Forbrugslån – Andre?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90359
    AnonymForfatter

    Jeg har siddet lidt og surfet på nettet.

    Falder hurtig lånene fra som fluer? Synes det er de samme 4 udbydere der dukker op gang på gang, og hvis man ansøger trods en indtægt på 1 million uden gæld får man afslag.

    Finder det bare lidt mystisk.

    Skal nu ikke låne og JA det er billigere i banken..Men kan det virkelig passe der ikke er andre end de 4?

    #145320
    AnonymForfatter

    Der er langt mere end fire finansieringsselskaber, men glem alt om disse. Det er langt billigere at gå i banken.

    #145322
    AnonymForfatter

    Som jeg skrev ved jeg godt det er billigere at gå i banken, så det behøver ingen at fortælle mig!

    Spurgte sådan set bare efter om der er andre end de “4"..Ja måske står de under andre navne, men det er samme udbyder hele vejen rundt..

    #145330
    testForfatter

    forbrugslån er gift for privat økonomien og hvis bankerne ikke vil låne dig penge er det nok fordi du slet ikke har råd.

    men jeg kender slet ikke låne markedet uden for bankerne

    #145334
    AnonymForfatter

    Lol test..

    Synes det er sjovt herinde og har lagt mærke til at det gentager sig gang på gang. Folk læser ikke hvad der bliver spurgt om før de skriver.

    Jeg har ikke sagt noget om jeg ikke kan låne i banken eller at jeg vil låne andre steder

    #145340
    AnonymForfatter

    Det er altså langt flere end fire selskaber, som står bag finansieringsselskaberne.

    Nu er jeg langt fra ekspert ud i disse tvivlsomme selskaber, men jeg kan da nævne:

    Lad mig se:
    – Handelsfinans (Ekspresbank)
    – GE Moneybank (Amerikansk)
    – City Bank (AMerikansk)
    – Green Finans (?)
    – Nordea Finans (Norde AB’s kviklånsselskab)
    – Danske Finans (Danske Banks kviklånsselskab)
    – Spar Bank har et kviklånsselskab, jeg kan ikke huske hvad det hedder.
    – FDB/Coop (Dansk, Svensk, Norsk)
    – Magsing kort (SEB Bank i Sverige)
    – Ikano Finans (Dansk)
    – Veko Finans (Dansk)

    Så er det da rigtigt, at der er en række gengangere:
    – Shell Mastercard (City Bank)
    – ILVA Finans (GE Moneybank)

    Ovenstående er hvar 5 minutters brug af google giver. Så kan du jo selv forestille dig hvor meget 1 time på google giver.

    Jeg vil vædde på der er mindst 30 selskaber involveret i det danske marked for kviklån, herunder banker som DnB Nordbank, AMRO, HsH Nordbank osv.

    Som du ser, er det i meget høj grad store internationale banker, der står bag de mange finansierings- og kontokortselskaber.

    #145342
    AnonymForfatter

    Lige netop sådan et svar jeg søgte..Tak..

    Har også googlet MEN

    Handelsfinans (Ekspresbank)
    – GE Moneybank (Amerikansk)
    – City Bank (AMerikansk) Udlånspause
    – Green Finans (?) Udlånspause
    – Nordea Finans (Norde AB’s kviklånsselskab)Kun hvis du er kunde
    – Danske Finans (Danske Banks kviklånsselskab)Kun hvis du er kunde
    – Spar Bank har et kviklånsselskab, jeg kan ikke huske hvad det hedder.Kun hvis du er kunde
    – FDB/Coop (Dansk, Svensk, Norsk)SKAL være medlem af FDM
    – Magsing kort (SEB Bank i Sverige)
    – Ikano Finans (Dansk)
    – Veko Finans (Dansk) Findes kun som kort der kan bruges på Frederiksberg

    Så er det da rigtigt, at der er en række gengangere:
    – Shell Mastercard (City Bank) Udlånspause
    – ILVA Finans (GE Moneybank) GE MoneyBank igen

    Når man går ind på de forskellige ansøgningsskemaer og kigger i “bestemmelserne" er der disse:

    Ikano Bank
    Expressbank
    Ge Money (Få)
    Leasy og DER (Det samme)

    Banker låner ikke ud hvis du ikke er kunde..

    Dit indlæg var 10-4

    #145346
    HalliHalloForfatter

    Nej, det er ikke altid man får læst spørgsmålene rigtigt igennem. Men det der interesserer mig mest er, hvad du skal bruge det til….Hvis jeg ville finde ud af ville jeg da nok start med telefonbogen eller slå op på http://www.krak.dk og kig under financieringsinstitutter- ellr selskaber m.fl.

