Hvilke bank er BEDST her i det danske ganske land!?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 54 i alt)
  • Indlæg
  • #143200
    AnonymForfatter

    Skandiabanken tjente ingen penge siger du ?

    Nej, men de tabte heller ingen penge….

    Pengene fosser ud af EIK-bank.

    Hvis de ikke snart lykkes dem at inddæmme blodtabet, så er du snart kunde hos det statslige afviklingsselskab Finansiel Stabilitet A/S.

    #143202
    AnonymForfatter

    Lad os prøve at holde os til overskriften på denne tråd, og lad hadet til EIK-Bank eller andre banker være.

    Jeg er hverken ”kæreste eller gift” med EIK-Bank og desværre heller ikke millionær, men har en lille sjat penge som jeg gerne vil have forrentet og helst til markeds bedste rente. Som jeg altid har sagt – Hvis der kommer en bank og spørger om jeg vil have 1000 kr, så tager jeg dem sku’.

    Hvis I derude skulle komme med et godt råd, hvilke bank skulle jeg så vælge. Jeg har i kapital/ratepension ca. 250,000 kr plus 100,000 kr i obligationer i depot, selvpension 40,000 kr. og i kontanter ca. 200,000 kr. Min årlige indkomst dækker mit daglige forbrug samt udgifter. Der er under 2 år til jeg bliver 60, hvad der ikke nævneværdigt kommer til at ændre på indkomsten.

    Det jeg har nu i EIK-Bank er følgende: 0 kr. i gebyrer på bankoverførsler/Visa/Dankort hævninger i butikker og automater, depotopbevaringer, samt en acceptabel rente af mit indestående. Jeg har ingen lån og skal heller ikke have nogle.

    Glæder mig til at få nogle bud.

    #143206
    testForfatter

    kimmer jeg tror at du det ikke rigtigt forstår er at alt det vi oplever er at landets bedste bolig kredit og frihævning i udenlanske penge automater som vi havde i scandiabank og som var en del af min grund til at skifte er forsvundet som dug for solen. Det er så enda sådan at de gratis overførsler til udlandet som var en del af scandiabank konceptet stadig køre videre i scandiabanks modul men hvor længe? EIK bank er en ret gennemsnitlig bank som ikke tilbyder andre og flere fordele ind så mange andre. Rente på indlån? HA der er Danske bank og nordea da bedre.

    Den eneste fordel der er tilbage i EIK bank set fra min synsvinkel er gratis hævning i andre bankers pengeautomater men det er ikke meget at komme efter. Dels hvis man skifter til en anden bank kan man jo altid hæve i deres automater. EIK bank har jo sådan set vist ikke en eneste hæve automat i dk. Envidre kan man altid hæve i “netto".

    så hvad fordele har jeg i EIK bank? INGEN. hvad risiko har jeg? jo en bank der har brugt alle deres fonds midler på byggespekulation og en bank som løber fra den kredit aftale jeg lavede over 30 år med scandiabank.

    Endvidere synes jeg det er et stift stykke at jeg skal betale 100 kroner for at de sender mig et brev om 30 kroner overtræk på en konto som blev dækket ind fra en anden konto i samme bank med 500.000 + kr på FØR de sendte det brev.

    Så det er meget muligt at du som EIK bank kunde er tilfreds. Det er du velkommen til at være men jeg har ikke hørt fra EN eneste tidlige SCANDIABANK kunde at de er tilfreds med EIK bank. Som jeg oplever det er vores aftale med banken kun blevet dårligere og dårligere.

    #143210
    thsvForfatter

    Nordea og Danske bank tilbyder ihvertfald ikke 1% på en helt alm. lønkonto!

    Og Eik banks rentesatser for nye kunder er da i flere tilfælde konkurrencedygtig med markedets bedste, selv deres prioritetskonto er ikke dyr. Og i Danske bank skal du jo kunne forhandle den gode rentesats frem, hvor Eik (og Nordea) giver ens vilkår for alle.

    Som min bror siger: “Danske Bank, har du råd til det?"

    Men yderst forkasteligt, at Eik bank hæver et tillæg, som der er aftalt som gældende over 30 år, men på den anden side, hvis din gæld er på 600.000 kr i gennemsnit, så koster den seneste renteforhøjelse kun 3.000 kr mere i rente om året, eller 2.000 kr efter skat. Og da ydelsen ved restgæld på 700.000 (maximum) kun vil stige med 200 kr brutto og under 100 kr netto efter skat, syntes jeg du skulle overveje din lånesituation en gang til. Den lidt højere rente vil jo udskyde betalingen af restgælden til senere, hvor inflationen har gnavet lidt mere af værdien.

