Hvilken bank har den bedste netbank?

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #166948
    AnonymForfatter

    Det er muligt man kan samle dem i puljer til godkendelse, jeg har bare observeret at hvis jeg overfører penge til 3 andre konti en efter en ender jeg med at skulle bruge 3 gange engangs kode.

    Det er dog ikke den bank jeg primært bruger, så det er relativt sjældent jeg laver mange overførsler der.

    #166950
    AnonymForfatter

    Jeg bruger Nykredit. Man kan sagtens samle betalinger/overførsler i puljer og så godkende dem alle på 1 gang. På den måde bruger du kun 1 NEM-ID nøgle pr. gang. Jeg synes også det er smart at jeg kan se min konto osv uden at skulle bruge nøgler. Nykredit har for nylig fået en oversigt hvor man kan se ens forbrug og hvad det går til. f.eks kan man se hvad der går til ferier, bilen, mad osv. det giver vildt godt overblik.

    #166954
    PD 99Forfatter

    Alle banker/sparekasser, der bruger datacentralen SDC’s netbank, tilbyder tilsvarende at man kan logge ind BÅDE med OG uden nøglekort. Så Nykredit er IKKE alene om den feature.

    Bl.a. Lån & Spar, Basisbank og Spar Salling bruger SDC. Her fungerer det fint både med og uden nøglekort.

    #166960
    AnonymForfatter

    tak nicolaj og PD99 for oplysningerne. Så ser jeg ingen vej udenom at skifte bank selv om jeg har været Danske Bank kunde i 21 år. Netbanken er jo efterhånden den vigtigste service, og priserne er nogenlunde ens.

    #166992
    AnonymForfatter

    Undskyld jeg blander mig, men hvad er problemet?

    Jeg har selv Danske Bank, og der skal bruges én nøgle ved login, og der skal IKKE bruges nøgler ved hverken overførsel mellem egne konti, betaling af regninger, gennemførsel af fondshandler eller andre transaktioner.

    Det er korrekt at det betyder, at man skal bruge en nøgle for at kunne se kontobevægelser, fordi dette kun kan ske ved login i netbanken. Med mindre man har behov for at se kontobevægelser mange gange om dagen, kan dette vel næppe være et problem, som er stort nok til, at en trofast kunde skifter bank?

    At Danske Bank ikke har det som andre kalder “kontokig", hvor man kan se kontooversigt og -bevægelser ved blot at taste en kode, synes jeg er rigtig rart. Jeg synes det er skræmmende, at man tillader denne løsning, som giver adgang til personlige oplysninger, ligeså let som at logge på en e-mailkonto.

    Et lille eksempel: Ved logon til netbank to gange om dagen, er der i ét nøglekort koder til 75 dage. Og det er vel de færreste mennesker, som har behov for to eller flere logon på netbanken dagligt.

    Og jeg forstår i øvrigt heller ikke, hvad problemet er med, at man bruger nøgler. Der kommer jo ganske automatisk et nyt nøglekort med posten, inden man har opbrugt det gamle.

    Lykkedrengen

    P.S. Man kan også i Danske Netbank samle transaktioner, og så godkende på én gang – her dog uden brug af nøglekortet.

    P.P.S. Danske Banks netbank har også en regnskabsfunktion, som kan samle alle posteringer i kategorier, så man kan se hvad pengene bruges til.

    #166994
    PD 99Forfatter

    Vi er nogle, der ikke gider at rende rundt med et papkort for at kunne se kontobevægelser.

    Derfor er det fint at SDC/Lån&Spar/Basisbank/Nykredit etc. har en pap-fri løsning.

    Og med de vist nok over 50 banker/sparekasser, der er tilknyttet SDC, vil jeg tro at det er muligt at finde en, der har lige så gode (eller bedre) vilkår end Danske Bank.

    Du må i øvrigt respektere, at der findes forbrugere med andre holdninger end dine. Du er naturligvis velkommen til at mene, at det er fint at slæbe rundt på et papkort. Vi er blot nogle med en anden holdning.

