flytning af kapitalpension

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #90770
    nielsensForfatter

    Min kapitalpension er et kontant indestående, og da jeg fandt ud af, at en anden bank end min egen kunne give en langt bedre rente, bad jeg den anden bank besørge pengene overført til sig. Nu er det 14 dage siden. Min egen bank har stadig ikke sendt pengene. Hvor lang tid kan den slags mon tage? Og er der ingen lovgivning mod bankers tøven? Det er jo bare et klik på en knap, så indkasserer banken samtidig sit gebyr for flytningen.

    #151078
    AnonymForfatter

    Man hører tit – at afgivne bank ikke har travlt med at overføre.
    Du må prøve ar rykke stille og roligt – så går det nok bedst.

    #151080
    AnonymForfatter

    Banken er garanteret ikke glad for at miste dit indlån og flytningen behandles ikke som en prioritetssag men får sin plads i “bunken". Men på den anden side tror jeg heller ikke, de holder den tilbage med vilje. Du bør nok først begynde at rykke for den efter der er gået en måneds tid. Derudover er en pension jo ikke ligesom en almindelig konto. Fx skal den gamle aftale om kapitalpension videresendes til det nye pengeinstitut mm.

    #151086
    JydenForfatter

    Sidst jeg foretog en flytning gik der ca. 1 måned. Det er ren chikane og bruge så lang tid.
    På Finansrådets hjemmeside kan du se at de har opfordret bankerne til at der ikke går for lang tid, men det preller vist af på mange.

    #151090
    nielsensForfatter

    Det skulle synes en enkel sag med en lovgivning … inden så og så mange hverdage … jeg kan jo ikke som borger tilsvarende smøle med at betale, hvad der kræves af den og den.

    #151092
    JydenForfatter

    Det bør ikke være nødvendigt med lovgivning, blot almindelig god opførsel fra bankerne, men det kan de åbenbart ikke finde ud af. Da jeg flyttede min kapitalpension, kom jeg ud for det at de samtidig uden mit ønske og vidende slettede en indlånskonto jeg havde i banken. Rønnebærrene er åbenbart sure. Men med renter på kapitalpension der er næsten lig nul mange steder, må man da være klar over at man vælger en bank der giver meget mere – op til 3,75 %. Det er simpelthen for dårligt at spise folk af med næsten ingenting på pensionskonti der skal stå i mange år.

    #151290
    AnonymForfatter

    Hvor får man 3,75% ?… Det er vel ikke uden binding.? Eller hva ?

    Man kunne også overveje puljerne:
    Nordea har vidst givet 18% i 2009, endda på lav risiko og 24% på middel/høj risiko. Eller noget lignende

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.