    #143220
    testForfatter

    hej thsv
    nu var det ikke en løn konto jeg tænkte på men som sagt er eik ikke så atraktiv som scandiabank var. Kald det naivet men jeg trode faktisk jeg havde en kend din rente i 30 år aftale med de fyre. Ved bank skift når eller hvis det kommer skifter jeg til andelskassen og indskyder de par tusinde kroner i garant kapital som bla. giver mig et gratis visakort og lidt mere i rente. Ja jeg skal betale for at hæve i pengaautomater ja men de har jo så en der er døgn åben hvor jeg ikke skal og netto er der jo stadig væk. Envidre er der jo ingen der kræver at jeg ligefrem lukker min konto i EIK. Det bliver bare min “gæld" der smutter.

    jo du kan da godt argumentere for at mit lån selv på loftet 5,5% er et rimeligt godt lån MEN hvis jeg nu kan kommme over i fastforrentede lån til omkring 5% eller under med en løbetid på eller længere ind 20 år? Som jeg ser det er det jo kun et spørgsmål om tid før at de har hævet rente tillæget så jeg rammer de 5,5% eller til at national banken hæver renten.

    #143222
    thsvForfatter

    Ja, 4% 20 år ser yderst fordelagtigt ud allerede nu.
    For øvrigt nedsættes renten i Eik osse:
    “Renten på Eik Banks lønkonto, Alt i Et-konto, er herefter 0,75 procent p.a. Renteændringerne gennemføres med virkning fra den 11. september 2009."

    Men værdien af en prioritetskonto skal jo ikke glemmes, hvor får du samme rente (3,6%) af dit indestående på en lønkonto uden binding?

    #143224
    testForfatter

    rente på indenstående jo men vil jo netop også begrænse mit lån fra 1,1 til ,8 sådan ca. i øvrigt kan man da få helt pæne rente hvis man binder pengede eller hvis man f.eks. bliver garant som jeg har tænkt mig. Tror ikke risikoen er ret stor i de små adelskasser der kun har privat kunder.

    #143250
    AnonymForfatter

    Som jeg læser dine indlæg Test, ser jeg en skuffet person. Måske har du en god grund til at være det, men at tro verden ikke vil forandre sig i 30 år, er vel ganske optimistisk.
    Indrømmet – jeg har ikke den store viden omkring husfianisering, men er dine lån i EIK-bank væsentlig dyre end i andre banker eller Andelskasser?

    Jeg er heldigvis ikke sat i verden for at forsvare EIK-Bank, men hvis jeg var utilfreds med min bank og viste jeg kunne opnå væsentlig bedre vilkår andre steder ville jeg omgående skifte — det er vel rimeligt nemt og så skal man skal vel ikke engang forlade sit hjem. Med hensyn til gratis hævninger i udlandet, syntes jeg at kunne huske det blev ændret fordi det var voldsomt dyrt for banken og mange hævede småbeløb, netop fordi det var gratis.

    I dette forum har jeg ofte læst om EIK-Bankens politik med at sende opkrævning a 100 kr. ud til kunder som overtrækker deres konto. Hver gang jeg læser om sådan et overtræk er det en fejl hos kontohaveren, som på andre konti i banken har mange, mange hundrede tusind kroner.
    Det undre mig, hvorfor man ikke har tilknyttet en kassekredit på Visa/Dankort kontoen. Da jeg åbnede min konto i den daværende Skandiabanken fulgte en sådan kassekredit automatisk med på 10,000 kr. Hvis man har så mange penge som man oplyser om, er kassekreditten vel ikke opbrugt?

    Her til aften var jeg på Danske Banks hjemmeside for at tjekke indlånsrenten på pensioner. Her ville jeg med mine midler kunne opnå 0,875% i rente. Hos EIK-bank får jeg 1,9%. Det samme billede gør sig gældende på mine andre konti hos EIK-Bank. Nu er disse rentesatser desværre ikke noget at prale af, så hvis andre læsere har et bedre forslag er jeg modtagelig Jeg er stadig lydhør hvis andre ved hvor jeg kan få væsentlig bedre vilkår en i EIK-Bank (Se opfordringen den 2 sep. 2008.)

    Det sidste jeg undre mig lidt over er at mange ønsker EIK-Bank og andre små pengeinstitutter ad H-til. Efter min overbevisning tror jeg at jo færre banker der findes, jo større bliver de store banker og jo dyre bliver deres omkostninger for os forbruger.
    Jeg tror ikke vi forbruger skal forvente der kommer en ny Northern Rock forløbigt for at presser indlånsrente op.