    #166996
    testForfatter

    slæbe og slæbe
    man folder det og ligger det i sin pung der hvor kredit kortene deres plads.
    så kan man gå på net bank hvor man vil eller er

    #166998
    AnonymForfatter

    problemt er nok mest mærkbart for os der bruger vores bærbare pc og vores smartphones og logger på mange forskellige web-services hver dag. For os virker det besværligt og uforståeligt at man skal rejse sig gå i garderoben og finde sin pung frem bare for at se sin saldo. Eller når man står op med en smartphone i den ene hånd, er det ret besværligt at skulle finde et nøglekort frem samtidig med den anden hånd. Og det er uforståeligt fordi alle andre applikationer som er mere følsomme end et bankontoudtog, kan tilgås uden at skulle have ekstra ting ved hånden. F.eks. har jeg adgang det meste af microsofts globale netværk alene ved brug at min selvvalgte adgangskode, samt nogle sikkerhedsfunktioer der installeret på PC og telefon. Jeg har også kundekonti mange andre steder, f.eks. webbutikker og de kræver heldigvis heller ikke NEM ID.

    #167026
    testForfatter

    ok cartsen. Nu synes jeg da godt nok ikke du kan sammenligne som du gør. På netbank kan du alt andet lige finde information der kan bruges til at påføre dig et anseeligt tab. Bare dit konto nr. og din saldo er nok til at man kan hæve dine penge i det fleste banker.

    Jeg nægter at tro at nogen er interesseret i hverken din facebook konto, din shg konto eller din live.dk konto. At påstå at din info er mere følsomme er idioti.

    Nå du f.eks. skal købe noget på nettet er du stakkel jo da nød til at gå i garderoben hvor det kun er fjolser der opbevare deres pung.

    jeg synes det er fedt at jeg kan på på danske bank fra min desire og kan slet ikke se problemet i at sku ha mit nøgle kort frem af pungen, der er i højre forlomme.

    #167028
    AnonymForfatter

    Det er vist ikke rigtigt. Kontonumre har man normalt offentligt publiceret.
    Har du aldigt givet dit kontonr til nogen som skal sætte penge ind på din konto? Eller betal på nettet ved at indsætte penge på butikkens konto?

    Kredikortnumre kan misbruges, men dem har man jo også betroet til mange andre services som ikke bruger “NEM" id. F.eks. hos Skype til auto fakutering.

    Din saldo er heller ikke særlig hemmelig. Danske Netbank tilbyder at automatisk sende den til dig på e-mail eller SMS hver dag eller hver uge. Så den er ikke mere sikker end din e-mailkonto. Det er faktisk en delvis løsning på mit problem, men jeg foretrækker at se den i en rar weboversigt med nyeste opdateringer.

    #167032
    testForfatter

    nu vel. Prøv at ring til en bank eller mød op. Hvis du kan oplyse ting der validere at du er endehaver af en konto som f.eks. konto nr og seneste saldo. Ja jeg har hævet penge på den måde uden at forevise nogen som helst andet ind mit smilende ansigt. Da det var min egen konto blev det så ingen politi sag. 🙂

    Nu er det godt nok læge siden at jeg købte krediter hos skype sidste men jeg tvivler på at jeg kan få adgang til dine kontrol cifere via din skype konto. For at misbruge dit kredit kort via nettet skal jeg bruge udløbsdato, nr., navn og kontrol cifre. have jeg en terminal mener jeg umiddelbart nummeret ville være nok, men har godt nok noteret mig at hotellerne er begyndt at bede om det fulde sæt oplysninger.

    Men det er godt nok temmeligt grinagtigt at diskutere sikkerhed med en der lader efter lader sin pung i en garderobe.

    #170922
    AnonymForfatter

    Lad mig lige give mit besyv med …………..min erfaring med Nykredit netbank er at den er ganske uovertruffen – let og overskuelig, man kan vælge at sætte betalinger i udbakken til senere endelig godkendelse .. derigennem har man kun brug for at bruge nem-id en enkelt gang – men en let og logisk brugerflade

    #203630
    AnonymForfatter

    Helt enig – jeg foretrækker også Danske Banks model, med en enkelt nøgle-forespørgsel ved login og ellers ikke. Hvis jeg har brug for et hurtigt “kontokig", anvender jeg alligevel Danske Banks mobil app, som IKKE skal have nøgle ved login.

    Men jeg er nu flyttet til Nykredit og det med at “samle transaktionerne", er da en mulighed, men det er bare ikke den måde, jeg foretrækker. Jeg ville ønske, at der var en indstillingsmulighed, hvor man kunne vælge, hvilken model man ønsker…

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.