Morsø sparekasse

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Peder Friis-HolmForfatter
    Indlæg
  • #90672
    Peder Friis-HolmForfatter

    Ang.højrentekonto
    Jeg har fra Morsø sparekasse modtaget papir den 28 dec. hvor der loves 2.25%.
    Jeg ser nu på deres hjemmeside at renten er 1.75%.
    Hvad er det for en opførsel?

    #149710
    AnonymForfatter

    Ud fra den korte beskrivese du giver, er det ikke muligt at afgøre, hvad der er op og ned i den sag.

    #149714
    JydenForfatter

    Det er rigtigt at i oktober, november og december var renten 2,25 % For januar , februar og marts er den fastsat til 1,75 %. Da Du imidlertid ikke kunne indskyde penge den 28.dec. men først 4. jan. og kun i januar, ville det da være rigtigst af dem og oplyse de 1,75 %. Jeg har været ude for det samme med Fåborg Sparekasse, der også manipulede og ikke spillede med åbne kort om en rentenedsættelse der var på vej og ikke kunne ses på deres hjemmeside, men blot i en lille annonce i Børsen.
    Der mangler noget etik fra pengeinstitutterne på dette område.

    #149716
    AnonymForfatter

    Vedrørende højrentekonto i Morsø Sparekasse:
    Jeg har også bemærket de forskellige satser, som sparekasen reklamerer med, dels på deres hjemmeside og dels på linket til højrentekontoen. På en mail-forespørgsel svarer spareksssen, at det ikke er den på linket nævnte rente på 2.25 %, der gælder, men kun den på 1,75 %. Så nu er det vist tid til at overveje en flytning af ens indestående?

    #149722
    OpgaveForfatter

    ½ % til eller fra.. Alle andre banker gør jo også sådan. Invester pengene i stedet, bare min holdning..

    #149724
    Peder Friis-HolmForfatter

    Ok det gør jeg,hvor er det bedst at investere? Obligationer

    #149726
    AnonymForfatter

    Obligationer vil næppe kaste det helt store af sig i 2010, hvor renten begynder at stige.

    #149734
    JydenForfatter

    Nu tales der formentlig om max 50.000 kr. da det “kun" er for dette beløb den “høje" rente gives.
    For mig er det mere det principielle om den måde pengeinstitutterne fører sig frem på med “mangelfulde" oplysninger overfor kunderne.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.