    #143254
    testForfatter

    kimmer du er jo helt velkommen til at tro hvad du vil men jeg har vitterligt betalt 100 kroner til eik bank for at de har sendt mig et brev om at der var et mindre overtræk på min kones løn konto. naturligvis står vores fri midler på vores fælles konto som også er min konto og den der er tilknyttet proritetslånet med rente loft. Overtrækket blev dækket ind dagen efter af mig men 3 dage senere fik vi så et brev og en regning på 100 kroner. I scandiabank fik man intet brev og ingen regning. Eftersom den konto også står i min kones navn synes jeg faktsik at brevet er for meget af en penge maskine for min smag. Oven i betaler man jo så en temlighøj rente af det overtræk. Ja vi kunne da godt lave en kasse kredit på min kones løn konto men det koster jo.

    hvis du undre dig over at det er tidligere scandiabank kunder der især har haft ovenstående oplevelse kan det jo være fordi mange af dem har prioriteslån og dermed en hel del frimidler eller det faktum at det ikke var så let at blive godkendt til lån i scnadiabank så det havde vist ikke ret store tab på deres udlån

    Er man naiv når man tror på løfter som “kend din rente i 30 år" eller “rente reguleres efter renten på indskudbeviser med et rente loft på 5,5%" som svar på min mail før jeg lavede lånet spurgte jeg “Hvordan fastsættes renten" svaret var at den fastsættes efter renten på indskudbeviser. Ikke et ord om at rente tillæget frit kunde reguleres efter f.eks. ønkse om at øge bankens overskud.

    det korte af det lange er at mine kunde vilkår defakto er blevet forringet efter at eik bank har overtaget scandiabank. jeg oplever envidre telefon kontakten med banke som vanskeligere og det er mit helt klare indtryk at de bare ønsker at komme af med din kunder der har priorites lån hos dem. Så pludslig er det blevet mig som forbruger der har ansvaret og sider med sorte per for en aftale som jeg har indgået med en profesionel partner som en bank. EIK bank har købt Scandia bank og brude være forpligtet til at vidre føre de aftaler som scandiabank har indgået.

    Og ja havde jeg lavet et lån i et real kredit institut i stedet for skandiabank havde eik bank ikke kunnet se min røv for bare skosåler og stiger kursen på 20 4% bare lidt mere og kommer jeg i job igen er jeg skredet.

    så ja Scandiabanken anbefalede EIK bank gør jeg ikke.

    i øvrigt er andelskassens rente satser ikke sådan at finde, men er man garant er de konkurace dygtige.

    #143302
    AnonymForfatter

    Overtræk på ens konto ER SJUSK og det må man betale for. Forstår bare ikke hvordan man kan lave overtræk på sin konto. Syntes EIK bank er en fremragende bank. Ingen gebyr og rimelig rente på løn konto. Skal man bruge en konto og have betalt sine regninger fungere konceptet perfekt. Har faktisk aldrig talt med folk i EIK bank, det kører bare. Så kan klart anbefale EIK Bank

    #143304
    testForfatter

    tja og 100 kroner for et brev er optrækkeri en penge maskine for banken.

    #143306
    AnonymForfatter

    Tja! og hvis det ikke kostede 100 kr ville I bare fortsætte med at sjuske og være ligegyldige overfor den aftale I har indgået med banken om ikke at overtrække. Nu har I forhåbentligt lært noget.

    #143308
    testForfatter

    multi
    det er ikke det der er pointen. Pointen er den forringelse som vi tidligere scandiabank kunder har oplevet.

    og så kan du for øvrigt rende mig i røven.

    #143310
    thsvForfatter

    Helt enig!

    Og test kunne jo have bedt om en kassekredit på 5-10.000 kr til sin konto.
    For øvrigt fremgår gebyret på de 100 kr. af Eik banks forretningsbestemmelser.

    Bestemt ikke det der gør Eik bank dårlig i mine øjne, men at hæve et aftalt rentetillæg, det er da dårlig forretningsetik.

    #143312
    testForfatter

    igen kan jeg kun kommatere at heller ikke THSV fatter pointen her. Vi diskutere forringelsen i kunde forholdet.

    en videre er det en penge maskine at man udover at ta morarente også tager 100 kroner for et brev som afsendes efter at overtrækket var dækket ind. Det gjorde man ikke i scandiabank og jeg har aldrig i andre banker oplevet det sammen.

    Det er altså ikke sådan at et overtræk på 30 kroner er et strafbart forhold. Ellers ville der nok ikke være en overtræksrente angivet.

    Sidste gang det skete var det i øvrigt fordi TDC net var nede på vores sidste ferie dag så vi ikke kunne komme på nettet. Hvad i så i øvrigt mener om det er mig revne ligegyldigt men jeg fastholder min point i og med at det ikke er en bank jeg bryder mig om.

    Hvis man kendt mit forhold til penge ville man vide at jeg ikke har nogen som helst interesse i at betale en sky høj rente på et overtræk nå jeg har penge på en anden konto. Så spar mig for den tåbelige moralisering og de tåbelige injurier.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 54 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.