TDC-Aktier

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #106350
    NultopskatForfatter

    Umiddelbart en god ide.

    #106352
    MichaelForfatter

    Den manøvre forstår jeg ikke lige. Du skal jo eje aktierne i mindst 3 år før en evt. gevinst er skattefri. Hvis de tvangsindløses i februar, vil du kun have ejet dem i 2 måneder?!

    Jeg har selv TDC og har tænkt mig at beholde dem hele vejen til tvangsindløsningen (giver også en bedre kurs end nu).

    #106354
    AnonymForfatter

    Ole tænker nok ikke på at købe TDC men nogle andre som han satser på at sælge med stor kursgevinst om mindst 3 år. Det er nok at den samlede beholdning pr 31.12. ikke oversteg 100.000 kronersgrænsen. Efter nytår må de gerne stige (overgangsregler).

    Michael. Ja, du har nok fået et købstilbud på 382 (og betingelsen på de 90% bliver nok opfyldt). Og ja – hvis du siger nej, så møder du måske nok senere en tvangsindløsning. Men kan den kurs ikke sagtens være lavere. De 382 er fastsat ud fra hvad køberne har lyst til, men tvangsindløsningskursen bliver fastsat ud fra en ganske anden formel – se aktieselkabsloven.

    #106356
    AnonymForfatter

    Jeg har allerede haft TDC-aktierne i over 3 år, og har hvert år været under grænsen.

    Jeg har allerede solgt dem her d. 21.12.2005 samt købt nye i en investeringsforening for ca. 130.000 kr, så jeg også her pr. 31.12.05 ligger under grænsen på de 136.600 kr.

    Disse aktier skulle så være skattefri i al evighed – også selvom jeg næste år køber for mere end de 136.600 kr.

    Sådan har jeg i hvert fald forstået den nye overgangsordning.

    #106358
    AnonymForfatter

    Det er ikke så vanskeligt. Du har helt sikkert fået tilsendt materiale fra TDC medmindre dine aktier ikke er navnenoteret.. Det er nemlig i januar du skal give svar på om du går ind for overtagelsen.. Hvor svært kan det være..

    #106360
    AnonymForfatter

    Jo, jeg har fået sendt tilbudsmaterialet fra TDC vedlagt en “acceptblanket", men den skal jeg jo ikke sende ind, når jeg allerede har solgt aktierne for at købe nye, som så vil være skattefrie fremover, når jeg har under den grænse, der er fastsat folketinget.

    #106362
    AnonymForfatter

    ifølge de nye regler du henviser til er aktier kun skattefrie efter 3 år! dvs. tdc aktier du lige har købt vil nok ikke kunne nå at blive 3 år gamle før de tvangsindløses = skatteberettigede!

    #106364
    AnonymForfatter

    Har haft aktierne i over 3 år, og har allerede solgt dem samt købe nyt for netop at sikre mig at jeg fremover ikke behøver at betale skat af kursavancen m.v., når beløbet ligger under 136.600 kr.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.