Danske Bank: Kundetilfredshed

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 85 i alt)
  • Indlæg
  • #145258
    AnonymForfatter

    1) Danske Bank startede priskrig på indlån. Den der gør det først, er nok den der mangler flest penge.

    2) Danske Bank meddelte at det ikke er muligt at rejse kapital ved udstede flere aktier. Denne udtalelse kan ikke ske uden at man har været forbi Mærks på Esplananden og spurgt om de har lyst til at deltage i en kapitaludvidelse. Samtidig købte hr. Møller og familiefonden op i Mærks, så de har nok ikke manglet penge. Sydbank har netop gennemført en kapitaludvidelse og det ser ud til at

    3) Danske Bank får meget hurtigt hjælp med mia. fra Bankpakke II. Danske Banks balance er 10 gange større end Amagerbanken som endnu ikke har fået svar. Alt andet lige så må det tage længere tid at gennemgå Danske Bank end Amagerbanken og hvis Danske Banks regnskaber skulle være så gode, hvor takker de så ikke nej til Bankpakke II som f.eks. Nordea, Sydbank m.fl.?
    Hvorfor får Danske Bank så hurtigt så mange penge? For stor skadelig effekt hvis den lukker?

    4) Læs dagens udgave af business.dk – De banker hvor kunderne er mest utilfredse er Danske Bank og Jyske Bank og Danske Bank er den bank hvor der er mest utilfredshed.

    5) Danske Bank tager i mod alle de hjælpe muligheder der er: Bankpakke I, Bankpakke II, Udvidet garanti.

    Læs mellem linierne og læs DØD.

    Kun de helt store internationale virksomheder har brug for en international bank. Jeg kan ikke se hvad de store banker kan tilbyde mig, som jeg ikke kan få i de små. Så hvorfor betale for noget man ikke har brug for.

    #145260
    AnonymForfatter

    Kære mr. 10%

    Det er jo helt ude i hampen, det du kommer med der:

    1. Priskrigen på indlån er først og fremmest en trussel mod lokalbankerne, fordi der i mange år har været en trafik, hvor folk tog deres bil, båd og huslån i Danske Bank, mens de anbragte opsparingen i en lokalbank med høj rente. Ved at gå agressivt ind i indlånskrigen, trækker Danske Bank blot kundernes indlån væk fra lokalbankerne, hvilket jeg allerede kender adskillige eksempler på i min omgangskreds.

    2. Danske Bank har ALDRIG meddelt, at det ikke er muligt med aktieudstedelser. Muligheden for aktieudstedelser har Danske Bank faktisk hele tiden holdt åben, selv om det ikke er den første løsning man tyer til. Hr. Møller sidder på under 25% af aktiekapitalen og har derfor ingen mulighed for at hindre en aktieudvidelse. Personligt skal jeg gerne købe flere aktier i banken.

    3. Det illustrerer jo blot, hvor solid banken er, og at Finanstilsynet, Fondsrådet og Økonomiministeriet ikke er i tvivl om soliditeten, lige som man er i Amagerbankens tilfælde. Præcist som Danske Bank, fik også Jyske Bank meget hurtigt et positivt svar på ansøgningen.

    4. Jeg er udemærket klar over de store banker har de fleste utilfredse kunder. Med den fuldkommen useriøse Stein Bagger hetz, kan det ikke undre. Sådan har det forøvrigt været i mange år, men jeg tror faktisk trenden er ved at vende. Hvor mange kunder gider i længden betale 15% på kassekreditten i den lokale sparekasse, når man kan få kassekreditten for 7,7% i Danske Bank eller Nordea?

    5. Selvfølgelig har Danske Bank benyttet fundingmulighederne i bankpakke 2, lige som klippesolide Spar Nord iøvrigt også har gjort det. Hvis du lige ligger mærke til det, så giver statsgarantien faktisk Danske Bank mulighed for at funde til STIBOR, LIBOR, EURIBOR + 0,00 til 0,35 bp. Kære ven, det er en finansieringsomkostning helt nede på 1,5%. Hvis man sagde nej tak til det, ville man da være direkte dum!

    Læs mellem linierne: Danske Bank og Nordea lever i bedste velgåened, og kommer ud som vinderne af den store finanskrise og økonomiske krise. Hvis der er nogen der er døde, så er det de små uprofitable lokalbanker, og de idiotiske regionalbanker, som har gamblet, sat alt på et brædt og brændt enorme summer af på ejendomssektoren. Det har Danske Bank og Nordea ikke, og det er deres fordel nu!

