Er MYBANKER ikke seriøs?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90191
    AnonymForfatter

    I tilslutning til mit indlæg under tråden “RD flex 1/Nordea Prioritet vil jeg herved stille MYBANKER følgende spørgsmål:

    1)Hvorfor svarer I ikke på henvendelser?
    2)Hvorfor tillader I uopdragen og usmagelig opførsel brugerne imellem?
    3)Læser I – med 13 ansatte – virkelig aldrig de skreve indlæg?
    4)Er der ingen løbende kontrol med “debatten"?
    5)Hvorfor slettes tråde nogle gange efter forgodtbefindende?
    6)Er det rigtigt at I selv forfatter en del af spørgsmålene? En bekendt har sagt det!

    Vedr. hjemmelavede spørgsmål: Min bekendt har fået oplysningen fra en tidligere ansat hos jer. Oplysningen stemmer også godt overens med at tråde adskildige gange forsvinder som dug for solen, ligesom spørgsmålene ofte til forveksling ligner hinanden. Ca. 2 nye hver dag fra nye brugere, som herefter sædvanligvis aldrig mere deltager i debatten.

    I fejer sikkert min kritik af bordet ved at slette det eller måske bare ignorere det.

    Held og lykke med forretningerne fremover!

    #141990
    RedaktionenForfatter

    Kære Kara

    Ad. 1: Henvendelser til Mybanker.dk beder vi om bliver sendt til info@mybanker.dk. Vi har ikke ressourcer til at gennemløbe vores debatforum for at se, om der skulle være evt. spørgsmål til os. Og havde du læst de forskellige debattråde, hvor der har været spørgsmål til Mybanker.dk, – senest den 11.08.2009 kl. 10.07 http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Bank+med+Hjerte&id=3681, så ville du også se, at besvarelser fra os rent undtagelsesvist sker i debatforummet, og at folk skal skrive til info@mybanker.dk.

    ………

    Ad.2. Det er jo hele tiden en afvejning – for vi vil helst ikke være smagsdommere. Men jeg synes, at vores brugere er rigtigt godt til at kommentere de indlæg, hvor tonen måske kan synes barsk og til tider måske en kende usaglig.

    …….

    Ad. 3. Jo vi læser med mellemrum indlæggene – for ellers ville du jo heller ikke kunne se dette svar. Ligesom jeg og andre hos Mybanker.dk har besvaret flere indlæg. Det kunne du se, hvis du selv læste de forskellige debatindlæg. Så du har åbenbart ikke læst debattrådene.
    …..

    Ad. 4 og 5. Vi læser debatindlæggene med mellemrum. Vi kan jo ikke have medarbejdere siddende, der kun læser indlæg, for indlæggende ”dumper” jo løbende ind. Så læsningen afhænger af vores ressourcer, men vi prøver på at gennemse indlæggene et par gange ugentligt. Og der er faktisk også nogen af vores brugere, der skriver til os på info@mybanker.dk, hvis nogen af indlæggene er for stride – og det er vi taknemmelige for. Men man skal passe på kontrol – og passe på at lege smagsdommer. At person A kan have en holdning til et emne, betyder jo ikke, at person A har ret. Det handler om at respektere, at der nu engang kan være forskellige holdninger til et emneområde. Og vi sletter ikke indlæg efter forgodtbefindende, så hvor du end har dette fra, må stå for din egen ”regning”. Slettede vi bare efter forgodtbefindende, så ville man jo ødelægge den debat, der er i de forskellige tråde.

    Faktisk er det sådan, at inden vi sletter et indlæg, så diskuterer vi faktisk flere medarbejdere i mellem, om indlægget skal slettes eller ej. Og måske et indlæg burde have været slettet – men vi forsøger faktisk at gøre vores bedste. Men er der indlæg imellem, som er helt ”hul i hovedet”, som vi måske i første omgang har ladet stå, så skriv endelig til os direkte på info@mybanker.dk.

    ……

    Ad. 6. Ganske usaglig påstand. Det bruger vi ikke ressourcer på. Vi har andet at bruge vores tid på. Det svarer nærmest til, at nogen har sagt til dig, at månen er grøn, og så er det selvfølgelig sandt, da din bekendte har sagt det.

    ………

    Ad ”I fejer sikkert min kritik……… slette det eller måske bare ignorere det”.
    Siden du er så sikker i din sag, så kan det undre mig, at du overhovedet brugte tid på at skrive dit indlæg.

