lån til bolig krav??

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #162494
    AnonymForfatter

    overhovedt .. er kun en krig med spekulationer og følelsen af man bare har været alt for DUM .. (har man jo også) .. og været ude i uheldige situationer som har sat sine spor .. Men skønt med ende og man kan “få" de ting i livet som man ønsker , og som skrevet for længe siden .. få den bolig vi drømmer om 🙂

    #162548
    AnonymForfatter

    Christina, hvis I har problemer med at betale for en ny pc, som du skriver i et andet indlæg herinde, så tror jeg ikke I skal have for store forventninger til at blive godkendt til et boliglån.

    #162552
    AnonymForfatter

    ej men det er vi også gået HELT fra igen .. for længst .. Altså har vi helt andre planer med opsparing osv først *S* .. SÅ det her indlæg er lidt ligegyldigt ( og gammelt)

    #162614
    thsvForfatter

    Det er dumt at optage lån til forbrug, da det tærer på fremtidigt forbrug.

    Lån med sikkerhed i bolig, bil eller andet med varig værdi er derimod en helt anden sag, da lånet jo netop sikrer et forbrugsgode for låneydelsen. Billånet skal dog afspejle bilens restværdi.

    men lån til en PC eller hårde hvidevarer, så er man langt ude, og må hellere kigge på muligheden for at spare op, eller tjene lidt ekstra penge.

    En kollega, jeg havde i 1998 gik faktisk med morgenaviser i weekenden ved siden af sit job som fuldmægtig, med det formål at spare op til køb af ejerbolig. Det lykkedes efter 2 hårde år. Han var faktisk lidt ældre end mig, og i starten af 40’erne dengang.

    #220580
    AnonymForfatter

    hej er det et krav alle steder nu at man skal have de 5 procent før man kan lave et huslån mvh Ronny

    #220582
    MichaelForfatter

    5% kontant udbetaling er et krav Finanstilsynet stiller til samtlige boligkøbere så der er ingen grund til at shoppe rundt mellem bankerne hvad det angår

    #220584
    AnonymForfatter

    Hej igen michael jeg spørger lige dumt så hvis man ikke har de 5 procent altså sådan ca udbetallingen så er det umuligt at låne nogen steder. mvh ronny

    #220586
    MichaelForfatter

    Der er kun ganske få undtagelser fra 5%-reglen

    1) Hvis man har et meget højt rådighedsbeløb således at der er udsigt til at de 5% kan være afdraget hurtigt
    2) Der er udsigt til en pæn indkomstsstigning indenfor kort tid

    Kravet i begge tilfælde er typisk, at de 5% skal være afdraget inden for ganske få år. I alle andre tilfælde vil man blive afvist. I tilfælde 1 vil man formentlig også blive afvist hvis man i længere tid har haft et højt rådighedsbeløb, men samtidigt også et højt forbrug

    Så svaret er i stort set alle tilfælde at man SKAL have 5% kontant udbetaling.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.