    #145266
    AnonymForfatter

    Du sidder vist inde i bankboksen. Se at komme ud og se verden.

    Hvorfor tror du at folk er så trætte af Danske Bank, det er fordi den er i krise og det påvirker de ansatte, som derved bliver negative overfor deres kunder. Tingene hænger sammen.

    Jeg var til møde med en af de store bankers såkaldte “rådgiver" han vidste ikke at positiv kapitalindkomst bliver beskattet med topskat.

    Suk.

    Men nu er der hellere ikke noget der hedder rådgivning i banken, men salg. Hvor mange % af kundernes depot i Danske Bank indeholder Danske Invest og hvorm mange % af kundernes depot i Nordea indeholder Nordea Invest? Der er tale om salg.

    Og så en helt anden ting, man må ikke samle sin økonomi m.m. et sted. Du køber da ikke kun aktier i et firma? Risikospredning.
    Tænk hvis man skal bruge sin retshjælpforsikring til at anlægge sag mod sin bank og det er samme koncern – det er bare for dumt.

    #145272
    AnonymForfatter

    Ingen afvisning af kapitaltudvidelse – læs:

    Danske Bank-aktien dykker kraftigt
    18. nov. 2008 11.15 Penge Opdat.: 18. nov. 2008 11.24
    Danske Bank er faldet drastisk på børsen siden i morges. En aktie i banken koster nu under 70 kr. Det er niende dag i træk, at aktien falder.

    Danske Bank-aktien var en kort overgang nede i kurs 68,25 kr. her til formiddag, hvilket ikke er set siden august 1998.

    Det skriver borsen.dk.

    Spekulation om kapitaludvidelse
    De seneste dage har der været spekulationer om, hvorvidt Danske Bank er på vej med en kapitaludvidelse. Det er dog blevet afvist af bankens pressechef Jonas Torp mandag.

    Aktien er ellers faldet de seneste dage på netop spørgsmålet om en kapitaludvidelse, så det kan undre, at den falder yderligere, når banken nu har afvist rygterne, skriver borsen.dk

    #145274
    AnonymForfatter

    Jammen mr. 10%, dog.

    Du vidste jo end ikke at Danske Bank tilbyder gebyrfrie betalingskort, jf. det falsum du kom med tidligere i debatten.

    Igen et helt igennem useriøst indlæg, kære mr. 10%.

    For det første er risikospredning overhovedet ikke noget argument frem til 30 september 2010, hvor statsgarantien dækker ubegrænset, naturligvis forudsat, at man ikke tilhører gruppen af uforstandige købere af garantikapitalbeviser.

    Dernæst, så er det blot endnu et falsum, når du påstår, at jeg kun benytter en bank. Det kan jeg så oplyse dig om, at dette er ikke tilfældet.

    Men tag dig nu lidt sammen, dine useriøse indlæg retfærdiggør efterhånden, at jeg kalder dig Mr. 5%.

    #145276
    AnonymForfatter

    Igen citatfuskeri af groveste skuffe Mr. 5%

    Danske Bank afviste på dette tidspunkt at have AKTUELLE, jeg gentager AKTUELLE, planer om en kapitaludvidelse.

    Det er ikke det samme som at man afviser muligheden for en fremtidig kapitaludvidelse.

    Straarup holdt eksempelvis døren åben for en kapitaludvidelse ved seneste regnskabsfremlæggelse, men dette er ikke det samme som at der er behov for det her og nu. Med en solvensprocent over 16% er dette ingen lunde tilfældet!

    #145278
    AnonymForfatter

    Lav rente i bankpakke II -læs

    Citat fra ugebrev.dk:

    Renter på markedsvilkår
    På det europæiske marked for næsten tilsvarende, såkaldt
    efterstillet kapital, er markedsrenter 2-3 gange højere, viser
    tal fra det londonbaserede analysehus Iboxx. De konkrete
    data viser, at handel med efterstillet kapital i de store
    skandinaviske banker, de seneste par måneder er sket til
    effektive renter fra omkring 20-38 procent. Selvom Dansk
    Bank i den sammenligning ligger i den pæne ende med
    en rente på omkring 9 procent, er der meget langt fra en
    effektiv rente omkring 20 procent.

    Danske Bank betaler altså omkring 9% – det gør man kun hvis det er nødvendigt.

