Fuldmagts-formular ønskes

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90440
    AnonymForfatter

    Hej brugere af mybanker.dk

    Jeg søger en slags standard-formula´,r som giver min mor & onkel ret til at sælge min morfars hus.

    Han er små-dement, men er ved sine sansers fulde fem ! Han er for 6 mdr. tid siden flyttet på et plejehjem og ønsker nu at sælge sit hus.

    Han kan ikke selv stå for salget af dette, derfor er det blevet til en familie opgave. Min onkel tager sig i forvejen af al hans økonomi..

    Har fundet flere steder på nettet hvor de vil have 200,- + for sådan en formular, det må kunne gøres gratis ?

    Så på forhånd tak..

    #146570
    AnonymForfatter

    Den kan du selv skrive, eks. sålydende:
    på et hvidt stykke A4 papir..

    Mit navn er: (den senile)
    CPR nr.
    Min adresse er:
    Mit telefonnummer er: (kan udelades da kontakt ikke ønskes)

    Jeg giver fuldmagt til

    Navn: (den raske)
    CPR nr.
    Adresse:
    Telefonnummer:

    Han/hun skal, i stedet for mig, sælge mit hus bedst muligt, og provenuet for hussalget skal indsættes Bank konto ……..

    (Sted, dato) (Min underskrift)
    ( den seniles bynavn, og underskrift )

    #146572
    AnonymForfatter

    Ja den mulighed har vi også overvejet, men der er vist noget specielt når det er en fuldmagt vedr. fast ejendom – der skal vist også 2 vitterlighedsvidner til underskrift osv.

    Kan sagtens bruge flere inputs fra andre brugere 🙂

    #146574
    AnonymForfatter

    Som ekspert kan jeg hjælpe dig med vitterlighedsvidnerne.

    kh, KnudT

    #146636
    JydenForfatter

    Hvis I ikke kan finde indlæg der er forsvundet så tag dem evt. via søgningen. Jeg tror de fleste gange er det fordi der er en eller anden der ødelægger tråden ved ikke at have bekræftet sin mailadresse – som åbenbart også i dette tilfælde.

    #146640
    AnonymForfatter

    Ja det er på skøder det kræves, normalt i de fleste tilfælde er det advokatsekretærerne der alligevel skriver skødet der gør det, men en bank"rådgivere" vil også kunne gøre det.

    #146644
    testForfatter

    så vidt jeg ved findes der ingen form krav til en fuldmagt. Det er naturligvis vigtigt at giver og modtager af fuldmagten kan identificeres og der er Bosol skidt ganske udmærket.

    Det er også udmærket at begrænse fuldmagten og f.eks. skrive hvad der skal ske med pengende som Bosol ligger op til. Det giver en hvis beskyttelse både af sælgeren og onklen for en evt. senere tvist måske startet af andre arvingen der ville klage over salgsprisen eller sælger selv.

    Men i øvirgt kan man da sagtens få ejendomsmæglere til at komme op på plejehjemmet. Det gør de gerne.

    Hvis problemet er at sælgeren af huset rent faktisk er senil er problemet et andet og større. Man kan ikke bare sådan “sags umyndig" gøre folk ved at få dem til at skrive under på et stykke papir som de ikke forstår.

    #146646
    testForfatter

    skidt = skitse undskyld bosol 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.