alm. Brand Bank ikke længere var konkurrencedygtig, og nu flytter jeg fra Eik Bank af samme grund – dens renter er ikke længere i top, de er rykket ned i mellemklassen.

    Det er i øvrigt standardgods i økonomisk teori i kapitalistiske samfund, at ressourcerne bør flytte derhen, hvor de giver mest udbytte, for her er åbenbart de dygtigste, bedste businessmen. Det betyder, at kunder, der handler hos butikker med de laveste priser, og bankkunder, der anbringer deres penge i banker med de højeste renter, ikke alene tjener sig selv, de tjener også samfundet.De er med til at flytte ressourcer væk fra dårlige firmaer til gode/dygtige og væk fra dårlige banker til gode/dygtige.

    #154738
    nielsensForfatter

    Kære BoSol og Soleil – flyttede I begge fra Finansbanken, for så forstår jeg ikke, hvorfor det skal tage så lang tid for mit vedkommende? mvh.

    #154744
    SoleilForfatter

    Jeg flyttede, som angivet, fra Almindelig Brand Bank (ikke Finansbanken)til Eik Bank, og nu flytter jeg til Nørre Nebel Sparekasse – alle flytninger skyldes, at jeg har holdt øje med renterne i “MyBanker". Som nævnt i min tidligere mail, vi bankkunder skal flytte så snart, det kan betale sig, og hermed tjener vi ikke blot os selv, vi opfører os oven i købet som gode, rationelle samfundsborgere.

    #154748
    AnonymForfatter

    Jeg flyttede mine indekskonti fra Nordfyns Bank til Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn. Det tog alt i alt tre uger.

    #154754
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke at banker som regnbuebanken, bank med hjerte o.l. ikke kan tilbyde bedre indlånsrenter. Jeg ville gerne have mine penge i en bank, der har refleksioner omkring investeringområderne. Men jeg forstår ikke den lave rente de tilbyder, da jeg tror at de fleste investeringsområder er områder i fremskridt, altså med overskud. Dette uanset om det handler om økologi, fairtraide, vedvarende energi, økokonstruktioner, social byggeri oma. Jeg kunne tænke mig at vide, hvor stor rente de forskellige steder betaler for at oprette lån i disse banker.
    Desuden vil jeg gerne vide om der er der nogen der har erfaringer med disse banker.

    #154796
    AnonymForfatter

    Jeg har en konto i Bank med hjerte.

    2,05% på en konto du frit kan sætte penge på, og hæve fra synes jeg da er ganske godt.

    Hvis man vil binde en klat penge i tre år, ja så kan man da sagtens finde en bedre rente, men det afhænger jo af hvad man har brug for.

    Herudover giver Bank med hjerte 1% til Fairtrade.

    At jeg så i øjeblikket “kun" får 1,95% i rente ved jeg ikke helt hvorfor, og har netop sendt en forespørgsel til banken.

    Jeg er generelt godt tilfreds med Bank med hjerte.

    #154968
    JydenForfatter

    Min har de “kun" sat ned med ½ % til 2,4 %, men det er sandelig også mere en nok. Er de iøvrigt berettiget til så stor en nedsættelse uden varsel ? Jeg kan desværre ikke finde Finansbankens forretningsbetingelser.
    Jeg er også ved at finde et andet pengeinstitut til familiens indekskontrakter hvis denne nedsættelse holder stik.
    Nu har Finansbanken (Sparekassen Lolland) fået mange kunder på dette, ja og så er man ligeglad med kunderne nu de er i hus.

    #154970
    OBSForfatter

    @UFO99:

    Rentesatsen er nu blevet opdateret i netbanken. Det varer altid lige et par dage inden ændringen vises i netbanken men du skulle have fået den højere rente f.o.m. den 1. maj.

    #155056
    AnonymForfatter

    Det var også hvad banken svarede, og hvad jeg efterfølgende kan se i netbanken.
    Jeg giver dem lige lidt mere end et par dage hvis jeg støder på det igen.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.