    Nu må jeg kalde dig Mening Prier, for du er blevet degraderet 🙂

    #145284
    AnonymForfatter

    Mr, 5%

    Nordea har lige tilvejebragt hybridkapital på rene markedsvilkår til stort set samme rente, men på generelt dårligere vilkår.

    For de af lokalbankerne, der fremadrettet vil tilvejebringe hybridkapital i markedet, så vil renten ikke være den gode gamle rente på 4-6%, men fremadrettet 14-20%.

    Markedsvilkårene har ænderet sig, og 9% er i dag billig.

    Derudover så vil jeg lige påpege, at renten på 9% faktisk er i den lave ende af statsintervallet. Andre banker ryger op i 12%.

    Så lad os bare konstatere, at der var tale om endnu et forkert trut i trompen, mr. 5%.

    #145286
    AnonymForfatter

    Din fejl Mr. 5% består i, at du ikke kan skelne mellem “hybridkapital", som hæfter på samme niveau som aktiekapitalen og almindelig kapital som ikke hæfter først.

    Med krakket af Roskildebank, Lehmann Bros. m.v. har finansmarkederne erkendt, at al hybridkapital de facto er risikobærende, og derfor skal prissættes i overensstemmelse hermed.

    Men den slags forstår en mand, der konsekvent insisterer på kun at se på 5% af verden, sig vel ikke på.

    #145288
    AnonymForfatter

    Menig Prier.

    Kan du ikke se at nå banken først siger ingen kapital udvidelse og bagefter så måske.

    Så går man først mod øst, nåh nej mod vest.

    Med andre ord PANIK.

    Så store beslutninger ændrer man ikke hele tiden.

    Mig bekendt har Mærsk omkring 22% af kapitalen og hvis han ikke vil være med, så er det meget svært rent praktisk at gennemfører en kapitaludvidelse.

    #145290
    AnonymForfatter

    Menig Prier.

    Kan du ikke se at nå banken først siger ingen kapital udvidelse og bagefter så måske.

    Så går man først mod øst, nåh nej mod vest.

    Med andre ord PANIK.

    Så store beslutninger ændrer man ikke hele tiden.

    Mig bekendt har Mærsk omkring 22% af kapitalen og hvis han ikke vil være med, så er det meget svært rent praktisk at gennemfører en kapitaludvidelse.

    #145292
    AnonymForfatter

    Nu er jeg altså nødt til at tale lige ud af posen!

    Du er dog det største fjols, jeg længe er stødt ind i. Selv de simpleste sammenhænge siver åbenbart ikke ind i dit dumme uforstandige hoved!

    På intet tidspunkt har Danske Bank kategorisk afvist at foretage en kapitaludvidelse. Banken har afvist, at en kapitaludvidelse her og nu var aktuelt. Det er præcist det samme som Straarup kontinuerligt og konsistent har udtalt, nemlig, at Danske Bank ingen aktuelle planer har om en kapitaludvidelse her og nu, men at banken som virksomhed altid forbeholder sig retten og mulighednen for at foretage en senere kapitaludvidelse.

    Og hvis noget ville have været udtryk for panik, så ville det da netop have været at lave kapitaludvidelse dengang kursen lå i kurs 33 (mod ca. 130 i dag). Det ville da netop have været idioti på højt plan, netop som du plæderer for!

    Mit bedste bud er at man laver en kapitaludvidelse i anden halvdel af 2011 eller første halvdel af 2012 og med afsæt i den indfrier den statslige hybridkapital.

    Men helt ærligt, det vi fører, er ikke længere end debat, for du forholder dig ganske enkelt ikke til det dine meddebattører siger men kun til de 5% af verden, som du ser.

    Det gider jeg ikke spille med på, så du må passe dig selv herfra. Jeg vil ikke kommentere yderligere på dine idiotiske meningsforstyrrede indlæg!

    #145294
    AnonymForfatter

    Læs om ATP´s indlæg på generalforsamlingen i Danske Bank.

    Nu er ATP ikke en ligegyldig spiller, når de begynder at gå på talerstolen og være kritisk så…

    Hvor der er røg…

    #145308
    AnonymForfatter

    Det er som om emnet tog en forkert drejning, et sted 🙂

    #145310
    AnonymForfatter

    Et eller andet er i hvert fald gået helt galt, det er jeg enig i.

    Jeg har besluttet mig for ikke at debattere med den mand (eller kvinde igen). Det hele ender i en eller anden mærkelig form for ikke-debat, som jeg for mit vedkommende ikke vil deltage i igen.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 85 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.