Hvad gør vi forkert!?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • palolemForfatter
    Indlæg
  • #90662
    palolemForfatter

    Hej hvad gør jeg når jeg føler min rådgiver er uretfærdig

    Min kærste har gået arbejdsløs i over et år, og vores dagpenge kommer ikke til tiden. Vi har gang på gang forklaret det til vores rådgiver. Vi fik aftalt et møde med vores rådgiver da vi var kommet i minus på budgettet. der nærmest talte nedladende til os og sad med krydsede arme og sagde hvad vi havde tænkt os hentydede til at vi var dårlige betalende og uvidende. Da vi sidder fast i en ejerlejlighed som vi ikke kan komme af med pga krisen og helt klart vil tabe på den spurgte vi vores rådgiver til råds vi ville ændre vores bolig lån således vi kunne spare lidt om måneden. Men det mente han var til ingen resultat, for en sikkerheds skyld spørg vi vores ejendomsmælger der mente at det ville være til stor fordel da vi kunne spare 3000 om måneden. Dette er så blevet gjort og forventer igang sat til januar. Men endnu engang er dagpenge ikke kommet og vi har fået lidt hjælp fra familiens side men alligevel har vores rådgiver lukket vores fællesbudget konto da de pga tilbagebetaling er et gebyr på 149 kr og vores budget konto er i minus på de 149 kr… Jeg har aldrig nogensinde misset en regning har aldrig taget et lån før her i februar i år da jeg skulle starte på et selvbetalende studie. Min kæreste har heller aldrig misset en regnig for han har altid arbejdet og aldrig manglet penge.

    Men hvor er hjælpen og rådgivinngen, nu hvor det er allermest nødvendigt… jeg er frygtlig ked af at skulle have dårligsamvittighed over at handle ind og at nasse på familien for måltid… jeg har altid været omhyggelig med min økonomi og altid forkælet mig selv når der var tilbud eller handlet i genbrug. Så jeg vil rigtig gerne vide hvis der er nogen der kan forklare mig hvad vi gør forkert, give os råd eller bare noget konstruktiv kritik…

    på forhånd tak

    #149628
    JAPForfatter

    Der er nok ikke så meget at gøre i forhold til banken. I stedet ville jeg tage fat i A-kassen. Hvis ikke de kan udbetale pengene til tiden så må I skifte til en anden der kan.

    Det er svært at sige om banken er urimelig uden at kende hele jeres økonomi og jeg er heller ingen ekspert. Det lyder dog som en noget risikabel beslutning at tage lån til et selvbetalende studie når økonomien er så stram, din kæreste er arbejdsløs og I er teknisk insolvente.

    #149630
    palolemForfatter

    hej JAP lånet blev besluttet inden han blev fyret og trådte i kraft i februar hvor uddannelsen skulle starte..

    men jo vi satsede dengang da vi ikke forventede at han ville blive fyret.. men set i bakspejlet fortryder jeg det inderligt.. men sket er sket..

    #149632
    testForfatter

    vedr. hvis han raportere ind via elektronisk akasse straks om søndagen kommer pengende promte. Det gjorde de i alfald fra min akasse. Sæt en påmindelse i kalenderen. Det der måske menes er at man jo ikke modtager betaling for det sammen antal uger hvergang. Det er nu kun en mindre periode forskydning. Det jeg selv gjorde var at jeg straks jeg blev fyret lage vores forbrug om. Så da jeg fik min sidste løn havde jeg allerede sparet forskellen mellem akasse ydelse og min løn op i tre måneder.

    Der er sådan set ikke andet at gøre ind at i sætter tæring efter næring selv om det naturligvis kan være svært hvis du slet ikke modtager nogen ydelser.

    Det er nok næppe den 3-5 uger problematik i akasse ydelserne der er jeres problem.

    held og lykke med at få budgettet til at balancere og finde nyt arbejde.

    #149652
    AnonymForfatter

    Hvilken bank er i kunder i ?

    #149682
    palolemForfatter

    Hej test

    tusind tak for råd og hjælp

    vi fik aftalt et møde med fagforening..
    som undskyldte og tingene blev sat i orden med det samme.. så fra nu af skulle det hele gerne køre igen..

    #149684
    palolemForfatter

    Hej General Prier

    Det er hos danske bank…

    Har egentlig ikke noget i mod danske bank som sådan.. men vi følte os ubetydelig
    med den hjælp fra vores rådgiver..og at han tager den beslutning at bare lukke vores budget konto fordi den lige var kommet i minus på 149 kr som egentlig var gebyr fra deres side. Men ikke mindst fordi han vælger at gøre det uden at kontakte os for at diskutere situationen med os…

    #149688
    AnonymForfatter

    I skal lade være med at indtage offerrollen. Det dræner jer for energi og banken kan heller ikke bruge den holdning til noget.

    At dagpengene ikke kommer til tiden, er ikke bankens skyld. Det er jeres ansvar at sørge for ligesom at sørge for at der står penge på budgetkontoen til jeres udgifter. Derfor er det godt, at i endelig har fået talt med akassen.

    Derudover bør du indse, at i ikke har råd til at du studerer lige nu og finde et betalende job. Det burde i have indset allerede få måneder efter din kæreste blev arbejdsløs og i kunne se, at det ville blive svært at finde et nyt.

    Når banken ikke vil hjælpe jer, må det enten skyldes jeres manglende vilje til at løse den situation, som i er havnet i eller jeres manglende økonomiske evne til at klare jer i lejligheden og med udsigt til et stort tab.

    Hvis i gør alt, hvad i kan for at rette op på de to områder, vil jeg tro, at banken vil være mere venligt indstillet overfor jer.

    #149696
    AnonymForfatter

    I gør i bund og grund det rigtige, men er ramt af 3 hårde realiteter:

    1. Der er en international finanskrise, som gør kreditter dyrere og mere sparsomme. Alle banker, også Danske Bank, er lige nu meget forsigtige med at låne penge ud.

    2. I har ikke fast arbejde og har derfor meget lav og ustabil indkomst. Dagpengeperioden er 4 år og Danske Bank skal naturligvis tænke på hvad der sker, når dagpengeperioden udløber og derudover er der også altid en risiko for at man ikke opfylder rådighedskravet og får inddraget dagpengene. Dette skal en bank naturligvis have med i overvejelserne.

    3. I har for det tredje alt for stor gæld i forhold til jeres indkomst. Derudover kan I ikke stille sikkerhed for yderligere kreditter.

    Ovenstående tre punkt bevirker, at I set med bankens øjne er uattraktive kunder.

    Der er nok ikke så meget andet at gøre end at bide tænderne sammen, minimere forbruget og de faste udgifter så meget i kan, og ellers speede salgsprocessen vedr. jeres bolig op. Det kan I fx gøre ved at sætte en skarp pris.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.