FIH Erhvervsbank — erfaringer?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90849
    AnonymForfatter

    Jeg paataenker at indsaette et stoerre indskud hos FIH Erhvervsbank paa en 12 mdrs konto.

    – Er der nogen som har vigtige erfaring, gode som daarlige med denne bank?

    Mvh
    JAB

    #152258
    Lars KrogForfatter

    – Jeg har haft penge stående der med et års binding til 7,5% 🙂
    For knap 3 måneder siden oprettede jeg – efter udløb af ovenstående konto – en “3 måneders-bindings-konto". Det var dog nu – ikke overraskende – til en NOGET lavere rente. Sådan er det jo med den slags – det går op & ned 🙂
    Jeg har talt med dem flere gange i telefonen. Altid hjælpsomme og imødekommende.
    Så jeg har – dog “kun" på baggrund af ovenstående engagementer – kun godt at sige. Og de vil stå højt på listen over de steder, hvor jeg endnu en gang vil placere mine penge.

    #152260
    Lars KrogForfatter

    Du kan også “overveje", om du kan bruge disse oplysninger til noget:
    http://penge.dk/investering/investeringstip/investeringstip-kort/faa-mest-mulig-i-rente-uden-risiko

    #152262
    JydenForfatter

    Jeg har kun gode erfaringer, og deres system er nemt med oprettelse af konti, når man først er i systemet.

    #152264
    AnonymForfatter

    7,5% Hvilken dag i efteråret 2008 var det?

    Renten var da ikke over 7 % 🙂 (havde selv 7%)

    #152266
    AnonymForfatter

    Renten var 7 % i perioden 25 okt til 7 nov. 2008

    før var den 6,65 & og efterfølgende 6,9 %

    Mystisk med de 7,5%.

    #152268
    Lars KrogForfatter

    Sorry – jeg huskede forkert.
    Jeg kom lige få dage for sent til at få 7% – måtte nøjes med 6,5% 🙂

    #152276
    thsvForfatter

    Hej

    Jeg benyttede osse FIH bank, da renten var de ca. 6% og har absolut gode erfaringer med dem, dog ingen personlig kontakt.

    Jeg ville ikke indskyde mere end 740.000 kr hos dem, da beløbet så er dækket, osse fremadrettet (100.000 Euro).

    #152350
    AnonymForfatter

    Har benyttet FIH i ca. 2 år.
    Jeg opnåede 6,7% på et års binding få dage før de 7%.
    Banken er let at bruge, har ingen gebyrer og oftest en god rente.
    Anbefaling herfra

    #152362
    Michael01Forfatter

    Kan varmt anbefale dem, selvom jeg bruger PensamBank i øjeblikket (tilbud til foa, når familiemedlemmer er medlem hos dem)

    #152388
    AnonymForfatter

    Hvad er forskellen på FIH Pro og FIH Pro PLUS udover rentesatserne og bindingsperioderne?

    #152390
    Michael01Forfatter

    Ja. lidt fjollet. Pro kom efter jeg flyttede for højere rente, pro giver en højere rente, hver person kan kun have een konto, og den kan ikke være en fælleskonto, men hvorfor de har lavet flere produkter ???

    #152400
    AnonymForfatter

    Til Michael:

    Jeg forstår ikke helt dit indlæg… men går udfra at du mener PLUS.

    Det er da noget af en ulempe at man kun kan have een PLUS konto ad gangen – ikke særlig fleksibelt!

    #153026
    AnonymForfatter

    Til jensab:

    Har du fået oprettet en FIH konto?

    Hvis ja – hvad er dine erfaringer? Jeg har hørt at deres netbank ikke er så brugervenlig.

    #153028
    AnonymForfatter

    Til Gummisko:
    Nej, jeg valgte i stedet at placere pengene i blot 7 mdr hos Max Bank til 2.5% p.a., idet jeg haaber paa noget bedre rentesatser efter 1. oktober.

    Mvh jensab

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.