Bankkunder i klemme. Jyllands Posten

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #90722
    JydenForfatter

    Jyllands Posten har idag startet en serie om “Bankkunder i klemme".

    De første “historier" kan idag ses på http://www.epn.dk. og jp.dk

    Blot til orientering

    #150524
    JydenForfatter

    Serien fortsætter i Jyllands Posten idag med nyt eksempel, og så vidt jeg kan se vil der komme masser af eksempler i den kommende tid.

    Når Peter Straarup forleden dag i et eller andet finansforum forsøger at komme med en eller form for undskyldning, så lyder det jo hult med alle de eksempler der er fremme med bankerns opførsel og manglende accept af pengeinstitutankenævnets afgørelser. Der er jo ikke nogen konsekvenser fra bankerne og deres ledelser i disse sager. Der skal helt andre boller på suppen hvis man skal begynde og tage forsøg på beklagelser alvorligt. Det skal bevises.
    Jeg så også forleden en standartudtalelse fra Finansrådet om afgørelser fra pengeinstitutankenævnet,om at man ikke er forpligtet til at følge afgørelser – det er som om man bare kører der ud af som ingenting var sket. Ufatteligt at man ikke tænker lidt over hvad det er man lukker ud fra sådan en organisation. Tag jer dog sammen og kom med noget selvransagelse og ydmyghed, og få ryddet op og opfør jer ordentligt ved at bevise det.

    #150540
    testForfatter

    godt nok er jeg ikke kommunist mere men nogen af parolerne fra den gang passer stadig. Peter S brude fyres på gråt papir. Han er hverken den løn eller den bonus han har givet sig selv værd. Og nu tørre bankerne så deres tab af på dem de kan nemlig de små privat kunder. Bakker kan ikke betale og de store som AP M bestemmer selv hvor meget de betaler for deres bank forretninger. Det er os. De små der kommer til at betale. Selv om hjulet drejer er de altid de små der er nederst.

    #150544
    AnonymForfatter

    Peter Straarup har været en god direktør for Danske Bank, og han har efter min opfattelse været sin løn værd!

    Okay, han er måske ved at virke en anelse gammeldags ud ad til rent kommunikationsmæssigt, og det vil sikkert give et friskt pust når Tonny Thierry tager over om et par år.

    Jeg mener ikke man kan sige bankerne tørrer tabet af i små private kunder. Der er fri konkurrence på det danske bankmarked, og enhver privatkunde, som er er utilfreds med eksempelvis Danske Banks eller Nordeas priser, kan frit skifte over til en billigere bank.

    Der er bare lige den hage ved det, at alle undersøgelser samstemmende viser, at det faktisk er de store banker Danske Bank, Nordea og Nykredit Bank, som er det klart billigste banker.

    #150588
    AnonymForfatter

    Peter S. er efter min mening en af de aller bedste direktøre i den danske bankverden. Han er dog, som alle andre ramt af finanskrisen, og uanset hvilken direktør, eller stort set hvilken som helst bank du hiver frem, så er de i modvind for tiden. Det er min personlige mening, at stort set enhver anden ville have klaret det dårligere end Straarup. At han er frontfigur på den danske bankscene, gør så desværre at mange gerne vil placere skylden ved ham.

    Ang. artiklerne i JP, så syntes jeg det er lallende EB journalistik. De starter med at pege fingre af 2 banker, som skulle være skyld i et ægtepar har mistet en formue. Dog er artiklen nu blevet udvidet, og det fremgår klart at ægteparret selv har oplyst forkert kontonr. til deres bank. Ærgeligt var det, at det forkerte kontonr. så var ved et firma der gik konkurs. Ægteparret prøver sagen ved domstolen, og sagen er jo soleklar. Ingen bank har lavet fejl, og derfor må alm. procedure følges. Der er altså kun ægteparret at klandre for fejlen, og jeg kan på ingen måder se, hvorfor JP mener det er bankens fejl. De kan ligeså godt mene det er domstolens fejl, eller kurators fejl. Men nej, det er ind at skyde efter banken i tiderne, så det vil de sælge deres avis på. Enhver med lidt indsigt må dog grine over JP, og deres første artikel i denne serie de er begyndt på.

    Alle banker laver fejl, ligeså vel som alle andre firmaer. Dog har der været nogle HELT groteske fejl i nogle banker, og jeg syntes det er rigtig godt de sager er kommet frem. Specielt Roskilde Bank er jo et godt eksempel herpå. Lign. eksempler skal helst frem i lyset, så de rådne kar kan sorteres fra, men for mig at se, går man ikke længere efter bolden, men efter manden. Få nu de sager der er hold i frem i lyset, og gå efter problemerne, istedet for blindt at skyde efter bankerne.

    #150606
    JydenForfatter

    Inden vi falder helt i svime så kunne man måske finde nogle gamle aviser fra 2007 og 2008 frem (og gerne også optagelser fra TV 2 finans og TV-avisen) – bl.a fra den tid Peter Straarup var i flyverskjul og lod Jonas Torp og omhanlede direktør og et par andre udtale sig. Jeg har lige kikket nogle af deres udtalelser efter, og det gør vist ikke den store forskel hvem der har udtalt sig fra Danske Bank. Men iøvrigt florerer denne periode med udtalelser fra en lang række pengeinstitutter der er lidet troværdige, for nu at sige det på den måde.

    #150612
    AnonymForfatter

    Jeg synes Straarup gør et fremragende job for Danske Bank. Han er kanon dygtig!

    #150796
    JydenForfatter

    Se evt. også “Straarups bodsgang er kun det første skridt" på Berlingske TV på http://www.business.dk.

    #150896
    AnonymForfatter

    GP: siger:
    Jeg synes Straarup gør et fremragende job for Danske Bank. Han er kanon dygtig!

    UHA-da…

    Jeg synes, at der skal spises brød til denne kommentar.
    Dårlige resultater i Irland og Finland.
    Elendig kursudvikling for Danske Bank aktier.
    Elendig kontrol med udlån.

    Danske Bank er efter min mening den største skuffelse på børsen under denne krise – og selv APM er vist utilfreds med denne aktie.

    #150898
    AnonymForfatter

    Svend, dit indlæg vidner simpelthen om…. Ja mybankers tillader mig faktisk ikke at sige hvad dit indlæg vidner om, men det er ikke noget pænt!

    1. For det første går det faktisk ganske udemærket i Finland, nu hvor IT-systemet er implementeret og kører. Jeg anbefaler du nærstuderer segmentoplysningerne.

    2. Dernæst så afhænger aktiekursudviklingen af hvilken skæringsdato du vælger. Personligt købte jeg Danske Bank aktier i omkring kurs 40. Jeg er ganske godt tilfreds med den 3-dobling jeg har fået på kursen siden jeg købte.
    Ser du tilsvarende på danske banks kursudviling fra 1990 frem til i dag, sammenholdt med kursudviklingen på andre OMX-aktier, er resultaterne ganske gode.

    3. Dernæst, så er Irland naturligvis en skuffelse, men det er en lille del af Danske Bank forretningen. Personligt har Irland-problemet ikke megen vægt i min samlede vurdering af danske bank.

    Jeg har faktisk en fair value på Danske Bank aktien på 220 kr., dvs. der er potentiale for ganske betydelige yderligere kursstigninger.

    #150900
    AnonymForfatter

    Når du kunne købe Danske Bank aktier til kurs 40 – så er det fordi, der ingen tillid var til banken – så det taler for sig selv.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.