Bankrøveren Skandiabanken

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87103
    AnonymForfatter

    I en stor annonce beskylder Skandiabanken banksektoren for at stjæle 44 millioner om dagen fra kunderne i gebyrer.

    Er konklusionen så, at Skandibanken er småkriminel? De stjal i 2004 kun 53.000 om dagen. Imponerende af en gebyrfri bank.

    #105852
    AnonymForfatter

    Skandiabanken er ikke gebyrfri. De har bare flere gebyrfri kundeforhold end de fleste andre banker. Mon iøvrigt ikke over halvdelen af alle banker har gebyrfri kunder – dem med kun een indlånskonto til 0,125%?

    Nu er jeg ikke så heldig at have set Skandiabankens annonce. Kan du citere den redeligt?

    #105854
    MichaelForfatter

    Vi har haft denne gebyr/ikke-gebyrfri diskussion oppe 100 gange før, så lad os nu ikke begynde igen.

    #105856
    AnonymForfatter

    Fantastisk reklame – set fra et forbrugersynspunkt – men nu bliver den trukket tilbage, fordi de bankansattes fagforening ikke bryder sig om den.

    Dels minder annoncen dem om rigtige røverier, og dels er en høj andel af medlemmerne ansat i de dyre storbanker.

    http://www.berlingske.dk/grid/business/artikel:aid=626468

    #105858
    AnonymForfatter

    Nogen vil måske tro Finansforbundet protesterer fordi branchen hænges ud for at tage mange gebyrer, men det samme pralede de af, da de for tre uger siden aflagde halvårsregnskab, så det er næppe tilfældet.

    Ordspillet i reklamens billede er meget morsomt, men omkring 80 % af alle anmeldte arbejdsskader i finanssektoren skyldes følgevirkninger af bankrøverier. Det svarer vel til, at man gør grin med folk, der har været udsat for alvorlige færdselsulykker.

    #105860
    AnonymForfatter

    Det er beklageligt hvis der er en 200-300 mennesker der føler sig stødt over reklamen – det må man erkende – og det er da klart synd for dem. På den anden side forstår jeg det ikke, reklamen er lavet med glimt i øjet, hvorimod actionfilm nutildags altid har vold, røveri og andet med i deres film. Ringer Finansforbundet til Palads biograferne hver dag og beder dem droppe deres film. ??

    Derudover er der tale om 200-300 mennekser, herregud de kan lade være med at læse aviseni frokoststuen og nøjes med Ude & Hjemme.

    Men hvad med de 3,2 millioner mennesker der betaler over 8.000 kr. i gebyrer om året for ……. ja ingenting. Er det ikke mere synd for dem ??

    Hvis det var Danske Bank der brugte billedet i en anden samenhæng vil jeg væde med at vi intet havde hørt som almindelige forbrugere.

    – Om ikke andet ved alle nu hvor man kan spare 8.000,00 – ærgeligt jeg er kunde i forvejen….

    #105862
    AnonymForfatter

    Hvor har du læst at man kan spare 8.000 kroner?
    I Penge og Privatøkonomi, eller i en reklame fra Skandiabanken, som refererer fra Penge og Privatøkonomi?
    For det første er de 8.000 kroner en sammenligning mellem den dyreste bank og Skandiabanken, og for det andet er beregningerne forkerte.

    Og så er du vist helt galt på den med hensyn til antallet af bankansatte som har været udsat for røveri. Der er næsten et røveri om dagen, og det er ikke kun staklen, derfor pistolen for panden som får mén.

    Det bliver i øvrigt spændende at se, om en kommende ny ejer af Skandia synes at en egenkapitalforrentning på 0,13% er interessant. Lukker de banken, eller ændres priserne som tilfældet med Basisbank?

    I Berlingske i dag er Henrik Vad iøvrigt citeret for, at Skandiabankens 10 millioner gebyrkroner 1. halvår ikke stammer for bankdriften, men er gebyrindtægter fra et finansieringsselskab, som banken ejer. Hvis det er rigtigt, er det store spørgsmål, hvad disse indtægter laver i bankens regnskab??

    #105864
    AnonymForfatter

    Skandiabanken ejer SkandiaBanken BilFinans, som tager gebyr for låneoptagelse i bilforretningerne. Ligesom Danske Bank ejer Nordania.

    Nu blander jeg mig,selvom jeg er ansat i koncernen – for at fortælle at det er korrekt at der ingen gebyrer er i internetbanken, kun på de lån du laver ude hos en forhandler. Det kan lyde som propoganda, da jeg er ansat – men kig på http://www.skandiabanken.dk og via menuen “lån" – og du vil se det er fakta.