    Egentlig er jeg da godt klar at du blot har spurgt for sjov, du syntes jo selv det er så sjovt herinde. Og husk, “Som man råber i skoven får man svar"!!!

    #145348
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget at sige til det. Finansieringsselskaberne har det hårdt ligesom bankerne. Deres finansieringsudgifter stiger og flere kunder formår ikke at betale deres gæld tilbage. Citibank holder pt. “udlånspause" for privatkunder i Danmark og GreenCredit måtte dreje nøglen om. De reklamerede jo helt vildt for 1-2 år siden.
    Finansieringsselskabernes risikovillighed har været stor. Ergo brænder de i større grad fingrene i nedganstider og de svage bukker under. Mange har jo ligefrem reklameret med, at folk kunne samle alt deres klatgæld helt op til omkring 300.000 kr. – er det ikke noget af en velkommen invitation hos dårlige betalere, som ikke længere kan overskue deres økonomi?!
    Finansieringsselskaberne har også været nødsaget til at omstille sig her i finanskrisen. Derfor er der nu større krav til kunderne og større krav til finansieringsselskabernes kreditgivning og sådan vil det formentlig forsætte. Indtil videre afspejler det sig især i færre/mindre privatlån uden sikkerhed.
    Personligt synes jeg, det er en ganske fin udvikling både for kunder, investorer og vores samfund.

    #145354
    HalliHalloForfatter

    Og hvis regeringen så endelig tager sig sammen til at få lavet en lov, der gør, at der kan foretages udlæg for privat gæld i ens løn, så kan det måske også være medvirkende til færre af den slags lån eller rettere det er jeg helt sikker på.

    #145356
    AnonymForfatter

    I må godt vide hvad jeg skal bruge det til..LOL (Eller skulle jeg holde det hemmelig..Hmmm)

    Er ved at skrive en afhandling omkring lån og finansiering i Danmark her i krisen.

    Og har aldrig lagt mærke til det før, men da jeg gik ind på de forskellige sider ser det ud som om Ikano generelt sidder på hele lånemarkedet for tiden. +/- 2-3 små

    Det er ikke mange at holde op mod hinanden.

    Og nu tænker jeg IKKE banker, for de er nemme nok at finde ud af. Jeg tænker de her hurtige kviklån etc.

    #145360
    AnonymForfatter

    Det er der du går helt galt i byen, tror jeg.

    Bankerne sidder i virkeligheden på 85% af markedet for hurtiglån.

    Nordea Finans er en meget stor spiller. Eksempelvis er det Nordea der står for alle Synoptik’s kviklån til briller.

    #145362
    AnonymForfatter

    Okay..Tak Generel..Det vidst jeg faktisk ikke..

    Men de ikke en side hvor man kan søge om kantantlån uden at være kunde eller??

    #145364
    AnonymForfatter

    Nej desværre.

    I Danmark fører Finanstilsytnet tilsyn med alle danske banker som modtager indlån fra kunder. Begrundelsen er, at man arbejder med indskydernes penge og derfor skal underlægges stramme regler.

    Derimod er modtager finansieringsselskaberne ikke indlån fra kunderne, hvorfor man fra myndighedernes side mener, at det ikke er nødvendigt at føre tilsyn med selskaberne. Hvis selskaberne taber deres penge, er det firmaernes (og investorernes) egen hovedpine. Det går ikke ud over nogen indskydere. Logikken er sådan set meget logisk.

    Det eneste finansieringsselskabrerne sådan set skal, er at leve op til KAL, kreditaftaleloven.

    Heller ikke udenlandske banker, der blot har filialer i Danmark, så som Svenska Handelsbanken AB, fører de danske myndigheder tilsyn med. Derimod er Nordea AB, som ejer det dansk registrerede datterselskab, Nordea Bank Danmark underlagt dansk tilsyn.

    Med mindre Konkurrencestyrelsen, Konkurrencerådet eller EU har lavet en eksplicit analyse (eller domsafsigelse) i relation til kredit- og kontokortmarkedet, så tror jeg du får meget svært ved at finde officiel statistik over markedsandele og aktører på markedet.

    Nationalbanken opgør dog selvstændige tal for kontokortmarkedet, men kun på aggregeret niveau.

    #145366
    AnonymForfatter

    Hej General Prier

    Du mangler Crédit Agricole SA, som via Dan-Aktiv og vist nok stadig er fona´s “udbyder" af lån og kort

    ved ikke om de er “store" men de låner vist ud til alle 🙁

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.