    …….

    Hvis du ønsker flere svar, så skriv til info@mybanker.dk

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #142220
    AnonymForfatter

    Jeg vil bare lige sige pænt tak for svarene, Elisabeth.

    For god ordens skyld skal tilbøjes, at det ikke er enkelte indlæg jeg har oplevet bliver fjernet, men hele “tråde". Det drejer sig hovedsagelig om de “tråde" debattøren “BoSol" har oprettet eller deltaget i. Det fremgår af gamle indlæg, at han ofte om morgenen sidder og læser epn.dk, business.dk og dinepenge.dk, og derefter opretter et indlæg om dette eller hint. Flere gange har jeg altså oplevet at disse er fjernet efter nogle timer.

    For nogle ganske dage siden stillede en anden person et velformuleret spørgsmål angående alternativ mellemfinansiering ved køb af hus og salg af andelslejlighed, da han mente, at renterne i hans egen bank på 10% var i overkanten. Dette indlæg kan jeg heller ikke finde mere.

    På den anden side set er jeg også godt klar over, at der ude i det ganske land kan sidde personer, der stiller de mere eller mindre samme spørgsmål i en uendelighed under forskellige pseudonymer, f.eks p.g.a. kedsomhed eller lignende bevæggrunde.

    Jeg vil slutte min prædiken ved at gentage Lenis gamle ordsprog “Tillid er godt – kontrol er bedre". Det er i øvrigt efter min opfattelse ganske få ændringer der skal til for at gøre debatten bedre, hvilket igen måske vil bevirke at flere potientielle kunder vil lave gode forretninger med jer.

    Jyske Bank tror jeg dog ikke I kan få omstemt – de vil antagelig fortsat anse jer for at være useriøse.

    #142230
    RedaktionenForfatter

    Hej Kara

    Vi har “på tegnebrættet" at kigge på funktionaliterne i debatforummet i løbet af efteråret. Hvis du har forslag til ændringer mv., så er du mere end hjertens velkommen til at skrive dem til os på info@mybanker.dk. Det har andre også gjort – og vi kigger på forslagene. Vi er faktisk meget glade for at få tilbagemeldinger/forslag fra vores brugere – for det er en god måde at finde ud af på, hvordan man kan gøre ting bedre. Men forslagene skal stilles til info@mybanker.dk.

    Vi har i øvrigt ikke slettet det indlæg om mellemfinansiering, som du siger er forsvundet. Hvis et indlæg bliver slettet – så vil du kunne læse, at indlægget er slettet af Mybanker.dk’s redaktion – men du kan bare ikke se den slettede tekst.

    Som jeg skrev til dig i vores debatforum (i denne debattråd) den 12. august 2009, kl. 11.30, vil jeg bede dig om, at du skriver henvendelser til os direkte, når det er os, som du forventer at få et svar fra. Dette er således sidste gang, at jeg/vi besvarer dine henvendelser til os via vores debatforum. Debatforummet er for brugerne og brugerne imellem og er således ikke Mybanker.dk’s brevkasse. Altså på samme måde som når man giver sit besyv med i en debattråd på Berlingske eller Politiken, hvor man vel heller ikke kan forvente, at Berlingskes eller Politikens redaktion besvarer henvendelser til dem.

    Hav en fortsat god dag.

    Mange venlige hilsner
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #142238
    JydenForfatter

    eg har gennem tiden erfaret at der forsvinder en del “tråde" når der er en debatør der ikke har “bekræftet sig" skriver i tråden. Den forsvinder fra det man kan se, men hvis man søger på noget af det der har været i tråden i søgefunktionen kan man få den frem igen, og der står så med rødt at vedkommende ikke har “bekræftet". Dette har jeg tidligere gjort debatører opmærksom på bl.a i tråde om garatikapital m.v.

    #142248
    thsvForfatter

    Hej Kara

    Det må være dette indlæg under Realkredit du mener:
    http://www.mybanker.dk/realkredit/debat/vis_indlaeg.html?id=3682

    #142358
    AnonymForfatter

    Jo Thsv, det er lige akkurat det indlæg jeg ikke kunne finde længere.

    Jeg vidste egentlig ikke, at der også var en “debat" under “Realkredit".

    Herefter er sagen jo stort set ude af verden.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.