    SkandiaBanken tager ikke gebyr, med mindre du overtrækker – og det er vel rimeligt nok. Som bank skal man ved overtræk hensætte et beløb, der så ikke kan forrentes ej heller lånes ud, hvorfor det kun er rimeligt at det “tab" indhentes via et gebyr for overtræk. Til jeres orientering er overtræksbehandling IKKE en overskudsforretning i langt de fleste banker, hvorfor tror i finansieringsselskaber outsourcer deres rykker og inkassobehandling ? .

    Håber i synes det er ok, at jeg blander mig i debatten selvom jeg er ansat -men det er svært ikke at forsvare sin arbejdsplads. Jeg har netop valgt at arbejde i SkandiaBanken, da jeg ofte i min tidligere arbejdsplads, ( som jeg ikke vil fortælle hvem er) havde dårlig samvittighed over at “tvinge" kunder til forsikringer, pensionsopsparinger for at de kunne få deres lån.

    Det synes jeg ikke var fair, når min bil skal have lavet bremser, siger mekanikeren ikke at det vil han kun lave hvis jeg køber et sæt nye lygter !

    #105866
    AnonymForfatter

    Så regnskabet på hjemmesiden er altså et koncernregnskab?
    Hvor kan man se bankens regnskab?

    #105868
    AnonymForfatter

    Regnskabet du finder på siden er for SkandiaBanken og SkandiaBanken BilFinans. Det vil sige at det er korrekt at SkandiaBanken som sådan har gebyrindtægter – men det er alene i datterselskabet BilFinans at de opkræves.

    Det kan være svært som kunde at vide forskellen – det erkender jeg gerne – men der er kun ude hos bilforhandlere at man kan optage lån ved SkandiaBanken BilFinans og med ejendomsforbehold som sikkerhed. Via hjemmesiden er der tale om bank billån med ejerpantebrev ( bil ).

    Produktet ved BilFinans er en lille smule dyrere, til gengæld er kreditkravene den samme lille smule mindre restriktive – og du har her fordelen i at sælgeren i bilforretningen kan få dig godkendt på under 15 min, så du er kørende med det samme.

    Igen det samme som Danske Bank, i deres filialer kan du optage billån – og ude hos en forhandler kan du blive finansieret via Nordania.

    #105872
    MichaelForfatter

    Beregningerne er vel ikke forkerte, men blot lavet på et lidt mystisk grundlag, idét alle lån er stående lån – også billån (?!) – og det er vel ikke særlig sandsynligt. Det ændrer dog ikke på, at der er den forskel som beregningerne viser, eller sagt med andre ord: Den Danske Bank bliver ikke pludselig billigere end Skandiabanken blot fordi man regner anderledes. Husk at priserne for alle bankerne er beregnet på samme måde og ER derfor sammenlignelige.

    Jeg synes dog at P&PØ burde have ulejliget sig med at lave beregningerne udfra realistiske lån med afdrag på hovedstolen.

    #105874
    AnonymForfatter

    Det var da en utrolig afstumpet holdning til andre folks ve og vel!
    Er sikker på, at du ikke er klar over problemets omfang og anvorlighed, når du lukker den slags ud..

    MEN det er et stort problem for de berørte, og derfor bør brancheforeningens egne medlemmer ikke brug den slags reklamer. Derfor blev den krævet trukket tilbage. Om tallene i reklamen holder vand, har jeg ikke taget stilling til.

    #105886
    AnonymForfatter

    Men det korte af det lange er at SKANDIABANKEN er verdens bedste bank i hvertfald set med mine øjne.
    Kan kun varmt anbefale den videre, da jeg aldrig har haft problemer med den, ligesom jeg ikke får provision for at sige dette.

    #108500
    AnonymForfatter

    Til medarbejderen hos SlandiaBanken.

    Et flot svar!!!

    Venlig hilsen
    Jannick Søderdahl
    Andersen

    Delkunde hos SkandiaBanken..

    #108508
    AnonymForfatter

    Jeg må altså sige uden at ville gøre nogen kede af det, det er altså som om der her bliver fedtet en lille smule for scandiabanken. Det kan godt være at jeg tager fejl og så må du meget undskylde dette, da det ikke har været min hensigt at bringe dig ud i uførre.

    Håber at vi stadig væk kan være sympatiske over for hinanden.

    De kærligste og varmeste hilsner fra lillekaj

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.