Forbrugsforeningen af 1886

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90163
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg kan se hvis man er i et fagforbund der har en aftale med Forbrugsforeningen af 1886.

    Dette giver et kort hvor man de steder der modtager kan få bonus og anvende den medfølgende kredit der er på minimum 10000 kroner.

    Det jeg dog ikke har kunne finde ud af. De 10000 kroner låner man dem af en bank eller har “foreningen" virkelig så mange penge?

    #141724
    AnonymForfatter

    Ja man kan da sagtens få et kreditkort, men det er en ond cirkel, for hvis du ikke har 10.000 kr, så kan du jo heller ikke bruge 10.000 kr, medmindre du har så meget i overskud efter næste løn, samt når alle udgifter er betalt.

    Men igen, hvad skal du så bruge næste måned, så kører det bare derud af, med overtræk konstant, og det ser ikke så godt ud når man skal låne penge engang.

    #141728
    JydenForfatter

    Din trækningsret på op til 10.000 kr. på forbrugsforeningskortet, bliver uden tvivl tildels financieret af kredit fra de forretninger der er leverandør til foreningen. De rabatter der opnås på kortet bliver kun udbetalt til medlemmer en gang om året, og forbrugsforeningen har derfor store rabatter opsamlet i løbet af året inden udbetaling.
    Mener ikke man helt kan sammenligne forbrugsforeningskortet med et “alm. kreditkort".

    #141730
    AnonymForfatter

    Hej

    Du låner pengene af foreningen. De har så fået “fondet" belåningen af en bank, d.v.s. lånt pengene i en bank, som de videreudlåner til dig.

    Og det er godt nok svært at finde ud af reglerne for kreditten. Skal den indfries meget hurtigt, eller kan den bare løbe? Men under alle omstændigheder mangler ÅOP på sitet, for der er bl.a. et transaktionsgebyr og et årligt medlemsgebyr, som er tvungent. Og deres rateafviklingsaftale (afvikles ligesom et lån) – som kan opnås, når man har betalt på kreditten i 1 år, så kan man heller ikke finde ÅOP. Ganske tankevækkende, at Forbrugsforeningen overtræder gældende skilte-lovgivning (medmindre oplysningerne gemmer sig under et link, som jeg bare ikke lige har fundet).

    MVH/Nuser

    #141858
    AnonymForfatter

    På et almindeligt medlemskort gives rentefri kredit til slutningen af måneden, hvorefter hele beløbet skal betales. Denne ordning kan jeg ikke finde ÅOP for på siden.

    De også en afbetalingsordning, hvor forbruget betales af over en længere periode. Her er ÅOP angivet: http://www.forbrugsforeningen.dk/medlemsservice/l%C3%A5n_til_k%C3%B8b_(ratek%C3%B8bsaftale).aspx

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.